• 0

onderneming of directie?

Het laatst wist ik precies wat ik wilde: een bedrijfje oprichten.

Ik had alles in m'n kop en was het al op papier aan het zetten.

Maar nu komt mijn baas of ik onder-directeur wil worden van zijn bedrijf met +/- 30 werknemers en loopt best lekker, maar ik weet niet waar ik beter mee af ben.

Ik heb "alles" overwogen van beide kanten: stress, loon, vrije tijd, risico's enz.

Ik ben zelf nog geen ondernemer en ook nog niet geweest dus weet ook niet of ik het in me heb, maar hier ligt wel mijn hart.

Hoe kom ik er achter of ik een goede ondernemer zou zijn of juist een goede onder-dir.?

Wat is de beste keus, ik ben 26 jaar en als ik het ene doe, doe ik het ander niet meer waarschijnlijk, of kan ondernemerschap er part-time erbij blijven doen in de detail-handel en met welke gevolgen?

Alle advies op- of aanmerkingen, kritiek, meningen en ervaringen zijn welkom.

 

Met vriendelijke groet,

ik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je merkt pas of je ondernemer bent als je het ook daadwerkelijk gaat proberen. Ik denk dat je bij jezelf na moet gaan waarom je onderdirecteur zou willen worden en waarom je ondernemer wil worden. Daarbij niet letten op tijd, loon etc...

Je moet voor je zelf nagaan wat je wilt bereiken in je leven. Wat wil je gedaan hebben als je straks 60 bent en terug kijkt op de jaren dat je gewerkt hebt???

 

Misschien kan je het ook combineren door bijvoorbeeld aandelen in het bedrijf van je huidige werkgever te kopen. Al moet hij hier natuurlijk wel mee instemmen.

 

Ik zou proberen om de dialoog met je werkgever aan te gaan om duidelijk te krijgen waarom hij jou als onder-directeur wilt. Je kan er vanuit gaan dat hij serieus zal luisteren naar jouw voorstellen over bijvoorbeeld aandelen. Hij heeft je natuurlijk niet voor niets die baan aangeboden!

 

Succes met je keuze.

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich ben je nog jong genoeg. Met een baan als onderdirecteur kun je waarschijnlijk nog een hoop leren. En inderdaad, misschien op termijn medoen in het bedrijf. Waarom niet een jaar of 2 gewoon doen? Ondertussen kun je verder gaan met plannen om voor jezelf te beginnen. Kun je altijd nog besluiten om dat te doen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

probeer niet teveel vanuit status of positie te denken. kijk of je bij je baas in een soort management development programma kan komen. dat klinkt ingewikkelder en duurder dan ik bedoel.

 

wat houdt onderdirecteur in jou geval in? probeer na een inwerkperiode verantwoordelijkheden naar je toe te trekken, zoals personeelsbeoordelingen, salarisvoorstellen, promotie/demotie, aanname en ontslag, het leiden van de productie, verantwoordelijk voor inkoop en prijsbeleid, verkoop en marketing, etc.etc.

e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de branche waarin je zit.

 

op die manier doe je heel veel ervaring op en ga je gegarandeerd een paar keer op je bek. daar leer je het meest van. na een paar jaar maak je die keuze nog eens. blijven of ondernemer worden. maar dan kan je de keuze veel bewuster maken en heb je veel ervaring opgedaan.

 

ik hoop dat je hier iets mee kan. succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Het kan een mooie aanloop naar het ondernemerschap zijn. Het hangt ervan af wat je nu al doet, maar zo'n baan suggereert meer verantwoordelijkheid, een breder perspectief en een goeie manier om ook eens commercieel/financieel naar bedrijfsvoering te kijken. Vraag je baas om een stukje ondernemersschap, bv dat een deel van je inkomen prestatiegebonden is.

 

PS ik heb de titel aangepast ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit zo lees is iedereen best eensgezind dat ik het eens moet proberen (onder-dir.), al is het voor een paar jaar voor de ervaring zal het dus alleen positief zijn. Zou ik er bijv. 2 dagen in de week al met een eigen zaak bezig kunnen zijn of zou dat te druk worden?

 

In ieder geval alvast bedankt voor het advies.

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit zo lees is iedereen best eensgezind dat ik het eens moet proberen (onder-dir.), al is het voor een paar jaar voor de ervaring zal het dus alleen positief zijn. Zou ik er bijv. 2 dagen in de week al met een eigen zaak bezig kunnen zijn of zou dat te druk worden?

 

In ieder geval alvast bedankt voor het advies.

 

Ik denk dat jij dat beter kan bepalen dan wij. Maar, wil je wel 2 dagen in de week bezig zijn met een eigen zaak? Kun je niet misschien beter nu al je tijd steken in ervaring opdoen en het leerproces (want onderdirecteur zal in een aantal opzichten zeker dicht bij het ondernemersschap liggen), en je later helemaal te gooien op een eigen zaak?

 

Je moet het zelf bepalen, wij kunnen je hooguit adviseren, maar ik persoonlijk zou toch gaan voor onderdirecteur.

 

Succes!

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.