• 0

Administratie factuur nummers wijzigen..

Hallo,

 

Ik loop al een langere tijd te stuntelen met de factuur nummers, ik krijg ze gewoon niet automatisch oplopend vanuit 2 x webwinkels, marktplaats , ebay etc..

 

alles gaat eigenlijk automatisch, orders uit de webwinkel worden in mijn online boekhoud progamma gezet en er wordt een nieuwe factuur gecreëerd

 

 

De klant krijgt de webwinkel factuur, en het online boekhoudprogramma maakt een nieuwe factuur die ik aanhoudt.. ( dat is eigenlijk probleem 1 omdat de factuur nummers dan niet overheen komen .. ) waarschijnlijk ga ik enkel nog de online boekhoudt facturen versturen naar de klant, en niet de webwinkel facturen mits dit lukt..

 

nu wil ik dus over 2015 alle facturen gaan aanpassen met een nieuw factuur nummer zodat mocht ik ooit alsnog controle krijgen, dat iig wel oplopend is zonder gaten..( de factuur nummers springen nu echt van 201501 naar 617 naar 201508 naar 620 ) dit is al sinds langere tijd zo helaas.. de orders blijven eigenlijk maar binnen komen, maar de administratie is amper bij te benen meer.

 

als ik hier een flinke week vooruit trek , en ga alle factuur nummers op datum vernieuwen ,ga ik hierbij dan problemen ondervinden mits er een controle plaatsvind ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag meerdere reeksen met factuurnummers hanteren, zolang de nummers binnen de reeks maar opeenvolgend genummerd zijn. Ik gok dat je bij een eventuele controle ook moet kunnen aangeven waarop die reeksen zijn gebaseerd.

 

Dus "van 201501 naar 617 naar 201508 naar 620" mag niet, maar, aangenomen dat de driecijferige en vijfcijferige factuurnummers elk tot hun eigen reeks behoren, "van 201501 naar 617 naar 201502 naar 618" mag wel (je hebt dan de reeksen 617, 618 en 201501, 201502).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Je mag meerdere reeksen met factuurnummers hanteren, zolang de nummers binnen de reeks maar opeenvolgend genummerd zijn. Ik gok dat je bij een eventuele controle ook moet kunnen aangeven waarop die reeksen zijn gebaseerd.

 

Dus "van 201501 naar 617 naar 201508 naar 620" mag niet, maar, aangenomen dat de driecijferige en vijfcijferige factuurnummers elk tot hun eigen reeks behoren, "van 201501 naar 617 naar 201502 naar 618" mag wel (je hebt dan de reeksen 617, 618 en 201501, 201502).

 

Dat snap ik, er is eigenlijk weinig meer aan te doen. het loopt al 2 jaar zo.. wijzigen is niet meer mogelijk, alle betalingen zijn verricht incl factuurnummers

 

Ik kan het nu enkel nog zo spoedig mogelijk proberen op te lossen voor alle aankomende orders..

 

ben enkel niet zo blij met mijn huidige boekhouder die ik wel betaal om alles na te kijken, ik ga spoedig op zoek naar een andere omdat ik er zelf momenteel niet meer uitkom..

 

 

Link naar reactie
  • 0

de online boekhoud software heeft alle webshop order nummers als factuur nummers gebruikt , de niet voltooide betalingen in de webshop zijn de gaten in mijn online administratie , kan ik deze alsnog opvullen met de niet voltooide betalingen en bestempelen als onbetaald? ik heb deze namelijk nooit erin gezet omdat ze niet betaald zijn..

Link naar reactie
  • 0

daarmee maak je de reeks wel compleet en er is dus gewoon een logische verklaring..

 

de doorlopende nummering is een overblijfsel uit het papieren tijdperk.. inmiddels heb je ook andere methoden om aan te tonen dat ondanks de gaten in de nummering de administratie volledig is.

 

maar ik denk dat je het niet eens in je boekhoudpakket hoeft te zetten als jij middels lijsten uit je subsystemen kunt aantonen welke facturen bij welke order horen en dat de orders die niet doorgezet zijn de gaten veroorzaken dan toon je indirect nog steeds aan dat je nummering doorloopt.

Link naar reactie
  • 0

daarmee maak je de reeks wel compleet en er is dus gewoon een logische verklaring..

 

de doorlopende nummering is een overblijfsel uit het papieren tijdperk.. inmiddels heb je ook andere methoden om aan te tonen dat ondanks de gaten in de nummering de administratie volledig is.

 

maar ik denk dat je het niet eens in je boekhoudpakket hoeft te zetten als jij middels lijsten uit je subsystemen kunt aantonen welke facturen bij welke order horen en dat de orders die niet doorgezet zijn de gaten veroorzaken dan toon je indirect nog steeds aan dat je nummering doorloopt.

 

de online boekhouding print ik ook altijd uit, en deze klopt ook altijd exact met het saldo van de bank gegevens dus uiteraard is te bewijzen wat er binnen is gekomen, maar wil gewoon me administratie op orde hebben.

 

bij me huidige boekhouder heb ik niet echt een goed gevoel, krijg geen tips of advies wat er moet veranderen, en dat vind ik jammer, betaal hem daar wel voor wanneer hij al een factuur stuurt.

 

ik laat het voor nu even zo , ik ga zorgen dat de 2 webwinkels een eigen reeks factuur nummers beginnen en de contante en marktplaats verkoop gebundeld zodat ook deze oplopend zijn..

Link naar reactie
  • 0

Gebruik je toevallig WooCommerce? Vreemd genoeg gebruikt die standaard geen opeenvolgende factuurnummers, maar met een plugin als WooCommerce Booster is dat zo opgelost. En als je even vertelt welk boekhoudprogramma je gebruikt is er vast wel iemand die je kan vertellen hoe je ervoor kan zorgen dat de bestaande factuurnummers gebruikt worden, lijkt me een instelling toch?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Gebruik je toevallig WooCommerce? Vreemd genoeg gebruikt die standaard geen opeenvolgende factuurnummers, maar met een plugin als WooCommerce Booster is dat zo opgelost. En als je even vertelt welk boekhoudprogramma je gebruikt is er vast wel iemand die je kan vertellen hoe je ervoor kan zorgen dat de bestaande factuurnummers gebruikt worden, lijkt me een instelling toch?

 

Nee, ik heb 2 webwinkels in mijnwebwinkel software, deze stuurt automatisch de factuur naar de klant , maar maakt een nieuwe factuur aan in Acumulus, ik ga de factuur nummers overnemen uit de mijnwebwinkel software dan ben ik al een stap verder.. goede boekhouder vinden lijkt ook niet al te simpel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.