Na mijn vorige post zijn we een stap verder. Ik wil graag mijn aandelen in een B.V te koop aanbieden. Ik bezit 19% en wil 4.9% behouden. De rest mag worden verkocht. De aandelen die ik wil verkopen zitten in mijn holding (Holding --> Werkmij dus). De gehele B.V is gewaardeerd op 1.2mio.
Nominale waarde zal ik er niet voor krijgen en dit is ook niet nodig, ik wil er redelijk snel vanaf.
Maar wat betaal ik nou aan belastingen etc, als ik ze verkoop? Dit is sowieso met winst. (Heb ze gekocht voor 100 bij de oprichting)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Entreprenerd
Entreprenerd
Hoi!
Na mijn vorige post zijn we een stap verder. Ik wil graag mijn aandelen in een B.V te koop aanbieden. Ik bezit 19% en wil 4.9% behouden. De rest mag worden verkocht. De aandelen die ik wil verkopen zitten in mijn holding (Holding --> Werkmij dus). De gehele B.V is gewaardeerd op 1.2mio.
Nominale waarde zal ik er niet voor krijgen en dit is ook niet nodig, ik wil er redelijk snel vanaf.
Maar wat betaal ik nou aan belastingen etc, als ik ze verkoop? Dit is sowieso met winst. (Heb ze gekocht voor 100 bij de oprichting)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52760-aandelen-verkopen-belastingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag