• 0

innovatief idee, hoe krijg je betaald

Hallo

 

Ik heb een innovatief idee, wat heel veel geld kan opleveren voor een select aantal bedrijven. Ik heb de bedrijven gemaild en ik heb een afspraak bij 3 verschillende bedrijven.

 

ik wil mijn innovatieve idee graag met deze bedrijven delen, maar ik ben bang dat ze zeggen: Goed idee, bedankt, doei.

 

en dat mijn naam als eer ergens even bij komt te staan ofzo.

 

Ik zou graag royalties willen ontvangen voor mijn idee, een percentage van de winst voor de komende 10 jaar.

 

Hoe regel ik dit?

 

Ik heb zelf het idee proberen uit te voeren, maar het is een te groot project voor mij. Ik als student kan dit niet voor elkaar krijgen. Ik heb de expertise en de capaciteit niet. Dus zelf een bedrijf opzetten die het idee uitvoert is een helse klus.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je sinds mei ondernomen om je idee op nieuwheid te (laten) onderzoeken en beschermen? Als je student zonder onderneming bent, dan is dit geen ondernemersvraag. Lees met name de reacties van Kuifje nog eens goed terug.

 

Kun je er geen betaalde stage of begeleid afstudeerproject van maken? Met ondersteuning vanuit de opleiding. Dan geef je waarschijnlijk veel rechten weg, maar dan doe je wel praktijkervaring met productontwikkeling op en ben je aan boord bij een partij die eventueel zou kunnen octrooieren en produceren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Gaat het om een idee voor een technisch product? Dan heeft RVO daar informatie voor, zie http://www.rvo.nl/onderwerpen/innovatief-ondernemen/octrooien-ofwel-patenten/hulp-nodig/particulier . Als het gaat om intellectueel eigendom (idee, concept, prototype) dan geeft http://www.ondernemersplein.nl/regel/merkenrecht/ hier de juiste informatie over.

 

veel succes!

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

De Kamer van Koophandel haalt hier wat termen door elkaar. Ideeën vallen niet onder "intellectueel eigendom", octrooien daarentegen wel.

 

En zoals de eerste link zegt: "U moet uw idee uitwerken tot een haalbaar ontwerp." Aan een idee alleen heb je niets, zelfs niet als je het eerst registreert. BBIE laat je een idee weliswaar registreren ("[dan] kunt u bewijzen dat uw idee op een bepaalde datum al bestond"), maar geeft tegelijkertijd aan dat "de uitwerking van het idee vaak wel [is te 'beschermen']", in tegenstelling tot alleen het idee.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hallo kleermaker,

 

Ik heb zelf ook een innovatief idee, en herken de situatie waarin jij je bevindt.

Graag zou ik willen weten hoe je het verder aangepakt hebt.

 

Gezien het feit dat je zelf met innovatieve idee-en komt en je je eigen dus toelegt op het verzinnen van nieuwe innoverende dingen, zou ik graag eens in contact komen met je om te zien of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

 

Groetjes Mike1988

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Voor een idee krijg je betaald als je het ook uitwerkt en implementeert, op zo'n manier dat het anderen teveel tijd / geld kost om zelf het idee uit te werken. De kans dat ondernemingen een NDR gaan tekenen voor enkel een idee is minimaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.