• 0

Virtuele winkelstraat

Dit is een vervolg op een thread in het O&L forum, omdat de virtuele winkelstraat daar te veel offtopic ging.

 

Aanleiding:

Internet is een heel uitgebreid medium, vaak hoor ik de klacht; ik weet niet waar ik zoeken moet, er is teveel aan informatie en ik kan het niet vinden als ik wat zoek. Ook de meest onherkenbare namen kom je tegen in de www adressen.

Deze mensen zijn vaak niet eens geintereseerd of er in verwegistan een winkel bestaat die online goederen verkoopt. Vaak zijn ze wel geitereseerd in de 'bekende winkels' ....is er een leuke aanbieding of hoe is die renovatie afgelopen, heeft jan-boek de nieuwste titels al liggen. etc.

Voor deze mensen en voor de mensen met weinig tijd, is het een idee om op deze manier 'virtuele winkelstraten in te richten'.

 

Ik kom hierop doordat een klant van mij ideeén had in die richting, een gezamelijke website voor de hele winkelstraat, gelinkt naar de eigen site`s. (dit zou evt een volgend project kunnen worden...vandaar)

o.a om als 'bekende' winkelstraat zich beter te profileren... Deze straat bevind zich niet in het direkte centrum maar is wel degelijk een straat met veel leuke winkels die je niet overal ziet. overigens hoeft het niet zo te zijn dat alle winkels ook via de website dingen willen verkopen

 

Ik wil ook voordat ik ondernemers met deze plannen ga begeleiden, goed weten waar ik over praat...(ik moet mijn ideeën ook toetsen en evt bijschaven, dus als jullie daar een bijdrage aan kunnen en willen leveren ...graag!)
Dit is wel een interessant onderwerp. Ik zal binnenkort mijn bijdrage leveren.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Klopt ... maar met een Syntens adviseur kun je je ideeën zonder papieren plan bespreken (toch Bernd ?).

 

Al is het alleen al om in te zien of die ideeën er al niet liggen. En als ze er liggen ... kunnen ze aansluiten bij jullie of andersom !

 

IN-progress dus !?!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

hohow..je houd ook van aanpakken he! ;D

 

ik ook hoor, maar graag zou ik eerst even wachten op meer aanmeldingen.

 

En ook nog mensen die evt producten kunnen/willen leveren..

 

BestlinQ ...hmmm zeker een leuke organisatie naam...

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

 

 

BestlinQ ...hmmm zeker een leuke organisatie naam...

 

 

Wat is dat toch met mijn alias ik vind het toch wel humor hoor.

Ik hoor ook van vele mensen "BestlinQ" Waar gebruik je zo'n naam nu weer voor.

Je mag hem gebruiken hoor, wanneer je het niet erg vind dat de naam ook in een aantal folders voorkomt.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Ohhhhhhhhh ... I did not realize .... is dat als een bedrijfsnaam ... mmmm dan een equivalent tussen BestlinQ en INadvice en Lunatix?

 

Ik vind luna (my off day) wel iets hebben !

 

Of wacht .... INline ! .... dat is hem ! Ben helemaal geen bemoeial hoor!

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Niet lullen maar poetsen, dat is ook mijn devies, maar in dit geval denk ik ook dat het beter is dat we eerst wat meer meelopers binnen de groep proberen te halen om de succeskans wat te verhogen. Ik (lunatix), zei de gek kom uit Breda, Tirza uit Zwolle en Bestlinq naar ik meen uit de buurt van Rotjeknor. Dus hebben we nog wat lege plekken in het midden van het land. Als die zijn opgevuld kunnen we wel eens samen brainstormen of er een leuk project uit te slepen valt.

 

En "InLine", ik weet het niet, ik moet het even laten bezinken.

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard kan er een Syntens man/vrouw langskomen. Geen probleem.

Als jullie een plaats hebben vanwaar jullie willen gaan brainstormen dan zorg ik voor een adviseur. Overigens heeft elke Syntens vestiging een e-room specifiek ingericht voor discussies waarbij je online voorbeelden wilt bekijken en zelfs waarmee videoconferencing mogelijk is met andere plaatsen in Nederland. Kan ook voor dit project handig zijn?

 

Hoe dan ook, ik lees van jullie wanneer julie wat willen.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Ik ga eerst even alles wat we nu besproken hebben even in een documentje zetten. zodat we de draad niet kwijt raken..

 

PS(Kunnen we geen word docje meer plaatsen? alleen een txt file?)

...duurt ff wat langer dan verwacht..pc liep vast..docje foetsie :-\

 

Het zou mooi zijn als er alvast een adviseur zich aanmeld om hierin mee te denken.!!

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een leuke shop. Alleen de shop is niet gebasseerd op bestaande winkels in een stad of dorp zoals eerder is vermeld

 

Maar de opzet spreekt mij zeker wel aan.

Goeie site wat betreft de opzet.

 

Dit is nou een goed idee voor de grote winkelketens om die bij elkaar te zetten. bv Blokker V&D enz....

 

Of leveranciers die toch al alleen via het Net Verkopen. :)

Link naar reactie
  • 0

Dat was ook mijn punt, de opzet is leuk, de inhoud moet natuurlijk compleet aangepast worden. Maar het idee van een straat, waar je doorheen wandelt en dan links en rechts interessante winkels tegenkomt en eventueel muziekanten of andere items sprak mij wel aan. Ik vond alleen de navigatie een beetje tegenvallen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik was al overtuigd !

 

Maar hier even een steuntje in de rug voor de initiatiefnemers voor de virtuele winkelstraat:

 

Het online landschap van Europa wordt volwassen. Het aantal pc's en

mobieltjes groeit niet, maar het aantal consumenten dat online is

neemt toe. Door gewenning aan internet wordt ook webwinkelen

populairder, aldus Forrester. Zweden ligt op al deze gebieden voor op

de rest, Nederland bevindt zich meestal in de top-drie.

Lees verder >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Danielle Rijkeboer en ik heb een webdesign bureau The Surfing Dutchman.

 

Ik heb jullie discussie gelezen en het lijkt me leuk om mee te doen aan het project 'virtuele winkelstraat', als dat mag uiteraard.

Ik heb wat ideeën gehoord over bijvoorbeeld bekende winkelketens met elkaar te laten samenwerken, dit lijkt me een heel goed idee. Misschien is het ook een idee om bijvoorbeeld een onderdeel rommelmarkt te maken.

 

Verder denk ik dat het vooral belangrijk is dat mensen kunnen gaan winkelen (rondsnuffelen) op verschillende manieren bijv. op merknaam of op prijscategorië of juist op productcategorië.

 

Dit zijn even mijn ideeën op dit moment. Volgens mij kan dit een heel leuk project worden !

 

groeten Dani

Link naar reactie
  • 0

Welkom Dani,

 

Leuk dat je mee wilt doen en net als ons zo enthousiast bent!!

En die rommelmarkt vind ik een erg leuk idee!! site`s als marktplaats e.d floreren goed met tweedehands spullen. Dus daar moeten we zeker wat mee kunnen doen.

 

Greetz,

Tirza ;)

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

het is me nog niet gelukt om een goede samenvatting te maken van alles wat we besproken hebben.

Zullen we alle ideeën die we hebben, om dit tot een succes te maken, apart vanelkaar in een txt file op HL zetten?

Daarna kunnen we die bespreken en kijken of we zo een goede formule kunnen maken.

 

Wat is jullie idee hierover?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een korte samenvatting van wat we tot nu toe bedacht hebben.

De "INline" winkelstraat:

Een gezamelijke website voor een hele winkelstraat.

 

Foute sites: Larenseshoppingmall.nl, Barones.nl, Bilderdijkstraat.nl

Goede sites: sfgate.com, worldwideshoppingmall.co.uk

 

we willen veel bezoekers trekken door een echte winkelstraat te maken met straatmuzikanten (mp3), restaurants en cafés (virtuele keuken), prijsvragen, etalage v/d maand, bezoeker v/d week, tweedehands/rommelmarkt, standwerkers

Een bezoeker heet eerst zwerver in de straat tot hij/zij zich heeft aangemeld (cookie).

We kunnen bezoekersenquetes houden.

De winkelstraat moet per stad een eigen gezicht krijgen (VVV, lokaal dagblad) en wordt opgebouwd rond grote namen (C&A, Bijenkorf, Blokker, bouwmarkten) waar de kleintjes zich bij aan kunnen sluiten.

Er kan online besteld worden en de bestellingen worden gezamelijk door een plaatselijke koeriersdienst opgehaald en bezorgd.

 

op en aanmerkingen welkom, mocht ik iets vergeten zijn

Link naar reactie
  • 0

Super!

 

Heb ik nog wat aanvullende links van 'foute site`s' of site`s die het toch net niet zijn.

virtuele winkelstraten ter vergelijk: http://www.bvenet.nl/~projgns/index2.html

http://www.lelystad-plaza.nl/

http://www.heusdenonline.nl/main.htm

http://www.regiobrabant.nl/online-nieuw/index.asp?site=drunen

http://www.voorstreek.com/

http://www.biltstraat.nl/

 

En een txt file met wat ideeën (ben vandaag niet op m`n best...)

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Het idee is er ! :D

 

Ik denk niet dat we qua ideeën wat vergeten zijn.

 

Maar een realisatie datum is er nog niet. Wanneer daarover nagedacht wordt zal e.e.a. zoals Techniek, Software, Promotie enz...

Sneller gestalte krijgen en leiden tot actie.

 

I'm in for it. but mostly during the day.

 

S'avonds heb ik andere werkzaamheden waar vele op dir forum niet zo blij mee zijn :P

 

ps laten we vooral de Hightouch niet vergeten in dit verhaal.

 

Groeten

 

BestlinQ

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

S'avonds heb ik andere werkzaamheden waar vele op dir forum niet zo blij mee zijn :P

 

Ik als zeer nieuwsgierig mens wil dat wel graag weten. Maareh miskien is dat meer een discussie voor off topic.

 

Anniewees ... als ik het goed begrijp zijn jullie nu met 4 personen die aan het project samenwerken.

Ben benieuwd naar de opzet van jullie plan. Met name ook het stappenplan (wat gebeurd wanneer).

Indien nodig is het natuurlijk altijd mogelijk adviseurs met jullie mee te laten denken.

Syntens is al geopperd, wordt hier t.z.t. een afspraak mee gemaakt?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.