• 0

Belastingdienst: Werkruimte in de woning

Goedendag,

 

Sinds deze maand heb ik mijn eenmanszaak gestart. Mijn werkadres is ook mijn thuisadres en mijn vraag is of ik mijn hypotheek deels mag aftrekken van de belasting. Ik heb me er natuurlijk al wel in verdiept.

 

De situatie is alsvolgd: Ik heb een 2 onder 1 kap huis met een inpandige garage met garagedeur. Naast de garage zit een gang en daar zit de WC en de voordeur. Nu zou ik met een in te bouwen deur met kozijn deze ruimte kunnen afsluiten van de rest van het huis. Dus een voordeur, garage met garagedeur, WC. In de garage zit een werkbang en daaraan verricht ik klussen

 

Volgens mij kan ik dan de hypotheek deels aftrekken van de belasting maar moet ik dan ook fysiek deze deur in de gang realiseren?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij kan ik dan de hypotheek deels aftrekken van de belasting maar moet ik dan ook fysiek deze deur in de gang realiseren?

De werkruimte moet ook als zodanig te verhuren zijn aan bijvoorbeeld een onbekende, dus een deur lijkt me dan wel zo prettig. Heb je de rekenhulp Werkruimte van de Belastingdienst al gevonden en de toelichtingen daarbij goed gelezen? Daar komt deze informatie namelijk vandaan.

 

Ben je ook bekend met de nadelen? Bij verhuizing of beëindiging van de onderneming is de waardestijging van het zakelijk gebruikte deel van de woning voor de inkomstenbelasting belast. Dan kan hard aankomen en het is daarom ook maar de vraag of je op de lange termijn nut hebt van deze hele exercitie.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.