Hallo, waarschijnlijk een hele vreemde vraag (kan ook nergens een antwoord vinden)
Stel mijn vriendin (DGA van d'r eigen BV) wil een auto (lease of koop) op het bedrijf zetten.
En deze wordt dan zowel zakelijk als prive gebruikt, dus inclusief bijtelling.
Echter, zij heeft geen rijbewijs!!
Het idee is dan dat ik de auto rij en haar zo naar zakelijke afspraken breng. (Wat ik nu in prive auto doe en declareer)
Echter, ik zou de auto dan ook rijden voor prive doeleinden (vandaar de bijtelling) voor ritten samen en voor mij alleen.
De verzekering zou dus ook eventueel op mijn naam moeten.
Zou dit belasting technisch mogen?
Moeten we dan getrouwd/geregistreerd partners zijn? (Gezins leden mogen immers doorgaans de zakelijke auto ook gebruiken)
Ik ben niet in dienst van de bv. Ik verricht wel wat administratieve werkzaamheden (minder dan 8u per maand) per factuur en declareer dus kilometers aan de bv.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ultraprime
ultraprime
Hallo, waarschijnlijk een hele vreemde vraag (kan ook nergens een antwoord vinden)
Stel mijn vriendin (DGA van d'r eigen BV) wil een auto (lease of koop) op het bedrijf zetten.
En deze wordt dan zowel zakelijk als prive gebruikt, dus inclusief bijtelling.
Echter, zij heeft geen rijbewijs!!
Het idee is dan dat ik de auto rij en haar zo naar zakelijke afspraken breng. (Wat ik nu in prive auto doe en declareer)
Echter, ik zou de auto dan ook rijden voor prive doeleinden (vandaar de bijtelling) voor ritten samen en voor mij alleen.
De verzekering zou dus ook eventueel op mijn naam moeten.
Zou dit belasting technisch mogen?
Moeten we dan getrouwd/geregistreerd partners zijn? (Gezins leden mogen immers doorgaans de zakelijke auto ook gebruiken)
Ik ben niet in dienst van de bv. Ik verricht wel wat administratieve werkzaamheden (minder dan 8u per maand) per factuur en declareer dus kilometers aan de bv.
Dank voor meedenken,
Erik
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51446-een-auto-van-de-bv-dga-heeft-geen-rijbewijs-partner-rijd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag