Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M.Bakkers
M.Bakkers
Beste Forumleden,
Momenteel ben ik met een onderzoek bezig om een outbound callcenter te openen.
In het begin willen we relatief klein beginnen, we hebben momenteel 5 ervaren agents met outbound sales.
Deze mensen zitten al lang in deze wereld, en hebben de juiste kwaliteiten.
Ik nog niet.. Maar ik heb wel de contacten met opdrachtgevers en ben bereid om hier in te investeren.
De opdrachtgevers zijn toonaangevende energie en telecom bedrijven, ze betalen low xxx per lead dat je aanbrengt. Betaling vindt wekelijks plaats.
Gemiddelde salaris van een agent is all in 1200 euro. Dus maandelijks zal ik ongeveer 6-6500 euro personeel kosten hebben.
Maandelijkse kosten
6500 euro personeel
800 euro kantoor
500 euro gas/elektriciteit
internet/telefoon abonnement 200-250 euro
Overige 2000 euro ( voor dingen die ik vergeet)
Gemiddelde maandelijkse kosten 10.000 euro.
eenmalige investering is ongeveer 10 duizend euro voor opzetten van kantoor en bedrijf.
Agents halen momenteel een target van 2 gemiddeld. Dit wil ik om minder werkdruk te geven minimaliseren dus target van 1 doen.
5 sales per dag dus minimaal gemiddelde netto vergoeding is 150 euro = 750 euro per dag omzet.
Dat is per maand 15.750 euro - 10.000 kosten = 5750 euro netto winst laten we 5000 euro hanteren.
Maar dit is echt het minimale 5 sales, ik volg deze agents al 3 jaar alle rapporten gezien gemiddeld is 2 sale per dag.
Zijn er mensen met ervaring in deze sector, vergeet ik iets moet ik ergens aan denken?
Callcenter wordt in Turkije geopend.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56167-callcenter-outbound-openen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag