• 0

facturen niet betaald krijgen

Een goedemiddag.

 

Ik heb een opdrachtgever die mijn facturen niet betaald. nu ben ik op ondernemersplein wezen kijken hoe het nu precies zit met wettelijke rentes. ik kwam er niet helemaal uit en heb ondernemersplein gebeld en die zeiden dat ze het ook niet precies wisten of je elke dag dat ze te laat zijn die wettelijke rente mag trekken.

Ze zeiden zet je vraag op higherlevel. Dus bij deze :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is lang niet altijd zo: vaak betekent 'ik kan niet betalen' feitelijk 'ik heb een cashflow probleem en ik kies ervoor jou niet te betalen, want met jou zit ik nog niet met (dreigingen van) vonnissen of beslagen'. De ervaring uit onze praktijk is dat bij die categorie een dagvaarding of zelfs een faillissementsaanvraag, helpt om ineens vooraan te komen.

 

Dat komt ongetwijfeld ook vaak voor Steven. Maar heb je het over een dagvaarding, dat is heel wat anders dan een brief van een incassobureau. Al helpt ook dat ongetwijfeld weleens in dat soort gevallen, vooral bij particulieren.

 

Punt blijft echter dat de relatie naar mijn mening een flinke deuk oploopt zodra er een incassobureau of advocaat ingeschakeld wordt, en dat ik nog steeds niet snap waarom iemand zou willen blijven leveren aan een klant die zijn facturen niet betaalt...

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het eens met je tweede punt, maar een klant te vriend houden door er een incassobureau of advocaat op te zetten? Als iemand dat bij mij doet is de vriendschap direct over hoor ;)

Aannemers hebben ook geld nodig. Als je niet betaalt, hebben ze ook geen zin meer in je opdrachten en helemaal niet in vriendschap met je.

 

Link naar reactie
  • 0

en dan heb je nog de lokale markt, waar het ons kent ons is, en je het moet hebben van mond-op-mond-reclame. Ook daar maak je slechte sier als je te snel de kosten op laat lopen. Let wel: wederom vanuit de gedachte dat termijnen erg uitmaken. Misschien hebben we het hier ook over verschillende termijnen

Link naar reactie
  • 0

 

Punt blijft echter dat de relatie naar mijn mening een flinke deuk oploopt zodra er een incassobureau of advocaat ingeschakeld wordt, en dat ik nog steeds niet snap waarom iemand zou willen blijven leveren aan een klant die zijn facturen niet betaalt...

 

 

Dus ja het kan best: vooruit laten betalen na de eerste overschrijding zonder reden. Ik heb er 2 bij: een onderdeel van een multinational (kan blijkbaar niet binnen 90 dagen betalen om organisatorische redenen maar als er nu een machine stil staat kan het wel dezelfde dag ;D), en eentje die van aardbodem was verdwenen gedurende 3 mnd (ziekenhuis) maar die kwam zelf met voorstel van vooruit betalen.

 

en mbt de locale markt en ons kent ons. Is dat de reden om een afspraak niet na te komen ? Op tijd betalen is net zo goed onderdeel van de opdracht als de juiste onderdelen op tijd te leveren toch ? En jij laat de kosten niet oplopen: de niet-betaler laat zelf de onkosten oplopen. Is hier in het lokale inderdaad vrij snel bekend wie niet betaald en dat wordt ook open en bloot tussen collega ondernemers medegedeeld.

 

Ik hoef geen klanten die niet betalen en zolang je niet op tijd betaald hebt ben je ook geen klant.

november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk verbaas ik me al sinds ik ondernemer ben over de betalingsmoraal van ondernemers. Je spreekt 14 of 30 dagen betalingstermijn af en heel vaak moet ikafnemers achter de broek zitten waarom ze zich daar niet aan houden.

 

Bijna dagelijks doe ik als particulier boodschappen bij ondernemers en daar moet ik direct betalen. En dat vind ik normaal, immers zij leveren een dienst, hebben inkopen gedaan etc. Dan is het toch niet meer dan normaal dat we in ondernemers - ondernemers contact de gemaakt betalingsafspraken nakomen? Maar blijkbaar denk ik te simpel.

Link naar reactie
  • 0

Sowieso lijkt het hele "afspraak is afspraak" tegenwoordig een stuk vrijblijvender te worden opgevat. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat een klant telefonisch een opdracht bevestigt (wat uiteraard gewoon een juridisch geldige overeenkomst is), ik hem vervolgens een schriftelijke bevestiging per e-mail stuur en dan doodleuk te horen krijg dat het toch niet doorgaat... vooral particuliere klanten lijken dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld te vinden.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.