• 0

Verzekering cosmetische producten

Ik maak ambachtelijke zeep, badzout, lotions en dergelijke (valt allemaal onder cosmetica) ik sta geregistreerd bij de KvK en mijn producten zijn in een laboratorium getest en voldoen aan de EU richtlijnen omtrent cosmetica. Ik mag mijn producten dus verkopen. Probleem: ik heb nog geen verzekeraar gevonden die dit wil doen. Eerder las ik op een forum dat kleinschalige ondernemers in soortgelijke situaties beter af zijn met "zeker van je zaak" van de Rabobank. Ik heb net gebeld met de Rabobank, maar zij dekken cosmetica niet. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

TS heeft als producent uitdrukkelijk een dekking voor productaansprakelijkheid nodig Hans. Dat is de hele essentie van het probleem!

Als het alleen gaat om het handelaarsrisico (SBI 46,45), kan ik het voor lage premies op iedere straathoek kwijt: daar heb je ook zeker geen ZVJZ nodig: die is voor veel handelaren juist weer een stuk duurder dan andere aanbieders.

 

 

 

En dan nu felicitaties voor het vinden van een verzekeraar die de verkoop (is handel) dekt? Tenzij men inderdaad eenvoudig uitbreidt met productie én..... en dan volgen ook van deze kant felicitaties maar het hele topic ging juist over de constatering dat handel geen probleem zou zijn maar productie wel. We zullen zien. In ieder geval een heel leerzaam topic.

 

 

Link naar reactie
  • 0
En dan nu felicitaties voor het vinden van een verzekeraar die de verkoop (is handel) dekt?

:). Ik feliciteer Anita "onder voorbehoud" voor een verzekeraar die schriftelijk heeft aangegeven haar een verzekering te bieden inclusief productaansprakelijkheid (is productie)...en tegen een absurd lage premie

 

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk. Hoewel er wel een discrepantie lijkt te zijn tussen de hoedanigheid waar sprake is van "verkoop" en het formulier waar expliciet productie wordt genoemd.

 

AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING

Hoedanigheid : Verkoop van zeep, shampoo, scrubs, lotions en aanverwante

producten

 

En dan in het formulier inderdaad:

 

Productenaansprakelijkheid (aansprakelijkheid voor schade door geleverde of opgeleverde zaken) is in de regel meeverzekerd.

In uitzonderingsgevallen behouden wij het recht voor de dekking te beperken.

8 a Welke producten worden er door uw bedrijf vervaardigd, verhandeld of na bewerking opgeleverd (a.u.b. volledig opsommen, zo nodig een bijlage toevoegen)?

 

Dus ook van hier uit gefeliciteerd. ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.