• 0

B.V. fiscaal voordelig?

Hallo,

 

Samen met een vennoot overwegen we om verder te gaan met een BV voor ons bedrijf dat actief is op marketing en communicatiegebied.

 

Mijn vraag is vanaf welke winst per jaar dat fiscaal voordeliger is dan een VOF. Dus globaal. Ik snap dat de persoonlijke situatie ook kan uitmaken.

 

En zou dat nog dit jaar kunnen of moet je hiermee wachten tot volgend jaar?

 

Ik heb gezocht via zoeken maar kon geen vraag vinden die hetzelfde was.

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is vanaf welke winst per jaar dat fiscaal voordeliger is dan een VOF. Dus globaal.

Ik heb gezocht via zoeken maar kon geen vraag vinden die hetzelfde was.

Altijd lastig als google stuk is, gelukkig hierbij een wel werkende reserve link ;D

 

FF serieus: omslagpunt is grofweg 125-150K winst per vennoot per jaar, maar houdt ook rekening met andere mogelijke redenen/argumenten zoals risico of het kunnen oppotten van winsten in de BV

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Vanaf zo'n 140k winst per vennoot kun je gaan rekenen of een BV beter uitpakt qua belastingdruk.

Het kan best zijn dat gegeven jullie omstandigheden (zakelijk en persoonlijk) de omslag op 200k winst per vennoot ligt.

 

Verder kun je overwegen om voor de BV te gaan vanuit andere motieven, een eventueel fiscaal nadeel op de koop toenemend: herinvesteringen, toekomstige verkoop, scheiding privé vermogen en zakelijk risico, etc.

 

Let er vooral op dat de winst ook stabiel moet zijn of groeiende. Zonde om nu een BV te starten op basis van een zekere winstprognose om in 2018 te zien dat de winst daalt en je toch fiscaal beter af was met een VOF...

 

Een BV oprichten kan geruisloos nog met terugwerkende kracht naar 1-1-2017, mits voor 1 oktober 2017 een zogenaamde voorovereenkomst geregistreerd is bij de fiscus. Als je die kant op gaat, ga dan alsjeblieft niet zelf alles proberen te doen. Omzetting VOF naar BV is complex en kent vele voorwaarden en verplichtingen. Mis er een of een aantal en alles is fiscaal voor niets geweest!

 

Succs

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.