• 0

Verhuurbedrijf in (electrisch) gereedschap: concurrentie analyse

Hallo. Ik wil een verhuurbedrijf voor elektrische gereedschappen opstarten. Ik hoop ineens te starten met een 100-tal machines, een locatie met parking op een lokale doorgangsweg en een website voor reservaties, gekoppeld aan de voorraad.

 

Ik ben nog bezig met het financieel plan, concurrentieanalyse, ... maar de voorlopige resultaten zien er goed uit.

 

Ik zit nog met 2 vragen die niet 'uit te rekenen' vallen.

1. Hoe kan ik me in Gods naam onderscheiden van concurrenten met deze activiteit?

2. Wat zijn jouw slechte en goede ervaringen of opmerkingen bij het huren van machines?

 

 

Alle ideeën zijn welkom! Geen enkel idee is dom. Opmerkingen ook welkom.

 

Geen negatieve commentaren aub. De wereld is niet gebouwd op pessimisme.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even voor de duidelijkheid:a) het is een bijverdienste en b) het is in België ("BVBA") en je ligt er niet wakker van wie jouw faillissement gaat betalen als het mis gaat ("als het misgaat is het zo").

 

Zou je dan niet beter in België je vragen stellen? Ik weet niet hoe het in België is geregeld, maar in Nederland is de nasleep van een faillissement geen pretje.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd. Zolang ik rond de 2000€ netto per maand kan verdienen, in loondienst, als zaakvoerder of combinatie, dan heb ik niet meer nodig. Als ik 2000€ in loondienst verdien, moet ik enkel nog break even draaien met de zaak.

Is de verhuur dan een hobby waar je geen geld mee hoeft te verdienen? Als het doel is om break even te draaien, waarom begin je hier dan aan?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.