• 0

Ik zoek hulp voor internationale webshop voor niche markt.

Ik heb een idee voor een webshop voor een niche markt van 15 miljoen mensen alleen in Europa. Alleen het is op een totaal ander gebied dan waar ik uit kom. Daarom zoek ik deskundigen om daar eens over te sparren. Ik heb mijn idee gedeeld op de website van part-up onder de naam Z'um.

 

Ik hoor graag of er deskundigen zijn die met mij willen meedenken over haalbaarheid en zo ja over strategie e.d.

 

groet,

Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Gerard,

 

Ik heb aantal opmerkingen. De eerste is eens te kijken naar antigeluid: Wiki. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om een monospeaker met opname en "antigeluid" afspeel functie te maken. Lijkt me zelfs stug dat zoiets er niet als is. En de tweede is meer een vraag, die mischien wat vervelender overkomt als ik hem bedoel. Wat nu als er helemaal geen toon is, maar je "klanten" lijden aan een laag freq. vorm van Tinitus. Of gewoon een minder diepe nachtrust waarbij de oorzaak elders gezocht wordt?

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

beste Peter,

Ik heb 'die jongens' al eens aan een klant geholpen om een pomp beter te isoleren. Zeker opnemen in de lijst.

En ja affiliate, dat snap ik in de zelfde trant als dat ik snap hoe je een huis bouwt. Maar ik ben geen aannemer met bouwvakkers. Dus ik zoek mensen die weten hoe dat werkt en die de 'bouwvakkers' kunnen aansturen. Want ook bouwers van webshops en alles eromheen zijn niet moeilijk te vinden. Maar het traject voorafgaand, contacten om die webshop te vullen, een marketing plan, etc. voor mij is dat een andere taal die ik niet spreek.

 

Groet,

Gerard

Link naar reactie
  • 0

Aha,

 

Meestal loopt een affiliate webshop via iets als Daisycon of Tradetracker of zoiets. Daar stelt de adverteerder (om het hier concreet te houden: "Die jongens", dus Akoestiekwinkel.nl) een productfeed beschikbaar voor publishers (om het weer concreet te houden: aan jou dus, mits je door Daisycon en Co. plus de adverteerder in kwestie geaccepteerd wordt).

 

Als je een applicatie hebt dan kan je vervolgens de bewuste feed ophalen. Dan komen de gegevens bij jou in de database en is jouw (affiliate) webshop gevuld met producten van de adverteerders.

Vervolgens kan de koper bij jou iets 'uitzoeken' en via de verkoper kopen. Jij krijgt daar dan (via Daisycon en Co.) provisie over.

 

Dat was een snelle schets.

 

Nu denk ik niet dat er veel te vinden zal zijn op Daisycon en Co. voor jouw specifieke niche. Dus zal je zelf dat rechtstreeks moeten proberen te regelen met adverteerders.

 

Lijkt mij niet zo makkelijk. Je zou misschien ook kunnen beginnen met te kijken wat er wel beschikbaar is (qua productfeeds dan) in de betrokken sector en kijken of een soort basis gelegd kan worden voor een eerste stap: om überhaupt een aanbod (affiliate) te kunnen publiceren dus.

 

Het is maar mijn visie hoor, trouwens.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je als affiliate wilt gaan werken, dan ben je per definitie géén webshop. Zoiets als een "affiliate webshop" bestaat niet.

Je bent dan slechts een portaal die mensen doorverwijst naar een andere bedrijf. Dat is de eigenlijke webshop, alwaar men de producten zou moeten gaan kopen. Jij ontvangt dan een deel van de omzet die komt van mensen die jij doorverwezen hebt naar de webshop. Dat is een belangrijk onderscheid, want jij bent dan in deze geen verkopende partij.

 

Affiliate wordt wel eens verward met dropshipping. In het geval van dropshipping ben jij een verkopende partij die vanaf een extern magazijn, namelijk dat van jouw leverancier, de producten laat versturen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je als affiliate wilt gaan werken, dan ben je per definitie géén webshop. Zoiets als een "affiliate webshop" bestaat niet.

Je bent dan slechts een portaal (...)

 

Daar heb je wel (formeel) gelijk in, Wouter.

 

Maar in 'volksmond' noemt men dat toch (meestal/vaak) een 'affiliate webshop'.

 

Ook is het eigenlijk een portal.

Er zijn ook mensen die een 'startpagina' een portal noemen... Dat is toch echt een heel andere portal dan waar wij het hier over hebben.

Link naar reactie
  • 0

Dus als iemand nu geïnteresseerd is om te onderzoeken of hier een business case van te maken is dan hoor ik dat graag.

 

Ik wou hier eerst helemaal niet op reageren, maar nu dan toch wel (uit nieuwsgierigheid):

 

- Waarom zou iemand dat voor jou onderzoeken?

 

- Wat heb jij nou eigenlijk te bieden in deze? Je denkt dat dit een "leuke handel" kan zijn/worden, maar je weet er verder weinig van af zo te lezen. En je weet ook niet hoe je het aan moet pakken begrijp ik. Wat is dan jouw rol hierin?

 

Met alle respect overigens. Maar ik begrijp je gedachten gewoon niet zo goed.

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter, en anderen die misschien meelezen maar voor wie het ook niet duidelijk is, hierbij een uitgebreide reactie:

 

Ik heb enige kennis van de problematiek die speelt en er zijn in Europa alleen al 15 miljoen mensen die tot de doelgroep behoren, waarvan er misschien honderdduizenden baat kunnen hebben met een apparaat wat maskerend werkt op de ondervonden overlast. Jouw eerste post Peter over antigeluid is te simplistisch anders was dat inderdaad allang op de markt geweest en had dat ook in de etalage kunnen staan. Als je google raadpleegt over 'low frequency noise' of 'infra sound' kom je naast technische sites ook vele sites en wetenschappelijke artikelen tegen over de problematiek. En ook veel waarschuwingen dat het gaat toenemen. Begin maar met deze nederlandse site. Die markt lijkt me evident.

Ik heb geen kennis van marktonderzoek en ook geen kennis hoe de diverse bestaande producten, eventueel aangevuld met eigen producten, bij elkaar op een site bij de doelgroep te presenteren. En ik wil het ook niet leren. Daar heb ik geen talent voor. Daarom zoek ik mensen die die kennis al hebben om samen te onderzoeken of deze markt ook een business case kan zijn. Mijn rol hierin is dat ik weet welke producten interessant kunnen zijn en welke producten ontwikkeld zouden kunnen worden.

Het gaat dus om affiliate kennis van specifieke, geselecteerde producten die mogelijk niet via de bekende affiliate kanalen worden aangeboden. Het gaat om marketing kennis voor een niche groep. En in een later stadium moet er een site gebouwd worden met diverse functionaliteit. Mogelijk zijn daar al mensen voor.

Waarom zouden mensen hier in stappen? Omdat ze het spannend vinden om een nieuwe doelgroep in kaart te brengen met specifieke behoeften. En natuurlijk om te onderzoeken of het inderdaad business kan genereren.

Lijkt mij een heldere vraag.

Ik hoop dat je mijn gedachte nu beter begrijpt.

Misschien weet je zelfs iemand die hieraan zou willen meewerken?

 

met vriendelijke groet,

Gerard

 

Link naar reactie
  • 0

Jouw eerste post Peter over antigeluid is te simplistisch (...)

 

Ha Gerard,

 

Die was niet van mij. (maar van een zekere "Latte Macchiato")

 

Verder is je verhaal zo een stuk beter.

 

Ik denk dat je zelf moet beginnen met 'een lijst' te maken van bestaande producten die interessant kunnen zijn voor de doelgroep. En ook met diegene het product op dit moment levert (het liefst een webwinkel dan).

Want hier heb jij, zeg je, wel redelijk verstand van.

 

Vervolgens is het best wel mogelijk (denk ik) om te kijken of daar "iets bestaands" is qua affiliate. (dus of er op dit moment misschien al een productfeed bestaat waarin dit voorkomt)

 

Dan heb je meteen een indruk van of er met (redelijk) weinig inspanning een werkbare basis (met een productaanbod) gevormd kan worden.

Vanuit daar zou er dan verder gebouwd kunnen worden, dus zowel richting aanbieders als potentiele afnemers/gebruikers. En dan ook uiteraard die stichting Laagfrequentgeluid erbij betrekken, zou ik denken.

 

Mocht blijken dat er op dit moment amper aanbod is op 'affiliate gebied' voor de door jou gedefinieerde producten, dan wordt het mijns inziens een stuk moeilijker om dit van de grond te krijgen: Dan moet je zelf de aanbieders benaderen en proberen te strikken en daarnaast ook een methodiek verzinnen om hun informatie in jouw database te krijgen.

Want anders heb je namelijk helemaal geen basis om vanuit te werken (in mijn ogen dan).

 

Dat zal overigens ook wel te doen zijn, maar zou ik persoonlijk niet zo 1-2-3 weten hoe je dat het beste kan aanpakken (in het eerste scenario weet ik wél hoe ik het zou aanpakken trouwens).

 

Leuk project hoor.

 

Peter

 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in ieder geval een innovatieve oplossing voor ondersteuning zoeken gekozen. Ik vraag me alleen af of experts binnen jouw oudere doelgroep dit lezen.

 

Het organisatie- of verdienmodel zou ook anders georganiseerd kunnen worden met bijvoorbeeld een stichting, websites met patiënteninformatie en nieuwsbrieven. Dan kun je adverteerders laten betalen i.p.v. consumententransacties en verzendingen te moeten organiseren.

 

Je kunt vanuit NL of het Engels natuurlijk ook een commerciële landenfranchise zien uit te rollen. Vraag daarbij is of er internationaal nog werkelijk niks georganiseerd is.

 

Het is slechts mijn simpele mening, maar ik zie geen focus in activiteiten als je hardware, muziek van anderen verkoopt en daarna ook nog eens eigen oplossingen wilt gaan ontwikkelen.

 

Wat is jouw rekensom van het Nederlandse probleem naar Europese schaal en hoe valide is deze?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.