Voor het aantrekken van vreemd vermogen bestaan verschillende financieringsvormen en financiers die, afhankelijk van de situatie van jouw onderneming, geschikt kunnen zijn. Welke manier van financieren het best bij jouw onderneming past, hangt af van verschillende factoren. De belangrijkste factoren zijn de hoogte van het bedrag dat je nodig hebt, het doel van je financiering en de te verwachten kasstroom en terugbetalingscapaciteit van jouw onderneming. Daarnaast vragen veel financiers ook om onderpand.
Handige hulptool voor zowel de inhoud van je ondernemersplan waarop financiers je beoordelen als ook een financieringswijzer waarmee je inzichtelijk kunt krijgen welke financieringsbronnen voor jouw bedrijfsplan/-groei mogelijk zijn.
Waarom "lijkt" mij dit interessant? De site wordt mogelijk gemaakt vanuit een brede nationale samenwerking van (financierings)partners. Ik ga er daarmee vanuit dat zij de maatstaven genoemd op bovenstaande site hanteren.
Verder ben ik wel benieuwd of ondernemers zo'n hulptool überhaupt gebruiken bij het omschrijven van het businessplan en de financieringsbehoefte die daarbij nodig is?
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Handige hulptool voor zowel de inhoud van je ondernemersplan waarop financiers je beoordelen als ook een financieringswijzer waarmee je inzichtelijk kunt krijgen welke financieringsbronnen voor jouw bedrijfsplan/-groei mogelijk zijn.
Waarom "lijkt" mij dit interessant? De site wordt mogelijk gemaakt vanuit een brede nationale samenwerking van (financierings)partners. Ik ga er daarmee vanuit dat zij de maatstaven genoemd op bovenstaande site hanteren.
Verder ben ik wel benieuwd of ondernemers zo'n hulptool überhaupt gebruiken bij het omschrijven van het businessplan en de financieringsbehoefte die daarbij nodig is?
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50839-nationale-financieringswijzer-hulptool-financieringsmogelijkheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag