Aanbevolen berichten

Forumleden,

 

Ik weet niet of dit goed nieuws is. Je moet je afvragen hoeveel % er van die 65.000 inschrijvingen er na 5 jaar bestaat. Heeeeeeel weinig dus. En juist dat is typerend voor het Nederlandse ondernemers klimaat.

 

JW

 

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Dat is wel een veelgehoorde claim, maar 'niet meer bestaan' hoeft zeker niet negatief te zijn. Op de fles gaan is, voor zover ik weet, een tamelijk zeldzame reden om met een bedrijf te stoppen.

 

Er zijn genoeg ondernemers die binnen een paar jaar toch iets anders willen gaan doen (einde bedrijf, evt. nieuw bedrijf), of bijvoorbeeld hun EMZ upgraden naar een BV - strict genomen verdwijnt er dan een ook een bedrijf, en komt er een nieuw bij.

 

Ik heb wel eens cijfers gezien dat na een aantal jaar nog maar 10% over is, eigenlijk vind ik het dat boeiender om te zien wat er van die andere 90% is geworden... wellicht zijn die mensen op een of andere manier toch wel beter geworden van hun ondernemersavontuur?

Link naar reactie

Tja......

 

Ik vraag me af hoeveel % eenmanszaken zijn. Is het niet zo dat vandaag de dag te snel overgegaan wordt tot een inschrijving in het register.

 

Is men ervan bewust wat ondernemen en een inschrijving inhoudt. Gaat men niet te snel naar de KVK? Dat kan misschien een rede zijn van de enorme toename.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

inderdaad, wellicht is het meer een maat voor het effect van de omvangrijke marketing campagne van de kvk.

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie

Dat is wel een veelgehoorde claim, maar 'niet meer bestaan' hoeft zeker niet negatief te zijn. Op de fles gaan is, voor zover ik weet, een tamelijk zeldzame reden om met een bedrijf te stoppen.

 

 

Volgens dit bericht zijn er vorig jaar 9300 failissementen geweest.

Dat is zeker niet gezegd dat dit 9300 starters waren, het kunnen net zo goed voor een groot deel sterfhuizen zijn.

 

Wat ik wel vaker merk is dat gestopte ondernemers die weer voor een baas zijn gaan werken nog altijd een zeker aanzien genieten.

Ze hebben een streepje voor op andere werknemers.

 

En over faillissementen gesproken, één van mijn oud werkgevers blijkt vorige maand voor de 2e keer binnen anderhalf jaar zijn toko naar de klote geholpen te hebben.

Toch staat er alweer een nieuw derde bedrijf op zijn naam, met dezelfde handel, namelijk software dat ontwikkeld is door het éérste bedrijf.

Er zijn diverse investeerders die hier geld in gestopt hebben, ben benieuwd wie er volgend jaar weer voor een tonnetje of 2 het schip ingaat.

Link naar reactie

Is men ervan bewust wat ondernemen en een inschrijving inhoudt. Gaat men niet te snel naar de KVK? Dat kan misschien een rede zijn van de enorme toename.

 

Houdt het zoveel in dan?

 

Als het om een eenmanszaak gaat komt er alleen een beetje administratie om de hoek kijken, en een bijdrage voor de kvk... ik denk niet dat je daaraan ten onder zal gaan.

Link naar reactie

Haha, ik moest hetzelfde denken Ties!

 

@ JW: ik las in hetzelfde artikel ergens anders (bij ZIBB meen ik) dat er inderdaad een heel groot aantal ook weer stopt of failliet gaat, echter per saldo was het aantal bedrijven (met 1000 geloof ik) gegroeid.

 

Natuurlijk was hiervan het grootste gedeelte éénmanszaak. Opvallend vond ik dat nog steeds de meeste éénmansstarters in de bouw zitten. Ik dacht dat hier inmiddels wel een flinke shake-out geweest was...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Ik denk dat de overgang van werknemer naar ondernemer in de bouw nog steeds een van de gemakkelijkere is. Het werk blijft ongeveer hetzelfde, en zolang je als 'freelance bouwvakker' voor een aantal verschillende aannemers/opdrachtgevers werkt zal het risico beperkt zijn dat zoiets wordt gezien als verkapt loonverband. Ondertussen heb je wel de fiscale voordelen, dus het klinkt mij heel logisch in de oren.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Het lijkt mij juist logisch dat in economisch mindere tijden meer mensen voor zichzelf beginnen en een eenmanszaak bij de kvk inschrijven. Als je een vaste baan en een gouden toekomst voor de boeg hebt bedenk je je wel twee keer eer je voor jezelf begint en alle vastigheid achter je laat.

Link naar reactie

Ik denk dat de overgang van werknemer naar ondernemer in de bouw nog steeds een van de gemakkelijkere is. Het werk blijft ongeveer hetzelfde, en zolang je als 'freelance bouwvakker' voor een aantal verschillende aannemers/opdrachtgevers werkt zal het risico beperkt zijn dat zoiets wordt gezien als verkapt loonverband. Ondertussen heb je wel de fiscale voordelen, dus het klinkt mij heel logisch in de oren.

 

Ja, dat is zeker waar. Alleen zijn er in de gouden jaren ontzettend veel ZZP'ers 'nat' gegaan toen de bouw inzakte. Vandaar mijn verbazing een beetje.

 

Het zou me dus niets verbazen als veel van die jongens het nu na een jaar of 2 gewoon weer doen. Ze weten de weg, en net wat je zegt, het is een eenvoudige stap.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Forumleden,

 

Ik wil toch nog even inhaken op wat T. Paymans te melden had. Ik denk ook dat de toename een gevolg is van de sterke marketing van de KVK (Weet je wat jij zou moeten doen..............?)

 

Als ondernemer ga je toch eerst niet naar de kvk. Je gaat eerst kijken of je je product/dienst kan verkopen. Tis een beetje de omgekeerde wereld. De KVK ontvangt veel (eenmans) inschrijvingen vervolgens gaat de ondernemer kijken hoe hij het wil gaan doen.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Daarnaast is zoals het artikel al aangeeft in veel gevallen het werkeloos worden/zijn de reden om ondernemer te worden.

 

Wat volgens mij niet in alle gevallen de beste groeibodem is om te starten. Alleen al kijkend naar de problemen die koment met bijv. financiering. En überhaupt de overstap van loondienst naar "eigen baas" die toch niet altijd zo rooskleurig uitpakt als gedacht wordt.

 

 

Link naar reactie

Tja, maar stel je raakt werkeloos en een nieuwe job is niet zo gauw te vinden.. dan moet je toch ook ergens van leven? Dat zal vast niet altijd gunstig uitpakken, al denk ik dat het ook wel eens voorkomt dat zoiets achteraf een gouden stap bleek.

 

Ben ik met je eens. Voor sommigen blijkt dit achteraf idd een gouden stap te zijn geweest. Toch denk ik dat er op deze manier toch veel "vervuiling" van het aanbod teweeg gebracht wordt.

Enkel alleen al door dat er in veel gevallen niet altijd even secuur gehandeld wordt met de oprichting van een eigen bedrijf.

Iets wat het aantal faillisementen toch wel aangeeft.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.