Ik ben bezig om met een grote crediteur een regeling te treffen.
Heb een product ontwikkeld (softwaretool) dat ik dit jaar internationaal in de markt wil zetten. Ik wil dit onderbrengen in een BV vanwege het internationale karakter, aansprakelijkheid, commerciele uitstraling.
Als ik er met mijn crediteur niet uit kom, dan komt de prive aansprakelijkheid om de hoek kijken (beslag als uiterste mogelijkheid).
Stel dat ik de nieuwe (product) BV opgericht heb. Kan het eigendom van deze BV dan meegenomen worden in de prive aansprakelijkheid?
Wat zou een goede juridische constructie kunnen zijn, zodanig dat ik met mijn product idee verder kan zonder dat de problemen met mijn eenmanszaak dit tegenhouden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
8x
8x
Situatie:
Eenmanszaak (zzp)
Ik ben bezig om met een grote crediteur een regeling te treffen.
Heb een product ontwikkeld (softwaretool) dat ik dit jaar internationaal in de markt wil zetten. Ik wil dit onderbrengen in een BV vanwege het internationale karakter, aansprakelijkheid, commerciele uitstraling.
Als ik er met mijn crediteur niet uit kom, dan komt de prive aansprakelijkheid om de hoek kijken (beslag als uiterste mogelijkheid).
Stel dat ik de nieuwe (product) BV opgericht heb. Kan het eigendom van deze BV dan meegenomen worden in de prive aansprakelijkheid?
Wat zou een goede juridische constructie kunnen zijn, zodanig dat ik met mijn product idee verder kan zonder dat de problemen met mijn eenmanszaak dit tegenhouden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5130-eigendom-software-na-faillisement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag