Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Flexmen
Dit is een klaagzang tegen het eigen ondernemersschap in Nederland. Ik vind het echt super om een ondernemer te zijn, maar soms... heel soms.... :o
Mijn vrouw wilde een stacaravan hebben, maar wij willen deze niet ineens betalen. hij kost 9.500,00 euro.
Mijn vrouw heeft een eigen inkomen van 1500,00. Ze heeft een financiering aangevraagd en zoals te doen gebruikelijk, moest zij ook aangeven dat ze getrouwd was en dat ik zelfstandig ondernemer was. Voorts gaf zij aan dat wij huwelijkse voorwaarden hadden.
Gelijk moest ik voor het k*t bedrag van 9500,00 euro de jaarcijfers van de laatste drie jaar doorfaxen. Binnen 1 dag kreeg zij te horen:"Sorry, maar het gaat niet door." Nou weet ik dat 2002 een rampenjaar was, waarbij ik verlies heb gedraaid door ontslagvergoedingen aan personeel. Maar toch , 2003 winst en 2004 winst.
Nou is het zo, dat ik zoiets heb van vrouwtje slik je teleurstelling maar in en we wachten gewoon 6 maanden. Wat wil nu het feit, dat mijn zuster dit hoorde en zei:"mag ik die caravan dan kopen.". Nou moet je weten, dat mijn zus een uitkering heeft van 1200,00 euro. Ik zei dat ze van mij mocht doen wat ze wilde, maar dat ik er een hard hoofd in had dat ze de financiering zou krijgen.
1 dag later was zij de trotse eigenaar van de stacaravan. Volledig gefinancieerd. Soms zeg ik maar gewoon ik zeg maar niets....
Ondernemen in Nederland sinds ik begonnen ben erg moeilijk geworden... Nou ja, dat ben ik ook even kwijt.
Hebben er meer dit meegemaakt???
Groet Jan
Omdat ik ook niet alles weet.