• 0

80K in de FOR, wat te doen?

beste mensen,

ik heb 80K in de FOR zitten op de balans, maar heb geen idee wat het beste is om hiermee te doen. ik moet nog 30 jaar tot mijn pensioen.

ik begreep dat het bedrag sowieso grotendeels van de balans af moet, maar de mogelijkheden zijn niet zodanig dat ik er razend enthousiast van word.

 

je hebt natuurlijk banksparen, lijfrente en sinds kort ook het zzp-pensioen van loyalis, bright pensioen of brand new day, maar de rendementen zijn erg laag en de beleggingsvormen riskant.

 

mijn vraag is: wat kan ik het beste doen met deze 80K?

zijn er ervaringen?

en wanneer moet het zijn afgestort om mee te kunnen worden genomen in de aangifte 2016?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik begreep dat het bedrag sowieso grotendeels van de balans af moet

Waarom zou dat moeten? Ga je stoppen met je eenmanszaak dan? Of ben je bang dat je geen geld voor de inkomstenbelasting over dat bedrag hebt op het moment dát je gaat stoppen? Heb je het bedrag ter hoogte van de FOR overigens nog ergens privé op een spaarrekening staan? Of zit het bedrag bijvoorbeeld in (zakelijke investerings)goederen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Waarom zou dat moeten?

Goede vraag. Als het ondernemersvermogen te hoog is en je van de inspecteur verplicht moet afromen (ook al vrij zeldzaam) betekent dat niet direct dat je OR moet afbouwen, je kunt alleen niet meer doteren.

 

Risicotechnisch zou ik een OR zonder dekking van activa wel beperken, sowieso niet verder doteren, en wellicht afbouwen door vrijval (dat kan ook nog) of storten op een bancaire lijfrenterekening

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.