Nieuw hier, en ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen met het rond krijgen van balans voor de belasting aangifte.
Situatie betreft een door mijn vrouw in 2016 gestarte schoonheidssalon, waarvoor ik een jaarrekening + IB aangifte heb opgesteld, mede dankzij dit forum!
Nu ben ik zo goed als rond, kom er alleen niet uit met de voorraad die mijn balans uit zijn evenwicht trekt. De cijfers:
voorraad = inkoop was 1470 --> huidige voorraad is gewaardeerd op 1366
Aanvullende opmerkingen:
- geen debiteuren of crediteuren = alles direct betaald
- onze salon verkoopt geen producten, doet enkel behandelingen. Voorraad is gewaardeerd door te kijken welke producten (potjes, kwastjes, zalf, etc.) ze gekocht heeft en wat ze nog over is. Afschrijven is niet nodig, alles is nog ruim houdbaar.
- als ik mijn cijfers invul in het aangifte programma van de belastingdienst lijkt de 840 balans te kloppen met de overige cijfers.
Zoals je kunt zien zit ik vooral vast op de voorraad, wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik mijn balans in evenwicht?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MaartenUtrecht
MaartenUtrecht
Beste forumleden,
Nieuw hier, en ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen met het rond krijgen van balans voor de belasting aangifte.
Situatie betreft een door mijn vrouw in 2016 gestarte schoonheidssalon, waarvoor ik een jaarrekening + IB aangifte heb opgesteld, mede dankzij dit forum!
Nu ben ik zo goed als rond, kom er alleen niet uit met de voorraad die mijn balans uit zijn evenwicht trekt. De cijfers:
W&V: opbrensten 326 - kosten 2139 - afschrijvingen 366 = 2179 verlies
prive: opname 103 / stortingen 3122
Resultaten rekening :
omzet 326 + btw 69 + prive storting 3122 = totaal ontvangsten 3517
salonkosten 375 + btw 69 + inkoop 1470 + btw 251 + marketingkosten 134 + btw 22 + overige kosten 160 + btw 4 + opleiding 732 + btw 112 + prive opname 103 = totaal uitgaven 3432
ontvangsten 3517 - uitgaven 3432 = 85
Investeringen: opleiding 732 --> afschrijven in 2 jaar = 366 voor 2016
Balans:
passiva:
EV = beginsaldo 0 + resultaat 2179- + prive 3019 = 840
Belasting 4e kwartaal = 87 teruggaaf
Activa:
geen vaste activa
liquide middelen = 85
voorraad = inkoop was 1470 --> huidige voorraad is gewaardeerd op 1366
Aanvullende opmerkingen:
- geen debiteuren of crediteuren = alles direct betaald
- onze salon verkoopt geen producten, doet enkel behandelingen. Voorraad is gewaardeerd door te kijken welke producten (potjes, kwastjes, zalf, etc.) ze gekocht heeft en wat ze nog over is. Afschrijven is niet nodig, alles is nog ruim houdbaar.
- als ik mijn cijfers invul in het aangifte programma van de belastingdienst lijkt de 840 balans te kloppen met de overige cijfers.
Zoals je kunt zien zit ik vooral vast op de voorraad, wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik mijn balans in evenwicht?
Bedankt voor jullie hulp en reacties!
Groet Maarten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56211-krijg-activa-niet-rond-op-balans-door-hoge-voorraad/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag