Totale verademing! 19" TFT scherm

Aanbevolen berichten

Absoluut offtopic maar daar is deze afdeling voor ;D

 

Na jaren op een 15" monitor(tje) te hebben gewerkt vandaag een 19" TFT scherm gekocht. Wilde wel wat groters maar 17 of 19 inch CRT paste niet op m'n bureau en TFT had zo z'n nadelen voor foto bewerking (tenzij je echt een berg geld wilt besteden) Nu dus toch maar overgestapt naar dit scherm Heeeerlijk! Betere kleurweergave dan m'n oude 15" en een zee van ruimte.

 

Om toch wat zinnigs te melden: neem geen 17" met een resolutie van 1280x1024 dat is gewoon te klein, een 19" houdt het lekker leesbaar. Je kunt klooien met de scherm instellingen van windows maar dat is zeker niet optimaal. Gewoon even wat dieper in de buidel tasten (scherm is nu duurder dan m'n pc..)

 

Nog even afwachten of m'n productiviteit ook toeneemt met dit scherm. Tot nu alleen maar spelen met de instellingen en met Photoshop ;D

Link naar reactie

Wij hebben er sinds twee weken ook een. Gewoon eentje van de Lidl dan wel. ;D Wel heel goedkoop 299 Euro. En is ook erg mooi.

Die gebruiken we voor demonstraties. We hebben zelf 'maar' 17 inches, maar die vind ik ook al goed. Het is inderdaad best prijzig, al die beeldschermen. En deze platte zijn heerlijk: ik heb zeeën van ruimte op mijn bureau.

Link naar reactie

Zelf heb ik de syncmaster 959 natural flat van Samsung, nu al bijna 3 jaar.

En die bevalt mij tot nu toe zeer goed. Alleen is hij nogal diep omdat het een CRT is.

 

Ik vind een kwalitatief goede monitor een zeer goede investering, je ogen moeten immers nog lang mee. Denk dat je een goede keus hebt gemaakt door te kiezen voor een 19" variant.

 

Link naar reactie

Inderdaad prima voor m'n ogen. Een 17" op deze resolutie lijkt me echt een 'drama'. Had al wat negatieve opmerkingen van klanten gehoord en na wat werken op een 19" op 1280x1024 kan ik me prima voorstellen dat een 17" op die resolutie echt niet lekker werkt.

 

Wel jammer dat het niet helemaal lekker werkt met m'n KVM switch. Moet nu eerst naar de digitale ingang switchen (DVI) om instellingen te wijzigen en dan terug naar analoog om te kunnen schakelen tussen m'n verschillende PC's. Voor KVM switch gebruikers dus een waarschuwing: monitor zonder knopjes maar met software instellingen is leuk en ziet er mooi uit maar niet handig.

 

Een goedkoop Lidl scherm kan overigens prima voldoen. Heb wat research gedaan en de laatste generatie goedkope schermen is prima geschikt voor kantoor/tekst werk. Kleine kans dat je aankoop een echte misser is. Grote verschillen zitten hem in de bruikbaarheid voor games (niet mijn hobby daar heb ik m'n playstation voor) en grafisch werk/goede kleurweergave (en ik wil wel dat m'n fotos op papier er ongeveer hetzelfde uitzien als op m'n scherm) Vandaar dat ik dit scherm gekozen heb. Voor tekstverwerken kun je inmiddels voor weinig een goed scherm vinden.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik een CRT nog steeds het mooiste plaatje geven, maar het zijn wel bakbeesten natuurlijk... en de TFT's zijn echt heel veel beter geworden in een paar jaar tijd, dus ik denk dat ik er bij het volgende scherm ook aan zal moeten ;)

 

Ik werk momenteel op een philips 109P4, 19" trinitron scherm op 1280x960 - qua kleur en lichtopbrengst toch beter dan welke betaalbare TFT ook.

Link naar reactie

Inderdaad prima voor m'n ogen. Een 17" op deze resolutie lijkt me echt een 'drama'. Had al wat negatieve opmerkingen van klanten gehoord en na wat werken op een 19" op 1280x1024 kan ik me prima voorstellen dat een 17" op die resolutie echt niet lekker werkt.

 

Sorry, maar wat een onzin. Ik werk nu bijna 2 jaar achter een 15" TFT op 1280 x 1024 en ik wordt er nog steeds helemaal blij van. Het ding staat een halve meter voor me, en een groter scherm zou alleen maar heen en weer kijken betekenen.

 

Of ik heb natuurlijk gewoon goede ogen...

Link naar reactie

ik heb een tijdje met een 17" tft van samsung gewerkt op 1280x1024, geen probleem, nergens last van. Maar sinds ik m'n dell laptopje heb met een 1400x1050 scherm wil ik niet anders meer. ook prima leesbaar, heldere kleuren, etc.

cheers

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast Edwinvdw

Inderdaad prima voor m'n ogen. Een 17" op deze resolutie lijkt me echt een 'drama'. Had al wat negatieve opmerkingen van klanten gehoord en na wat werken op een 19" op 1280x1024 kan ik me prima voorstellen dat een 17" op die resolutie echt niet lekker werkt.

 

Wel jammer dat het niet helemaal lekker werkt met m'n KVM switch. Moet nu eerst naar de digitale ingang switchen (DVI) om instellingen te wijzigen en dan terug naar analoog om te kunnen schakelen tussen m'n verschillende PC's. Voor KVM switch gebruikers dus een waarschuwing: monitor zonder knopjes maar met software instellingen is leuk en ziet er mooi uit maar niet handig.

 

Een goedkoop Lidl scherm kan overigens prima voldoen. Heb wat research gedaan en de laatste generatie goedkope schermen is prima geschikt voor kantoor/tekst werk. Kleine kans dat je aankoop een echte misser is. Grote verschillen zitten hem in de bruikbaarheid voor games (niet mijn hobby daar heb ik m'n playstation voor) en grafisch werk/goede kleurweergave (en ik wil wel dat m'n fotos op papier er ongeveer hetzelfde uitzien als op m'n scherm) Vandaar dat ik dit scherm gekozen heb. Voor tekstverwerken kun je inmiddels voor weinig een goed scherm vinden.

 

grootste probleem met kvm switches is dat ze meestal maar tot 60hz trekken.

De huidige generatie is prima voor kantoor, en ook voor gamers, alleen zijn er schermpjes die daar nog beter voor zijn.

Link naar reactie
grootste probleem met kvm switches is dat ze meestal maar tot 60hz trekken.

 

Heb een goede (85 is in ieder geval geen probleem) maar een ander nadeel is dat KVM switches geen DCC signaal doorlaten. Deze monitor heeft geen knopjes, behalve aan/uit. Alles loopt via de PC maar dat werkt dus niet door die KVM switch :-\ Zit nu zowel analoog als DVI kabel aan en moet even switchen om instellingen te wijzigen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.