Geplaatst: 19 augustus 200222 j BestlinQ 201 berichten 8 Trofeeën 4 Reputatie Zou iedereen ook zo vriendelijk willen zijn bij het stemmen te melden waarom en waarom andere opties niet.
Geplaatst: 19 augustus 200222 j zrski 4.5k berichten 8 Trofeeën 26 Reputatie Met zoekmachines krijg je daadwerkelijk geinteresseerd publiek (als je de juiste sleutelwoorden gebruikt). Ik denk dat een mix van all of the above wel van belang is. Met zoekmachines alleen kom je er niet. Ik zal deze thread even in het commercie en marketing forum plaatsen. HL-er van het eerste uur (& proud of it) follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema fuk spelvouten
Geplaatst: 19 augustus 200222 j Gast Kanban Dat is de complexiteit die komt kijken bij promotie. Vaak zijn inderdaad combinaties van, die de value van promotie creeeren. Mensen staan aan duizenden uitingen per dag bloot waarvan een groot gedeelte onbewust worden gescand. Pas op het moment van herhaling via bijvoorbeeld een ander medium kan de uiting bewust opgenmomen worden en aanzet geven tot attention, interest, desire of action. De bovengenoemde manieren van promotie hebben allen hun voor en nadelen. E-mail marketing lijkt niet doeltreffend maar via die weg ben ik wel met HL in aanraking gekomen. Het is ook sterk afhankelijk van het soort product of dienst dat onder de aandacht moet worden gebracht! Kanban
Geplaatst: 20 augustus 200222 j Mikky Vrolijk In Memoriam 11.3k berichten 8 Trofeeën 479 Reputatie Hier wat achtergrondinformatie: De vierkante formaten voor internetadvertenties die de vooraanstaande webverteerdersclub IAB vorig jaar presenteerde, vindt in Europa tot nu toe weinig toepassing. Europese websites houden vast aan het vertrouwde rechthoekige formaat van 'banners' en 'wolkenkrabbers'. Bijna zestig procent van alle getoonde webadvertenties in Europa zijn klassieke banners: 58,6 procent. Een banner is een horizontale rechthoekige advertentie die veelal bovenaan internetpagina's te zien is. De kleinere gehalveerde versie van die banner heeft 8,7 procent marktaandeel. Dat blijkt uit een Europees onderzoek van het Duitse Adtech. Uit het onderzoek van Adtech bleek tevens dat de vorig jaar nieuw geïntroduceerde bannerformaten in Europa nog niet echt een groot succes zijn. In respectievelijk 5,3 procent (120x60 pixels) en 2,5 procent (120x90 pixels) van de gevallen worden deze gebruikt. Dat is minder dan bijvoorbeeld pop-up- en pop-under advertenties. Iets meer dan 7 procent van de advertenties springt onverwacht op in een klein browservenster. Adtech onderzocht deze zomer 50.000 advertenties in Europa om tot deze conclusies te komen. [bron: Planet Multimedia / IAB] Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Geplaatst: 20 augustus 200222 j reafro 168 berichten 8 Trofeeën 3 Reputatie Waarom ik "geen idee..." heb gezegd: Promotie waarvan? een bedrijf, dienst, produkt, tastbaar, niet tastbaar etc. De beste promotie is vaak afhankelijk van hetgeen je wilt promoten. Heb je een produkt dat voornamelijk bedoeld is voor digibeten, dan is een website etc. misschien niet zo'n goed idee. Wil je het bouwen van een website promoten, is het juist HET middel om te laten zien wat je in je mars hebt .......... CAD-ondersteuning PLUS?? www.iarf.nl mail of bel gerust! Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling
Geplaatst: 6 september 200222 j Annedien Hoen 3.2k berichten 1 Solutions 8 Trofeeën 287 Reputatie Ik heb gestemd op "persoonlijke verwijzing", ik heb me laten vertellen dat je iets dat je van iemand die je kent meer aanneemt dan van een advertentie. Als een kennis van mij zegt: "Je moet eens bij Chapter One gaan vragen of ze je kunnen helpen met het vinden van een [...]" dan denk ik: Oh, die weet waar ze het over heeft, ik zal ze inderdaad eens benaderen! De beste vorm bestaat natuurlijk niet. Het is een combinatie van genoemde elementen, goed uitgedokterd en gebalanceerd, goed doordacht en met groot onderscheidend vermogen. Goed georganiseerd, met ludieke elementen en gedisciplineerde follow-ups, grote consequentheid in de uitingen en .... Groet, Annedien
Geplaatst: 9 september 200222 j promos 1 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Tegenwoordig bestaat de mogelijkheid om advertenties naar doelgroepen te verzenden zonder gebruikmaking van e-mailadressen. Dit gaat via zogenaamde digitale postbussen en/of brievenbussen. Het voordeel is dat de verzender zonder spamming (er worden immers geen e-maiadressen gebruikt) toch zijn/haar doelgroep bereikt. TPG post en 2Mail BV zijn twee bedrijven die deze nieuwe vorm van internet advertising hanteren. Op www.2mi.nl kunnen bedrijven zelfs kosteloos hun doelgroepgrootte berekenen. Deze doelgroep kan op diverse punten worden geselecteerd.
Geplaatst: 20 oktober 200222 j henkjelt 22 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Hallo iedereen, Het spijt me om te zeggen, maar ik vind de poll en de eventuele resultaten (ik heb ze niet bekeken en zal het ook niet doen) nietszeggend. De reden ervan is dat de vraagstelling niet klopt. Zonder enige achtergrond informatie is er geen enkele inschatting te maken over promotie-middelen. Iedereen kan vanuit een eigen idee en vanuit eigen voorkeur wel een mening geven maar deze zijn absoluut niet vergelijkbaar. Dus is deze discussie eigenlijk een non-discussie. Voorbeeld: het marketen van een studentenuitzendbureau dat werkt via Internet gaat heel anders dan het marketen van verkeersregelaars van een bedrijf dat toevallig een website heeft, of van een actie voor Lays Chips via het Internet. Hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Ik zal erover nadenken in hoeverre ik een voorbeeld kan genereren waarmee we iets zinnigs over de promotiemix kunnen zeggen. Henk Jelt Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business ------------------------------------------------------------------- Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV Roggeland 20 | 3833 VP Leusden tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890
Geplaatst: 20 oktober 200222 j Persoon 1.4k berichten 8 Trofeeën 2 Reputatie Het bovenstaande viel mij ook al op, het is per product of dienst anders. De benadering en het effect zullen naar mijn mening sterk variëren. Echter is een persoonlijke verwijzing in vele gevallen zeer krachtig! Wat ik mischien nog mis is het trekken van publiek c.q. bezoekers op je website m.b.v. prijsvragen. Wat is jullie mening hierover? Lijkt mij een middel om snel bekend te raken bij het (internet)publiek. Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!
Geplaatst: 23 oktober 200222 j paulmatthijs 678 berichten 8 Trofeeën 2 Reputatie mond tot mond is absoluut de beste manier, maar helaas levert het geen grootschaligheid op. ik ben zelf er fan van goed en mooi voor de dag komen met briefpapier, enveloppen en kaartjes met een strakke en profi huisstijl. ook aan bannering zie ik voordelen: het kan heel doelgericht (als je met itc bezig bent) en levert veel naamsbekendheid op. kijk naar 'spank the monkey', iedereen kent die banner (maar het bedrijf?). het nadeel is dat bannering toch wel duur is. het werkt namelijk pas op echt grote sites en bij een campagne van 5000 views is het in een uurtje weer gedaan met de pret.
Geplaatst: 14 augustus 200816 j Gast Verwijderd account Er wordt toch altijd een trefwoord ingevuld, zodra je die hebt dan kun je een keuze maken welke sites je wilt bezoeken, als je een sterk zoekmachine inschakelt dan kun je veel hits bereiken. ik vind dat de overige opties een gevolg zijn van de zoekmachinesuitkomst
Geplaatst: 14 augustus 200816 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Dit is een topic uit 2002(!) Jaiantie, niet echt relevant meer ben ik bang...
Geplaatst: 14 augustus 200816 j Gast Verwijderd account Yeah I know, maar toch nog wel leuk om te checken hoe de gedachtengang van de ondernemers is veranderd t.o.v. 2002? we doen toch nog steeds alles met het internet. :D of is het niet gebruikelijk om oudere topics te laten herleven? :-[
BestlinQ
Zou iedereen ook zo vriendelijk willen zijn bij het stemmen te melden waarom en waarom andere opties niet.