Inmiddels heb ik al zo'n 10 jaar mijn eigen onderneming naast parttime loondienst.
De inkomsten zijn door de belastingdienst altijd als "inkomsten uit overige werkzaamheden" beoordeelt.
Echter afgelopen jaar 2015 ben ik eind mei uit loondienst wegbezuinigd en heb ik besloten om fulltime in mijn onderneming te gaan werken.
En gelukkig met succes, Q3 en Q4 heb ik geen moment stil hoeven zitten en waren 70 urige werkweken geen uitzondering. Aan het urencriterium voldoe ik al met gemak als ik Q3 en Q4 optel.
Echter bij een recente aanvraag van een VAR verklaring blijven ze 'inkomsten uit overige werkzaamheden' aanhouden, waardoor ik allerlei fiscale voordelen zoals ondernemersaftrek niet kan toepassen.
Komt dit doordat ik Q1 en Q2 parttime in loondienst ben geweest?
En kun je met terugwerkende kracht nog bezwaar maken op een VAR over 2015?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Inmiddels heb ik al zo'n 10 jaar mijn eigen onderneming naast parttime loondienst.
De inkomsten zijn door de belastingdienst altijd als "inkomsten uit overige werkzaamheden" beoordeelt.
Echter afgelopen jaar 2015 ben ik eind mei uit loondienst wegbezuinigd en heb ik besloten om fulltime in mijn onderneming te gaan werken.
En gelukkig met succes, Q3 en Q4 heb ik geen moment stil hoeven zitten en waren 70 urige werkweken geen uitzondering. Aan het urencriterium voldoe ik al met gemak als ik Q3 en Q4 optel.
Echter bij een recente aanvraag van een VAR verklaring blijven ze 'inkomsten uit overige werkzaamheden' aanhouden, waardoor ik allerlei fiscale voordelen zoals ondernemersaftrek niet kan toepassen.
Komt dit doordat ik Q1 en Q2 parttime in loondienst ben geweest?
En kun je met terugwerkende kracht nog bezwaar maken op een VAR over 2015?
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51675-beoordeling-inkomsten-overige-werkzaamheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag