• 0

Geld overmaken ander bedrijf

Goedendag,

 

Momenteel heb ik 3 handelsnamen geregistreerd staan bij de kvk. Elke handelsnaam heeft ook een eigen rekening. Nu is mijn vraag: mag ik geld overmaken tussen die bedrijven of dien ik dat ook in de voeren bij mijn boekhouding. De handelsnamen worden namelijk ook niet apart aangegeven bij de belastingdienst. Ik hoor het graag!

 

Groet, David

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu is mijn vraag: mag ik geld overmaken tussen die bedrijven of dien ik dat ook in de voeren bij mijn boekhouding.

 

Je vraag klopt niet helemaal (dit is geen "of-of" namelijk):

 

Je hebt één bedrijf, met één administratie (tenminste: je mag wel bijvoorbeeld 3 administraties hebben, maar dat wordt dan alleen moeilijker voor je dus dat is niet echt handig) en drie bankrekeningen.

 

En uiteraard moet je alle mutaties op de bankrekeningen opnemen in je administratie.

En natuurlijk "mag" je geld tussen de rekeningen overboeken.

Link naar reactie
  • 0

Heb je dan ook niet zoiets als algemene kosten? Of met welk doel wil je geld overmaken tussen die rekeningen per activiteit? Ik neem aan dat je een financieel overzicht per activiteit wilt bewaren afgaande op jouw openingsbericht.

 

De site die Norbert (ook) al aanhaalt, geeft ook een uitleg over het verschil tussen uitgaven - kosten en ontvangsten - opbrengsten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.