Ga naar inhoud

Inkomen van supermarkt franchise ondernemer

Geplaatst:

esihcnarF

Hallo ik heb een vraag over de inkomsten van een FRANCHISE ondernemer want ik heb vernomen op verschillende websites dat de omzet wel 5 miljoen is maar wat houdt de franchise ondernemer van over op zijn eigen rekening ?

Mod edit: titel aangepast o.b.v. aanvullende informatie

Featured Replies

Geplaatst:

Highio

,esihcnarF etseB

.levelrehgiH murofsremenredno po moklew tsreerella

Even serieus: om deze vraag te kunnen beantwoorden of om een zinnige reactie te kunnen geven is meer achtergrondinformatie nodig.

Zo kan ik me voorstellen dat een franchisenemer met een benzinestation zou moeten werken met een kleine marge op een grote omzet.

Heb je zelf al meer moeite gedaan om een antwoord op jouw vraag te vinden behalve websites lezen? Ooit een franchisedag bezocht of iemand (meerdere personen) in de branche of beoogde organisatie gesproken?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

esihcnarF

• Auteur

sorry vergeten ik heb het bij deze vraag over een supermarkt franchise ondernemer

Geplaatst:

Highio

Ja, en verder? Zijn er nog supermarktondernemers met of zonder personeel die als eenmanszaak of VOF handelen of richt je als startend supermarktondernemer zonder uitzondering een BV en holding op?

Hoe worden startende supermarktondernemingen gefinancierd?

En welke investeringen, kosten en risico's zijn aan de orde?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Ben wel benieuwd wat de achterliggende vraag is. Waarom wil je dat weten?

Een percentage geven van wat je overhoudt in je portemonnee is niet mogelijk op basis van alleen omzetgegevens.

Wellicht vind je hier die gegevens die je nodig hebt om een plan te schrijven om daarmee je vraag te beantwoorden.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Een percentage geven van wat je overhoudt in je portemonnee is niet mogelijk op basis van alleen omzetgegevens.

En omzet is afhankelijk van welke supermarktketen, de locatie, etcetera. Dit is dus gewoon niet te zeggen zo.

Geplaatst:

esihcnarF

• Auteur

Laten we zeggen de gemiddelde AH

Geplaatst:

Moderator-pet op: dit klinkt steeds minder als een serieuze vraag - als je nou eens wat meer informatie geeft over wat je van plan bent en welke afwegingen je aan het maken bent, dan kunnen we misschien zinvolle antwoorden geven.

Geplaatst:

Hans v N

Gemiddeld is het ondernemersinkomen voor supermarkten (=bedrijfsresultaat) volgens deze site ongeveer 240.000 euro. (4% van 6 miljoen omzet) Google 2 minuten. ;D

Geplaatst:

esihcnarF

• Auteur

Hartelijk bedankt voor het antwoord maar ik heb echt heel lang gezocht en kon het niet vinden :)

Geplaatst:

Hans v N

Graag gedaan. Je begrijpt natuurlijk dat dit gemiddelden zijn en dat voor de individuele ondernemer de verdiensten behoorlijk zullen variëren. Een starter die zich vaak moet "inkopen" zal veel minder overhouden dan een oudere franchiseondernemer met 3 zaken. Ik weet toevallig dat een zogenaamde filiaalhouder relatief weinig verdiend als je dat afzet tegen de 240k. Ook eenvoudig te vinden overigens. Dat heeft natuurlijk alles te maken met ondernemersrisico. Daarnaast zullen in de diverse regio's de kosten van vastgoed nogal verschillen terwijl de omzet en de kosten van de omzet vrij constant zijn per m2.

Bij het zoeken is het vooral van belang welke zoektermen je gebruikt en hoe je die tijdens het zoeken aanpast. De juiste (in dit geval) zoektermen waren: "omzet en winst franchise ondernemer AH CBS". Is natuurlijk ook een kwestie van ervaring maar logisch nadenken helpt altijd.

Geplaatst:

Een simpele zoekactie als https://www.google.nl/search?q=supermarkt+omzet+winst levert al een schat aan informatie op.

Ik stel voor dat als topicstarter nog verdere en vooral meer onderbouwde vragen heeft die echt niet via een basale zoekactie te beantwoorden zijn, hij daar een nieuw topic voor opent - deze gaat op slot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.