Ik ben bezig met de belastingaangifte (zoals zovelen) en ik kom niet uit het deel m.b.t. de eenmanszaak van mijn vrouw, ik krijg de balans en resultaatrekening niet gelijk. Allereerst de cijfers op een rij:
Verkopen excl. BTW € 9.342,- (BTW 1.963,-)
Inkopen excl. BTW € 3.432,- (BTW € 655,-)
Niet betaalde BTW door KOR € 1.308,-
Kilometers privé auto € 52,-
Voorraad waardering € 500,-
Daarmee een netto winst van € 7.666,-
Maar dan de Balans en privé opnames….
Er zijn betalingen gedaan voor mijn bedrijf en daarmee heb ik dus een schuld aan het bedrijf van mijn vrouw, er is totaal voor € 2424 aan betalingen gedaan.
Er staat nog € 428 aan einde jaar op de ING
En er is € 500 aan voorraad
De Activa kant is dus € 3352,-
De passiva kant bestaat alleen uit Eigen vermogen, dus dat wordt ook € 3352,-
We hebben € 273 aan privé betalingen gedaan en hebben de gehele kas opgenomen, te weten € 5.439,-. Per Saldo is dit dus € 5166 aan privé opname in contanten.
Daar komt bij dat we 128 euro aan goederen privé gebruikt hebben, dit gaat dus bij de prive opname op.
Daarmee komt de totale privé opname op € 5.294,-
Balans + Privé opname is dus € 8.646 en daarmee niet hetzelfde als de netto winst….
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jilco
Jilco
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de belastingaangifte (zoals zovelen) en ik kom niet uit het deel m.b.t. de eenmanszaak van mijn vrouw, ik krijg de balans en resultaatrekening niet gelijk. Allereerst de cijfers op een rij:
Verkopen excl. BTW € 9.342,- (BTW 1.963,-)
Inkopen excl. BTW € 3.432,- (BTW € 655,-)
Niet betaalde BTW door KOR € 1.308,-
Kilometers privé auto € 52,-
Voorraad waardering € 500,-
Daarmee een netto winst van € 7.666,-
Maar dan de Balans en privé opnames….
Er zijn betalingen gedaan voor mijn bedrijf en daarmee heb ik dus een schuld aan het bedrijf van mijn vrouw, er is totaal voor € 2424 aan betalingen gedaan.
Er staat nog € 428 aan einde jaar op de ING
En er is € 500 aan voorraad
De Activa kant is dus € 3352,-
De passiva kant bestaat alleen uit Eigen vermogen, dus dat wordt ook € 3352,-
We hebben € 273 aan privé betalingen gedaan en hebben de gehele kas opgenomen, te weten € 5.439,-. Per Saldo is dit dus € 5166 aan privé opname in contanten.
Daar komt bij dat we 128 euro aan goederen privé gebruikt hebben, dit gaat dus bij de prive opname op.
Daarmee komt de totale privé opname op € 5.294,-
Balans + Privé opname is dus € 8.646 en daarmee niet hetzelfde als de netto winst….
Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56027-balans-en-prive-opnames-niet-gelijk-aan-resultatenrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag