• 0

Factuur programma

Hallo,

 

Vandaag is mijn boekhoudprogramma voor de zoveelste keer gecrashed, waardoor de database weer corrupted is.

Daarom toch maar op zoek naar een stabieler programma.

Ondersteuning wordt er niet meer gegeven op dit pakket, daarvoor moet ik een nieuw pakket kopen.

 

Ik gebruik het programma alleen voor het maken van facturen, welke ik als PDF opsla.

Verder hoef ik alleen een overzicht van de uitgaande facturen te kunnen maken, de rest is uitbesteed.

 

Debiteuren beheer doe ik via een excel bestand.

 

Ik zoek dus nu een factuur programma waarbij ik met staffelkortingen kan werken en waarbij ik de layout volledig kan aanpassen, zodat ik via invulvelden ook huurperiodes kan invoeren.

Daarnaast wil ik per periode een overzicht kunnen uitprinten waarop alle uitgaande facturen staan.

Het programma mag niet via een cloud oid werken.

 

Ik heb ooit Gravita gekocht, maar daarbij kun je eigenlijk niets aanpassen in de opmaak van de facturen. Zeker niet de dingen die ik nodig heb.

Ik heb al even gekeken naar een excell variant, maar de kans op fouten in BTW, Opvolgnummers etc zijn daarbij te groot.

 

Ik hoop dat jullie een advies kunnen geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

En debiteuren zet je wel in een lijst. \ ???

 

Toch eenvoudig is daarmee te zien of de factuurnummers opvolgend zijn, en met een terugrekening is de BTW te controleren. Betaald bedrag /1,21*0,21 = BTWcontrole. Zo doet men(ik) dat al jaren.

 

 

waarbij ik de layout volledig kan aanpassen
Tja . Ook dat
Link naar reactie
  • 0

In mijn debiteuren lijst zijn de nummers niet opvolgend. Sommige betalen vooraf, andere pas na 14 dagen.

Dit is ook niets meer dan een overzicht met kleurtjes.

 

Maar heel fijn dat het voor jou heel goed werkt, voor mij weet ik zeker dat het op een gegeven moment mis gaat, zie het om me heen vaak genoeg gebeuren dat ik facturen met dezelfde factuurnummers krijg omdat het ergens niet goed is gegaan met optellen.

En waarom moeilijk doen als het wiel al is uitgevonden.

 

Ik zoek echt een stuk software die dit soort fouten voorkomen, probleem is vooral dat er zoveel te verkrijgen is en dat je meestal niet kan zien wat een pakket kan.

Link naar reactie
  • 0

Geen idee of je hier wat aan hebt maar ik heb zelf een systeem in elkaar geknutseld met WordPress, WooCommerce en een paar plugins, waarvan WooCommerce Booster de belangrijkste is.

 

Ik heb dit nu nog niet gekoppeld aan mijn websites dus ik voer handmatig de klantgegevens en de order in, maar daarna is vrijwel alles geautomatiseerd; ik kan met 1 klik een contract en/of een factuur verzenden als PDF bijlage bij een e-mail, waarbij alles volledig werkt met 100% zelf samengestelde templates (zelfs de e-mail werkt met een template waarbij dingen als de naam van de klant automatisch worden ingevuld). Dat zijn echter wel HTML templates dus een beetje HTML kennis is wel noodzakelijk.

 

Je kunt handmatig de orderstatus wijzigen, bijvoorbeeld van "wacht op betaling" naar "voldaan", en in het orderoverzicht zie je mbv gekleurde icoontjes direct welke status een order heeft. Ik kan ook filteren op 1 of meerdere orderstatus(sen), eventueel in combinatie met een bepaalde periode (per maand, maar ook willekeurig met een van-tot datum), en kan zoeken op o.a. naam, ordernummer, factuurnummer enzovoorts.

 

De orders kunnen als CVS worden geëxporteerd (waarbij je zelf kunt instellen welke kolommen geëxporteerd moeten worden) dus met een beetje geluk kan je boekhouder ze automatisch inlezen, scheelt weer in de kosten. En over kosten gesproken, ik had mijn systeem voor minder dan € 100,00 compleet (al kostte het wel heel veel tijd om het helemaal naar wens te krijgen).

 

Als je nu denkt "ik wil niks online": je kunt WordPress ook lokaal installeren ;)

 

Het is nog niet perfect, maar de ontwikkelaar van de WooCommerce Booster plugin is al druk bezig met het implementeren van mijn wensenlijstje (15 dingen tot nu toe, waarvan er al een stuk of 5 geintegreerd zijn ;D). Hij woont in Oekraine ofzo en rekent maar € 20,00 per uur, en omdat alle functies ook voor zijn andere klanten beschikbaar komen hebben we een "vrijwillige bijdrage" van mijn kant afgesproken (zal een paar honderd euro zijn als al mijn wensen geintegreerd zijn).

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal van mijn klanten werkt met de Factuurfabriek, kost € 79 voor een 1-jarige licentie of € 149 voor 3 jaar.

De Factuurfabriek is simpel, snel, gebruikersvriendelijk en het doet precies wat het doen moet: facturen produceren die aan alle eisen voldoen.

 

Wij doen waar we goed in zijn, dat is al gek genoeg.

Link naar reactie
  • 0

kijk eens naar easyfactuur, gebruik ik al jaren.

€ 68 éénmalig

werkt goed, zonder tirlantijntjes. En je kan je factuur compleet naar eigen wens maken

Is dit van easyfactuur.com?

Bij mijn pc gaan alle alarmbellen rinkelen als ik de website wil bezoeken, Waarschuwingen van een virus, mallware en een programma dat wil installeren bij het bezoek aan dit domein...

Link naar reactie
  • 0

ja, ff gecheckrt en dat is van easyfactuur.com.

Zoals gezegd, ik gebruik het al jaren, en ben er tevreden over. Ik krijg geen alarmbellen als ik de site bezoek, en voor zover ik weet zitten er geen virussen op hoor. Ik gebruik avast als virusscanner, en deze meld niks. En ik heb op al die jaren nog nooit problemen gehad met virussen of wat dan ook.

Geld dubbel en dik waard, met db, factuur mailen enz.

Link naar reactie
  • 1

Beste Jasper,

 

Misschien interessant voor je Mr. Billie, is gratis geloof ik (wel met wat beperkingen) https://www.mrbillie.nl/Home/Testimonials

 

Ik zelf gebruik een zelf ontwikkelt systeem icm met exact online, ook een goed pakket maar kost ook best wat. Zou zeker even naar Mr. Billie kijken.

Met vriendelijke groet,

 

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf al sinds twee jaar moneybird. Ik ben er erg tevreden over. Ze hebben inmiddels een nieuwe versie waar ik feitelijk mijn hele boekhouding in doe. Hangt natuurlijk af hoeveel facturen je moet maken, maar ik vind het prettig dat alles bij elkaar is. Bonnetjes kun je fotograferen met je iphone en komen ook rechtstreeks in het programma.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf al sinds twee jaar moneybird. Ik ben er erg tevreden over. Ze hebben inmiddels een nieuwe versie waar ik feitelijk mijn hele boekhouding in doe. Hangt natuurlijk af hoeveel facturen je moet maken, maar ik vind het prettig dat alles bij elkaar is. Bonnetjes kun je fotograferen met je iphone en komen ook rechtstreeks in het programma.

Zij hebben alleen online pakketten.

 

 

Bij factuur 7 is het niet mogelijk om rekenveld in te voeren, alleen 3 vrije tekstvelden.

 

Factuurfabriek heeft nog tijd gevonden om mijn vragen te beantwoorden

 

@Sander_Aerts, bedankt voor de tip, ga het meteen bekijken.

 

@ dirk vn, ik gebruik bitdefender, deze geeft aan dat het dingen wil installeren, maar zal het vanavond eens in safemode proberen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.