Excuses als ik deze in de verkeerde rubriek plaats! Ik wist hem niet echt onder te brengen.
Situatie: Mijn partner en ik hebben samen een VOF (10 jaar). In 2011 hebben wij een woonhuis gekocht met veel grond. In 2014 zijn wij begonnen met de bouw van een 'garage'/bedrijfspand in de tuin. Dit pand staat los van ons woonhuis (zit zo'n 20 meter tussen). Het is een pand van 80m2 x twee verdiepingen. We zijn nu bezig met de afwerking en inrichting. Het pand is zakelijk gebouwd. In 2015 ben ik ook nog een eenmanszaak gestart. Ik werk nu nog vanuit mijn woonkamer maar de bedoeling is dus dat de bovenverdieping van 'mij' wordt (voor mijn eenmanszaak). Groot kantoor en vergaderruimte. En de benedenverdieping van mijn partner (hij maakt en verkoopt ijs).
Ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met aftrekbare kosten. Onze accountant geeft hier niet echt duidelijk antwoord op. We hebben alle materialen voor de bouw etc... als kosten opgevoerd in de VOF. Maar als we het pand straks in gebruik gaan nemen, mag je dan huurkosten aftrekken of hoe werkt zoiets? Of kan de VOF dan de bovenverdieping verhuren aan mijn eenmanszaak?
Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij een andere accountant die me hopelijk wel antwoord kan geven op zulke vragen,maar was op voorhand al eens even nieuwsgierig hoe zoiets werkt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LouLou87
LouLou87
Excuses als ik deze in de verkeerde rubriek plaats! Ik wist hem niet echt onder te brengen.
Situatie: Mijn partner en ik hebben samen een VOF (10 jaar). In 2011 hebben wij een woonhuis gekocht met veel grond. In 2014 zijn wij begonnen met de bouw van een 'garage'/bedrijfspand in de tuin. Dit pand staat los van ons woonhuis (zit zo'n 20 meter tussen). Het is een pand van 80m2 x twee verdiepingen. We zijn nu bezig met de afwerking en inrichting. Het pand is zakelijk gebouwd. In 2015 ben ik ook nog een eenmanszaak gestart. Ik werk nu nog vanuit mijn woonkamer maar de bedoeling is dus dat de bovenverdieping van 'mij' wordt (voor mijn eenmanszaak). Groot kantoor en vergaderruimte. En de benedenverdieping van mijn partner (hij maakt en verkoopt ijs).
Ik vroeg mij af hoe het nu precies zit met aftrekbare kosten. Onze accountant geeft hier niet echt duidelijk antwoord op. We hebben alle materialen voor de bouw etc... als kosten opgevoerd in de VOF. Maar als we het pand straks in gebruik gaan nemen, mag je dan huurkosten aftrekken of hoe werkt zoiets? Of kan de VOF dan de bovenverdieping verhuren aan mijn eenmanszaak?
Ik heb volgende week donderdag een afspraak bij een andere accountant die me hopelijk wel antwoord kan geven op zulke vragen,maar was op voorhand al eens even nieuwsgierig hoe zoiets werkt?
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56283-nieuwbouw-bedrijfsruimte-fiscale-consequenties-zakelijk-vs-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag