• 0

Flexplekken/vergaderruimte in Valencia

Hallo allemaal!

 

Binnenkort emigreer ik naar Spanje en ik heb een idee waar ik graag jullie mening over hoor:

 

Het plan is om een kantoorpand te huren, op te knappen, te voorzien van basisfaciliteiten van goede kwaliteit (denk aan uitstekende WiFi, bankstel, goede koffie etc.) en deze vervolgens onder te verhuren aan geïnteresseerden. Dit kunnen mensen zijn die de ruimte voor een dag, een week, een maand of meer willen huren, afhankelijk van het doeleinde. (Denk aan een zakelijke meeting, flexplek voor een dag of persoonlijke kantoorruimte voor 6 maanden)

 

Probleem is alleen dat het hierbij gaat om een grote investering (promotie, website en het kantoorpand zelf) en natuurlijk een periode waarin er geen geld binnenkomt omdat alles nog opgezet moet worden.

 

Graag hoor ik jullie mening over dit idee en kijk ik uit naar creatieve oplossingen voor mijn probleem betreffende de kosten.

 

Bij voorbaat hartelijk dank!!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mening: goh, er zijn in Nederland ontzettend veel van die initiatieven, sommige slagen, sommige niet. Geen idee hoe het in Spanje is. Heb je daar al wat onderzoek naar gedaan?

 

Creatieve oplossingen met betrekking tot de kosten: dat is dus inderdaad waar veel ondernemers mee kampen -> ik wil iets maar het kost geld voor het iets op gaat leveren.

 

Je zou misschien kunnen crowdfunden in de omgeving (weet je ook meteen of je idee aanslaat), maar dan nog eerst wat onderzoek doen naar vergelijkbare projecten (en of die evt ook crowdfunded zijn bijvoorbeeld).

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn in Valencia al best wat flexwerk-kantoren (google op "Valencia coworking space") waar je de concurrentie mee aan zult moeten gaan. Daar ben je vast al wezen rondsnuffelen, toch?

Kies je niche doelgroep. Webwinkeliers? Spiritueel coaches & auralezers? Nederlandse ZZPers die tijdens de koude maanden vanuit Spanje willen werken? Jongeren? Medior professionals? Werk dat uit en kijk dan naar hoe die mensen het liefst worden benaderd & wat zij voor soort ruimte willen.

 

Het idee van Richard om je doelgroep vervolgens middels crowdfunding zo vroeg mogelijk bij je plan te betrekken lijkt me een uitstekende suggestie.

Wellicht vind je ook een webdesigner, marketeer en een binnenhuisarchitect die in ruil voor een X periode gratis werkplek, je site, social media en ruimte voor een zacht prijsje onder handen nemen. Bartering is ook heel hip ;-)

Link naar reactie
  • 0

in elke grote stad in spanje heb je inmiddels tig co workings spaces.

Deze lopen vaak best prima, omdat je naar binnen kan lopen en je hebt een "kantoor" zonder verplichtingen. Veel oude kantoor verhuurders vragen 6 tot 12 maanden huur voordat je de sleutels krijgt. Bij coworking betaal je (vaak) achteraf per dag, week of maand.

 

Maar als jouw pand niet hip genoeg meer is, zijn ze ook zo weer vertrokken. Een pand moet gewoon aan een hoop dingen voldoen, hippe inrichting, supersnel internet (niet in elk gebouw zomaar mogelijk), balie met telefoonservice, postservice, printservice etcetc, Die kosten vallen vaak niet mee, en je hebt geen echte vaste inkomsten. Je huurders tekenen immers niet voor zeg 5 jaar. Als morgen een hipper kantoor opent net naast je, gaan ze allemaal daar zitten, en zit je met een leeg pand.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Je bent naar mijn eerste inschatting niet de persoon die deze investering en dit risico moet willen dragen. Als je taal- en commerciële vaardigheden hebt, zou je ook aan andere B2B (business-to-business) dienstverlening kunnen denken, die niet veel meer dan een website en telefoon vereisen. Valencia is toch ook een beurs- en conferentiestad? Dat biedt altijd mogelijkheden.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst ter plaatse grondig marktonderzoek doen voordat je je plan gaat uitvoeren. Ga eens kijken bij de concurrentie: hoe werken zij, welke locaties zijn populair, wat missen of waarderen Spaanse gebruikers, is er behoefte aan meer flexwerkplekken, etc. Dan kan je bepalen of je plan realistisch is en kan je vervolgens kijken naar de financien, lokale regelgeving en hoe je het aan de man wilt brengen. Al deze dingen moet je op een rijtje hebben en kloppen, voordat je iets investeert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.