Ga naar inhoud

btw verlegd? (inkoop in ander EU land)

Geplaatst:

Carlo434

Beste ondernemers,

Ik wil voor mijn website producten (cosmetica) inkopen bij een leverancier in Spanje. Nu vraag ik mij af, moet ik de btw (21% VAT) betalen voor de producten in Spanje. Of is de btw verlegd en kan ik dit aangeven bij mijn aangifte? Ik heb al wel op de website van de belastingdienst gekeken. Maar ik wil het toch even voor de zekerheid vragen.

Daarnaast vraag ik mij af, hoe gaat dit precies in zijn werk? Heb ik hier een verklaring of iets dergelijks voor nodig, of kan de leverancier dit aangeven op de factuur dat de btw verlegd is?

Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden als ik inkopen doe buiten Nederland (EU)?

Met vriendelijke groet,

Carlo

Featured Replies

Geplaatst:

Bert.

Jouw leverancier in Spanje mag aan jou zonder BTW factureren als hij beschikt over jouw (geldige) BTW-nummer en kan aantonen dat zijn goederen in Nederland bij jou zijn afgeleverd. Hij moet ook op zijn factuur vermelden dat het een intra-communautaire levering betreft.

Geplaatst:

Carlo434

• Auteur

Hallo BJM,

Top! Bedankt voor je hulp, ik kan weer verder.

Met vriendelijke groet,

Carlo

Geplaatst:

Logic4l

Jij moet de inkoop wel meenemen in je BTW aangifte.

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Geplaatst:

Sander.J

ja en let op met de KOR (indien van toepassing), IC leveringen tellen op de een of andere manier niet helemaal mee.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.