• 0

adressenbestand

beste forummers,

 

Ik speel met het volgende probleem. Meer dan 1,5 jaar heb ik een ik een digitale nieuwsbrief voor een partij verzorgd. Alleen nu wil deze partij het contract beeindigen wat ik niet zo erg vind aangezien het vaak qua tijd belemmerend voor andere zaken is.

Alleen nu wil het bedrijf het adressenbestand hebben en hier zijn geen contractuele afspraken over gemaakt door geen van beide partijen. Geinteresseerden kunnen zich echter alleen via onze website (linkje) aanmelden. In mijn optiek liggen de rechten dan bij ons. Wie kan mij advies geven met betrekking tot deze situatie.

 

Alvast bedankt

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn visie:

 

A: jij verzorgd nieuwsbrief voor klant

B: abbonnee's geven zich op voor nieuwsbrief van klant

ergo: adressen zijn van klant

 

Als je de adressen teruggeeft mag je er zelf niks mee doen, tenzij de abbonnee's zich expliciet bij jouw service hebben aangemeld en dus klanten van jou zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Voor zover op basis van de verstrekte info kan worden beoordeeld beheren jullie enkel de database. Of je kwalifiiceert als eigenaar van de database waag ik ernstig te betwijfelen. Zoals De Witte reeds opmerkt, zonder opdrachtgever zouden jullie nooit over het adressenbestand beschikken.

 

Waarom stel je de eigendomskwestie aan de orde als je toch van de klant af wil?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.