Ben inmiddels twee maanden bezig met de oprichting van een BV.
Alles begint nu redelijk te vlotten, heb een 'fiscaal-nummer' van de belastingdienst gekregen, aanvraag voor BV loopt, vergunningen zijn aangevraagd, bankrekening is geopend en een bankgarantie is afgegeven.
Nu de vraag:
- Ik heb voor de bankgarantie een deel van de 18.000 euro geleend.
- De bankgarantie is afgegeven, en ik heb begrepen dat ik de 18.000 euro dan niet meer nodig heb.
- Heb inmiddels ook al wat verkopen + winst (als BVio), waardoor ik nu totaal zon 30.000 euro op de bank heb.
- Het geleende geld wil ik terugstorten.
- Op de bank staat straks iets minder dan 18.000 euro.
- Hoe moet ik nu mijn beginbalans van de BV maken???
18.000 euro eigen vermogen, 15.000 in kas, maar waar laat ik de overige 3.000????
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alfa164man
alfa164man
Goedemiddag,
Ben inmiddels twee maanden bezig met de oprichting van een BV.
Alles begint nu redelijk te vlotten, heb een 'fiscaal-nummer' van de belastingdienst gekregen, aanvraag voor BV loopt, vergunningen zijn aangevraagd, bankrekening is geopend en een bankgarantie is afgegeven.
Nu de vraag:
- Ik heb voor de bankgarantie een deel van de 18.000 euro geleend.
- De bankgarantie is afgegeven, en ik heb begrepen dat ik de 18.000 euro dan niet meer nodig heb.
- Heb inmiddels ook al wat verkopen + winst (als BVio), waardoor ik nu totaal zon 30.000 euro op de bank heb.
- Het geleende geld wil ik terugstorten.
- Op de bank staat straks iets minder dan 18.000 euro.
- Hoe moet ik nu mijn beginbalans van de BV maken???
18.000 euro eigen vermogen, 15.000 in kas, maar waar laat ik de overige 3.000????
Wie o wie kan mij helpen??
Alvast zeer bedankt!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5260-opstellen-beginbalans-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag