• 0

Werknemer bepaalt zelf aantal uren per week. Welke type contract?

Beste allen,

 

Afgelopen maanden heb ik een stagiair in dienst gehad. Ik ben zeer tevreden over hem en wil hem graag in dienst nemen zodra hij klaar is met zijn studie.

 

Ondertussen mag hij al bij mij komen werken en zelf zijn tijden en aantal uur per week indelen. Ik wil hem per uur inhuren en uitbetalen. In standaard nuluren contracten wordt gesproken dat de werkgever de werknemer oproep, maar Ik roep hem dus niet op.

 

Wat is het beste type contract dat ik moet opmaken?

 

alvast dank voor jullie medewerking!

 

gr

Marco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je het niet zo verwerken dat het is als dat jij hem die uren opgeroepen hebt?

Of m.a.w. "ik roep je die uren op die jij denkt te kunnen en willen komen"?

 

Ook als een werknemer iemand oproept, zal die dan toch ook niet altijd kunnen komen werken.

Er is dus zowiezo altijd sprake van overleg,

 

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen mag hij al bij mij komen werken en zelf zijn tijden en aantal uur per week indelen. Ik wil hem per uur inhuren en uitbetalen. In standaard nuluren contracten wordt gesproken dat de werkgever de werknemer oproep, maar Ik roep hem dus niet op.

Wacht even. Je neemt dus iemand in dienst, maar je roept hem in het geheel niet op. Wat komt hij dan in des Goden Naam bij je doen? Het werk dat hij komt doen is dus zo onbelangrijk dat hij zelfs mag besluiten om helemaal niet op te komen dagen. Als hij 3 maanden lang denkt dat hij wil gaan backpacken in Australië, dan kan dat ook gewoon zonder overleg?

 

Als het wel een dienstverband is, zit er natuurlijk altijd nog een maximum aan het aantal uren. Hij moet namelijk binnen de grenzen van de Arbeidstijdenwet blijven. En heeft je bedrijf nog zelf openingstijden? Misschien handig als hij zich daar nog een beetje aan conformeert?

 

En als je hem niet oproept, is er dan wel sprake van een gezagsverhouding? (Hij mag blijkbaar alles zelf bepalen). En als er geen gezagsverhouding is, is er dan wel sprake van een dienstverband? Of is het een fictief dienstverband of misschien wel helemaal géén dienstverband? Of wat gebeurt er als hij na 6 maanden een beroep doet op het rechtsvermoeden van arbeidsomvang, terwijl hij zichzelf voor die tijd continu fulltime heeft 'opgeroepen'? Ben je dan in staat om een arbeidscontract van minimaal 40 uur aan te bieden?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.