Omdat dit mijn eerste bericht op Higherlevel is zal ik mij kort voorstellen.
Mijn naam is Thom, 23 jaar. Ruim 10 jaar ben ik bezig (werkzaam) met alles alles wat een verbrandingsmotor heeft.
Momenteel bezit ik een eenmanszaak waarin ik werk aan o.a. 2 en 4-wielers.
Mijn plan bestaat uit twee aspecten, welke ik voor de leesbaarheid apart zal omschrijven.
Doe het zelf garage;
Vanuit mijn passie voor (klassieke) auto’s heb ik al lang de ambitie om deze professioneel te gaan verhandelen. Reparatie en herstelwerkzaamheden kan ik daar aan zelf uitvoeren wanneer dit nodig is. Vooral bij het laatste, het werken aan auto’s, ondervond ik vaak het probleem van ruimtegebrek. Omdat Nederland steeds ‘voller’ raakt is een ruimte om deze hobby, het werken aan auto’s, uit te oefenen vaak schaars. Een doe-het-zelf garage biedt hierin uitkomst.
Een hefburg, gereedschap, lasapparaat etc. zijn te huur per uur waardoor men niet doorlopend een werkplaats hoeft te huren voor de enkele uren per week die zij aan hun hobby besteden. Daarnaast kan een handig iemand kleine reparaties aan hun dagelijks vervoersmiddel zelf uitvoeren en hiermee dure garagekosten besparen.
Daarnaast wil ik de mogelijkheid (al dan niet verplichting) bieden om de benodigde onderdelen via mijn zaak te laten inkopen. In dat geval wordt de zaak groot afnemer en krijgt korting, welke deels gereflecteerd wordt naar de klant, en deels gunstig is voor de doe het zelf garage. Een win win situatie.
Ook kan men gebruik maken van de mogelijkheid om speciaal gereedschap te huren dat je vaak maar één keer nodig hebt, en niet de moeite waard is om als particulier aan te schaffen.
Gezien mijn woonplaats, onder Eindhoven tegen de Belgische grens, hoop ik ook onze zuiderburen aan te trekken. Op de bijgevoegde afbeelding zijn bestaande DHZ garages te zien. Eindhoven en Geldrop zijn relatief dichtbij. Echter is een groot gebied ten oosten, zuiden én westen niet voorzien van een DHZ garage op een acceptabele afstand. (Om 's avonds een paar uur te klussen wil je liever niet 1,5 uur zuur verdiende vrije tijd verliezen).
Acquisitie moet gaan via o.a. sociale media, internet (marktplaats) en onafhankelijke APK keuringsstations. Ik heb part-time grafisch ontwerp gedaan. Aantrekkelijk logo, (sociale)huisstijl en website neem ik dan uiteraard ook voor eigen hand.
Klassieker in-verkoop / restauratie;
Om de ruimte, mijn kwaliteiten én passie optimaal te benutten wil ik hiernaast gaan bezighouden met het in en verkopen (eventueel deelrestauraties) van oldtimers. De ‘’lege gaten’’ in de verhuurkalender kunnen daardoor mooi worden opgevuld door eigen werkzaamheden.
Oldtimers zijn waardevaste beleggingen en de in en verkoop van deze voertuigen floreert.
Pluspunt is dat ik elke reparatie (technisch en optisch) zelf kan verrichten.
Door de ruimte op 2 manieren te benutten wil ik mijn zakelijke risico's spreiden en mijn eigen passie voorzetten.
Met mijn uitgebreide en goed onderbouwde ondernemingsplan hoop ik het financieringsprobleem te kunnen tackelen.
De volgende informatie hoop ik van jullie te krijgen:
- Welke instanties, naast de gemeente, moet ik benaderen om informatie omtrent vergunningen etc.
- Hoe zit het wanneer een klant een ongeval krijgt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Factotum
Factotum
Hallo,
Omdat dit mijn eerste bericht op Higherlevel is zal ik mij kort voorstellen.
Mijn naam is Thom, 23 jaar. Ruim 10 jaar ben ik bezig (werkzaam) met alles alles wat een verbrandingsmotor heeft.
Momenteel bezit ik een eenmanszaak waarin ik werk aan o.a. 2 en 4-wielers.
Mijn plan bestaat uit twee aspecten, welke ik voor de leesbaarheid apart zal omschrijven.
Doe het zelf garage;
Vanuit mijn passie voor (klassieke) auto’s heb ik al lang de ambitie om deze professioneel te gaan verhandelen. Reparatie en herstelwerkzaamheden kan ik daar aan zelf uitvoeren wanneer dit nodig is. Vooral bij het laatste, het werken aan auto’s, ondervond ik vaak het probleem van ruimtegebrek. Omdat Nederland steeds ‘voller’ raakt is een ruimte om deze hobby, het werken aan auto’s, uit te oefenen vaak schaars. Een doe-het-zelf garage biedt hierin uitkomst.
Een hefburg, gereedschap, lasapparaat etc. zijn te huur per uur waardoor men niet doorlopend een werkplaats hoeft te huren voor de enkele uren per week die zij aan hun hobby besteden. Daarnaast kan een handig iemand kleine reparaties aan hun dagelijks vervoersmiddel zelf uitvoeren en hiermee dure garagekosten besparen.
Daarnaast wil ik de mogelijkheid (al dan niet verplichting) bieden om de benodigde onderdelen via mijn zaak te laten inkopen. In dat geval wordt de zaak groot afnemer en krijgt korting, welke deels gereflecteerd wordt naar de klant, en deels gunstig is voor de doe het zelf garage. Een win win situatie.
Ook kan men gebruik maken van de mogelijkheid om speciaal gereedschap te huren dat je vaak maar één keer nodig hebt, en niet de moeite waard is om als particulier aan te schaffen.
Gezien mijn woonplaats, onder Eindhoven tegen de Belgische grens, hoop ik ook onze zuiderburen aan te trekken. Op de bijgevoegde afbeelding zijn bestaande DHZ garages te zien. Eindhoven en Geldrop zijn relatief dichtbij. Echter is een groot gebied ten oosten, zuiden én westen niet voorzien van een DHZ garage op een acceptabele afstand. (Om 's avonds een paar uur te klussen wil je liever niet 1,5 uur zuur verdiende vrije tijd verliezen).
Acquisitie moet gaan via o.a. sociale media, internet (marktplaats) en onafhankelijke APK keuringsstations. Ik heb part-time grafisch ontwerp gedaan. Aantrekkelijk logo, (sociale)huisstijl en website neem ik dan uiteraard ook voor eigen hand.
Klassieker in-verkoop / restauratie;
Om de ruimte, mijn kwaliteiten én passie optimaal te benutten wil ik hiernaast gaan bezighouden met het in en verkopen (eventueel deelrestauraties) van oldtimers. De ‘’lege gaten’’ in de verhuurkalender kunnen daardoor mooi worden opgevuld door eigen werkzaamheden.
Oldtimers zijn waardevaste beleggingen en de in en verkoop van deze voertuigen floreert.
Pluspunt is dat ik elke reparatie (technisch en optisch) zelf kan verrichten.
Door de ruimte op 2 manieren te benutten wil ik mijn zakelijke risico's spreiden en mijn eigen passie voorzetten.
Met mijn uitgebreide en goed onderbouwde ondernemingsplan hoop ik het financieringsprobleem te kunnen tackelen.
De volgende informatie hoop ik van jullie te krijgen:
- Welke instanties, naast de gemeente, moet ik benaderen om informatie omtrent vergunningen etc.
- Hoe zit het wanneer een klant een ongeval krijgt?
Op/aanmerkingen van harte welkom.
Kritiek graag onderbouwen :-)
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54512-dhz-garage-klassieker-in-verkoop-restauratie-vegunningen-en-verzekeringen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag