• 0

zondagopenstelling

Een 24uurs economie vraagt om 'n goede invulling. Hoe kun je als bakker open op zondag. Een broodjeszaak mag dit wel, dat valt onder horeca. Horecabestemming krijg ik nooit op mijn bedrijfspand. Toch is er veel vraag naar.

Een ander geloof aannemen is ook niet interessant. Dan kan je nl. ook zondag brood verkopen...

Ik denk dat je een soort vereniging moet oprichten en met 'pasjes' moet werken, dit alles als dekmantel natuurlijk.

Weet iemand hier iets over of bestaat er al zo-iets?

 

Leopold Nagelkerke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Jacobien

Supermarkten zijn ook vaak geopend op zondag. Waar vallen die dan onder? En kun je je bedrijf niet omtoveren in een soort supermarkt met als specialiteit brood.

Dus ook meel, broodmachines etc.gaan verkopen.

Link naar reactie
  • 0

'n Supermarkt valt ook onder detailhandel.

Er zijn wel meer uitzonderingen als je op zondag open wil, bijvoorbeeld toerisme (aan de kust of grote stad) of aan de grens. In België mag je zondag open en dan kun je in de grensgemeente ook open ivm concurrentie.

Zo zijn er ook 12 zondagopenstellingen per gemeente, maar dat biedt geen continuïteit. Heel het jaar moet je open kunnen, dus niet om de maand of tijdens de braderie etc.

 

Leopold

Link naar reactie
  • 0

Wil je zelf op zondag open zijn of is dit een open vraag. In beide gevallen: waarom zou je(/men) op zondag open willen zijn? En dan ook nog zo graag dat er een dekmantel voor nodig is.

 

In de industrie, waar het om economische redenen financieel noodzakelijk is, gebeurd het al. Maar voor de consumentenmarkt zie ik het nut niet zo.

Link naar reactie
  • 0

Als bakker wil ik graag op zondag open blijven

Er gaat niks boven een lekker ontbijt/ lunch op zondag, maar er is niks open. Onze klanten zijn erg tevreden, dat zien we ook aan de omzet

Ik moet een dekmantel hebben want bakkers vallen onder detailhandel en dan mag je niet op zondag open.

Nu ben ik wel op zondag open, dat wordt tijdelijk gedoogd ivm HSL is mijn doorlopende straat afgesloten. Over 1,5 jaar gaat ie weer open en dan zou ik moeten sluiten. Tenzij er dus een manier is..

 

Dat van die kerk is een misschien ook een goed idee.

 

Leopold

Link naar reactie
  • 0

 

Viswinkels waren op zondag soms al open voordat het hele fenomeen zondagopenstelling begon. Ik weet niet wat voor vergunning zij hadden. Je kan natuurlijk gewoon die hele vergunning aan je laars lappen. Wat gebeurt er dan?

 

Als je vooral vaste klanten hebt, kun je ze lid maken van de zontbijtclub, en speciale zondagsbroodjes bakken. Verkoop je trouwens ook andere dingen? Zelfgemaakte hagelslag bv?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De locale (turkse) bakker alhier (utrecht) heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen, maar ik weet niet precies hoe. Het zou goed kunnen dat het geheel telt als horeca/broodjeszaak, aangezien ze zowel broden als belegde broodjes en turkse pizza's verkopen.

 

Een ander geloof aannemen is ook niet interessant. Dan kan je nl. ook zondag brood verkopen...

 

Mag je met een ander geloof wel open op zondag dan? Ik mag hopen dat dat geen verschil maakt..

Link naar reactie
  • 0

In de periode dat ik in Jerusalem woonde was het wel handig drie geloven met drie verschillende weekroosters. ;)

 

Vergeet trouwens niet dat de zondagsrust ook deels een stukje bescherming is.

 

Het feit dat ze het nu gedogen dat je op zondag open bent, kan het wel eens moeilijk maken om het je starks weer te verbieden.

Link naar reactie
  • 0

'n Turkse bakker mag vanwege zijn geloof open op zondag, dan kan hij op zijn gebedsdag, vrijdag (?) sluiten. Dat heeft met de godsdienst te maken.

 

Als je de winkeltijdenwet aan je laars lapt dan krijg je, nadat je collega's aangifte hebben gedaan, een waarschuwing en de volgende keer dat je open bent, komen politie-agenten de boel sluiten en krijg je een proces verbaal. Tenminste dat gebeurde mij al eens. Toen ik aankaarte dat ik failliet zou gaan (handtekeningen aktie etc) en van de gemeente tijdelijk open mocht blijven, is die bekeuring ingetrokken.

 

Dus gewoon open lukt niet..

Tenzij het gewoonterecht nu al gaat gelden.. Ik had bij de gemeente moeten tekenen dat de zondagopenstelling van tijdelijke aard zou zijn, maar dat heb ik nooit hoeven doen. Zou dit hun fout zijn?

 

Link naar reactie
  • 0

'n Turkse bakker mag vanwege zijn geloof open op zondag, dan kan hij op zijn gebedsdag, vrijdag (?) sluiten. Dat heeft met de godsdienst te maken.

 

Wat een vreemde regeling zeg, maar het kan wel een aardige manier zijn om toch gewoon je zaak open te krijgen (zeg dat je moslim bent, lijkt me sterk dat je dat moeten kunnen bewijzen).

 

Maar ik vind het veel vreemder in het licht van gelijkheid ongeacht geloof en dergelijke...

Link naar reactie
  • 0

De Winkeltijdenwet toch vooral een locale aangelegenheid. De gemeenteraad kan een verordening in het leven roepen op basis waarvan het College een ontheffing kan verlenen. Maar ja, daarvoor zal er toch eerst een verordening moeten bestaan. Verder is het voor een lunchroom wel mogelijk om een vrijstelling te verkrijgen, zij het onder beperkingen.

 

Als je onder deze wet uit wil komen dan zul je de verkoop langs een ander kanaal moeten regelen. Je zou kunnen laten onderzoeken of het verkopen van producten op bestelling met levering aan huis wel is toegelaten. Op het eerste gezicht denk ik dat dit mogelijk moet zijn. De wet ziet vooral op het reguleren van de toegang van publiek tot de winkelruimte. Bij verkoop op bestelling en levering aan huis is de winkel niet toegankelijk en kun je toch je producten verkopen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.