• 0

R&D uitbesteden

Geachte lezer,

 

Momenteel verkoop ik een bepaald product online dat door nieuwe wet- en regelgeving niet meer gebruikt mag worden.

 

Ik wil mijn huidig product zodanig laten aanpassen dat het weer aan de wet- en regelgeving voldoet en verkocht mag worden.

 

Daarnaast heb ik ook ideeën om het huidige product nog beter te maken. Ik wil een significant bedrag uittrekken om te investeren in het verbeteren van de technische specificaties enerzijds en anderzijds in het zodanig aanpassen van het product dat het aan de wet voldoet.

 

Zijn deze kosten aftrekbaar (het uitbesteden van het onderzoek en eventueel daarna de ontwikkeling), of kan dat alleen als je een beschikking hebt van het Ministerie van Economische Zaken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

90% van de R&D kosten wordt zonder enige vorm van beschikking of subsidie gedaan.

 

Dus ja alles wat jij zakelijk uitgeeft is in principe aftrekbaar zolang er een redelijk zakelijk belang is.

Je product aan laten passen is zeker een zakelijk belang, zelfs als na 50.000 euro blijkt dat het niet haalbaar is blijven de kosten aftrekbaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar bij mij de verwarring ontstaat nu is dat je enerzijds zakelijke kosten kunt aftrekken. Er is inderdaad wel degelijk een zakelijk belang, dus dat is niet probleem.

 

De verwarring ontstaat omdat er dus een bijzondere aftrekpost hiervoor geldt. De vraag is dus:

 

Is de R en D aftrek een extra compensatie of is het zo dat de bijzondere regel in dit geval voorgaat op de algemene regel (zakelijk belang = aftrekbaar).

 

Dat snap ik even niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.