Hoi! Ik zit helemaal vast met een stom iets in de balans.
Assets:
cash 0
Liabilities:
loan 0
Owner equity:
0
-------------------
het is in balans, Journal entry: lening 10.000 euro, cash 10.000 euro
-------------------
Assets:
cash 10.000
Liabilities:
Loan 10.000
Owner equity
0
-------------------
het is in balans, Journal entry: er heeft iemand een maand gewerkt, wordt pas over 10 dagen betaald. Unpaid salaries 1.000, Cash is nog steeds op de rekening
-------------------
Assets:
cash 10.000
Liabilities:
Loan 10.000
Unpaid salary: 1.000
Owner equity
0
--------------
niet meer in balans.... waar ga ik hier mis? Dit zelfde voorbeeld kan je bijvoorbeeld doen.. stel je inventory verbrand om een of andere reden. dan is je inventory waarde ineens 0.. wat voor contra post komt er dan.. of stel je hebt Accounts Payable to betalen voor een service.. er komt dan niks aan de assets kant fysiek. waar heb ik het mis?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dannyd
dannyd
Hoi! Ik zit helemaal vast met een stom iets in de balans.
Assets:
cash 0
Liabilities:
loan 0
Owner equity:
0
-------------------
het is in balans, Journal entry: lening 10.000 euro, cash 10.000 euro
-------------------
Assets:
cash 10.000
Liabilities:
Loan 10.000
Owner equity
0
-------------------
het is in balans, Journal entry: er heeft iemand een maand gewerkt, wordt pas over 10 dagen betaald. Unpaid salaries 1.000, Cash is nog steeds op de rekening
-------------------
Assets:
cash 10.000
Liabilities:
Loan 10.000
Unpaid salary: 1.000
Owner equity
0
--------------
niet meer in balans.... waar ga ik hier mis? Dit zelfde voorbeeld kan je bijvoorbeeld doen.. stel je inventory verbrand om een of andere reden. dan is je inventory waarde ineens 0.. wat voor contra post komt er dan.. of stel je hebt Accounts Payable to betalen voor een service.. er komt dan niks aan de assets kant fysiek. waar heb ik het mis?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56188-boekhouding-vraag-over-balans-engelse-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag