Vraagje. Misschien dat iemand hier meer over weet. Via Google kan ik me nauwelijks een weg banen door de de verschillende fora op het gebied van kopen of afstand. Met name kassa.vara.nl is goed vertegenwoordigd.
Ik ben namelijk niet op zoek naar informatie aangaande consumentenrecht, maar naar algemene informatie over het recht van ondernemers bij zakelijke aankopen.
Mijn internetbedrijf verkoopt fysieke producten via internet. We hebben steeds meer (kleine) bedrijven als klant maar ook veel mensen die graag de BTW willen terugvragen en daarom een zakelijke factuur willen.
Ik ben heel even benieuwd hoe dit allemaal precies werkt.
Het retourneren van zakelijke aankopen (gedaan via het internet) kan niet. Er bestaat niets als herroepingsrecht voor bedrijven. Of tenminste, niet in de vorm van de Wet Kopen of Afstand.
Maar hoe zit dat met annuleren? Kan een bedrijf dat een aankoop doet via het internet, zijn bestellen wel of niet annuleren?
En hoe moet dit dan beschreven worden in een website die met name aan consumenten levert? Want je hanteert doorgaans maar één set Algemene Voorwaarden. Je kan je betaalpagina's wel zo inrichten dat op het moment dat de bedrijfsnaam gevuld is, je een tweede set AV toont. Maar wat moet hier dan in staan?
Iemand een antwoord op mijn vraag aangaande annuleren en misschien nog een voorbeeld van basis algemene B2B voorwaarden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ABC-Boek
ABC-Boek
Hi!
Vraagje. Misschien dat iemand hier meer over weet. Via Google kan ik me nauwelijks een weg banen door de de verschillende fora op het gebied van kopen of afstand. Met name kassa.vara.nl is goed vertegenwoordigd.
Ik ben namelijk niet op zoek naar informatie aangaande consumentenrecht, maar naar algemene informatie over het recht van ondernemers bij zakelijke aankopen.
Mijn internetbedrijf verkoopt fysieke producten via internet. We hebben steeds meer (kleine) bedrijven als klant maar ook veel mensen die graag de BTW willen terugvragen en daarom een zakelijke factuur willen.
Ik ben heel even benieuwd hoe dit allemaal precies werkt.
Het retourneren van zakelijke aankopen (gedaan via het internet) kan niet. Er bestaat niets als herroepingsrecht voor bedrijven. Of tenminste, niet in de vorm van de Wet Kopen of Afstand.
Maar hoe zit dat met annuleren? Kan een bedrijf dat een aankoop doet via het internet, zijn bestellen wel of niet annuleren?
En hoe moet dit dan beschreven worden in een website die met name aan consumenten levert? Want je hanteert doorgaans maar één set Algemene Voorwaarden. Je kan je betaalpagina's wel zo inrichten dat op het moment dat de bedrijfsnaam gevuld is, je een tweede set AV toont. Maar wat moet hier dan in staan?
Iemand een antwoord op mijn vraag aangaande annuleren en misschien nog een voorbeeld van basis algemene B2B voorwaarden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53722-zakelijke-aankopen-via-internet-annuleren-retourneren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag