• 0

Ervaringen met Exact Salarisadministratie personeel

Beste HL leden,

 

Mijn naam is Dries en kom uit de Randstad. Allereerst wil ik graag zeggen dat ik enorm veel leer hier en verwacht zeker dat ik hier enorm veel zal leren.

 

Per 1/1/17 wil ik starten met mijn administratiekantoor. Ik voer nu de administratie van een aantal klanten maar ik wil dit toch graag meer professionaliseren en uitbreiden.

 

Momenteel ben ik mij aan het orienteren over de software. De keuze voor boekhouding is exact geworden omdat ik eigenlijk afgelopen jaren goed met Exact heb leren werken. Op de huidige kantoor waar ik werkzaam ben gebruiken we ook Exact.

 

Waar ik een beetje vastloop is hoe ik de salarissen ga verwerken. Via exact zou je als accountant en salarissen module kunnen aanschaffen waarbij de accountant EUR 1 per loonstrook betaalt. Echter ben ik nog niet van plan een PKI certificaat aan te schaffen omdat ik niet verwacht dat ik dat er in de eerste jaren uit kan halen. Ik heb het een en ander onderzocht en heb een website gevonden (logipoort.nl) die de aangfite op kan sturen voor EUR 0.40 per aangifte.

 

Nou zit ik met twee vragen:

1. Wat is jullie ervaring met Exact salarissen voor accountants (kan er bijv. de loonstroken en info direct worden verstuurd naar de medewerkers);

2. Wat is jullie ervaring met Loigipoort.

 

Mochten jullie vragen/ tips/ opmerkingen hebben dan hoor ik graag.

 

Groet,

Dries

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Dries, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Echter ben ik nog niet van plan een PKI certificaat aan te schaffen omdat ik niet verwacht dat ik dat er in de eerste jaren uit kan halen. Ik heb het een en ander onderzocht en heb een website gevonden (logipoort.nl) die de aangfite op kan sturen voor EUR 0.40 per aangifte.

 

Op die website lees ik het volgende:

Wat heeft u nog meer nodig?

U dient te beschikken over de PKI certificaat voor het versturen van aangiften naar Digipoort.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nou zit ik met twee vragen:

1. Wat is jullie ervaring met Exact salarissen voor accountants (kan er bijv. de loonstroken en info direct worden verstuurd naar de medewerkers);

2. Wat is jullie ervaring met Loigipoort.

Helaas heb ik met geen van beide ervaring (wel met Exact Boekhouden). Wat betreft loonadministratie, heb je al eens gekeken naar LoonBasis of LoonPro? Bij LoonPro kun je onbeperkt aantal werkgevers en werknemers beheren en heb je volgens mij ook geen PKI certificaat nodig, want alles wordt verstuurd via de eigen LoonAangifteService (LAS). Deze LAS werkt heel prettig. De Belastingdienst gebruikt deze service zelf om te testen hoe bepaalde informatie uiteindelijk weer in hun eigen systemen terecht komt (een kennis, die bij de fiscus in dienst is, vertelde me dit onlangs).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.