• 0

Graag jullie feedback over nieuw idee voor een locatie-app

Omschrijving van je concept:

Uitleg concept

Een applicatie waarin mensen via GPS kunnen aangeven waar zij op dat moment zijn en hoe zij die locatie ervaren. Als mensen zich vervelen of twijfelen waar zij heen moeten gaan, kunnen zij op de app kijken waar het (in hun buurt) gezellig is. Via sterren (1t/m5) kan de plaatser aangeven hoe leuk het op zijn locatie is.

 

Op een Google Maps kaart kan een gebruiker zien op welke locatie foto’s zijn geplaatst. Door hierop te klikken kan de gebruiker de foto’s/video’s bekijken. Op de Google Maps kaart kan gescrolld worden, maar er kan ook worden gezocht naar een stad.

 

Het is mogelijk om mensen te volgen, zodat je ook kan zien waar zij in hun vrije tijd zijn. Via GPS en Google Maps wordt niet alleen de locatie weergegeven, maar ook de fysieke plaats (bijvoorbeeld naam van het restaurant).

 

Via een knop, bijvoorbeeld ‘GO’, kan de gebruiker aangeven dat hij dankzij die desbetreffende foto/video naar die locatie is gegaan. Hier kan een bedrijf eventueel op inspelen. Het is ook mogelijk om de foto leuk te vinden.

 

Een applicatie waarin de gebruiker real time kan zien hoe leuk het ergens is door middel van foto’s, video’s en ratings.

 

Doel concept

Mensen een platform geven waar zij hun locaties kunnen beoordelen. Maar ook mensen een platform geven waar zij kunnen bepalen waar het leuk is om heen te gaan. Voordelen/onderscheidend vermogen:

- Real time de situatie op een locatie zien

- Mensen kunnen op basis van real time informatie bepalen waar zij heengaan

 

Voor wie

Iedereen kan de app gebruiken, maar het is in elk geval voor de consument. Eerste doelgroep zijn de jongeren in de leeftijdscategorie 16-20. Ideale gebruiker: Een tiener die regelmatig evenementen bezoekt en uitgaat, actief is op social media en de ‘innovator’ in zijn omgeving is.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben de wireframes in grote lijnen uitgewerkt. Daarnaast zijn we nog druk bezig met marktonderzoek waarop we onze wireframes kunnen aanpassen. Verder zijn we in contact met de potentiële bouwers, zodat we een schatting krijgen van de kosten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dat onze app de plaats wordt waar mensen gaan kijken voordat ze ergens heengaan. Mensen real time inzicht geven in hoe leuk het ergens is en daardoor hun een optimale ervaring geven.

 

Mensen hebben op dit moment een niet-vervulde behoefte, namelijk: Wanneer zij ergens heen gaan, zijn er geen real time ervaringen. Mensen moeten afgaan op reviews die eerder zijn gegeven. Zij weten niet wat de sfeer/gezelligheid en drukte op dit moment is.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is één concurrent, soort van. Wat bij hen niet kan: 'Liken’, sterrenrating, video’s. Algemene concurrenten zijn: Facebook, Instagram live. Maar die rekenen we niet tot directe concurrenten.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Mening over de app.

2. Ideeën om de app te verbeteren.

2. Ideeën om het te vermarkten.

 

Alvast dank!

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt, accolades verwijderd ]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt FourSquare bedacht?

 

...of Dogdeball, Brightkite, Limbo, Fire Eagle, Gbanga, Google Latitude, Gowalla, Hotlist, Scvngr, Socialight, Plyce of Feest.je? (met dank aan Wikipedia, wie anders?)

 

Anywees, de meeste van die sociale netwerken- en apps zijn al een jaartje of 5 passé, dus wellicht dat millennials wel in zijn voor iets wat ze nog niet kennen?

 

(... wat mij dan doet denken of Hyves en MSN niet aan een millennial-comeback toe zijn )

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

...........................

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dat onze app de plaats wordt waar mensen gaan kijken voordat ze ergens heengaan. Mensen real time inzicht geven in hoe leuk het ergens is en daardoor hun een optimale ervaring geven.

 

Mensen hebben op dit moment een niet-vervulde behoefte, namelijk: Wanneer zij ergens heen gaan, zijn er geen real time ervaringen. Mensen moeten afgaan op reviews die eerder zijn gegeven. Zij weten niet wat de sfeer/gezelligheid en drukte op dit moment is.

 

.........................

 

 

Is dit echt een behoefte?

Stel je voor dat iedereen die app zou gebruiken, dan zit iedereen het hele weekend thuis te wachten tot het ergens gezellig wordt. Maar dat gebeurt dan niet omdat er niemand meer is die het gezellig maakt ;-)

 

Ik heb een paar jaar terug gefilmd tijdens een Lean Startup Weekend en ik liep toen mee met een team dat iets soortgelijks had bedacht.

Ze gingen de straat op en interviewden echt tientallen jongeren en iets minder jongeren: bijna niemand leek te lijden onder het niet live kunnen checken van reviews.

 

We zijn nu een paar jaar verder en het verleden heeft uitgewezen dat behoeftes gecreëerd kunnen worden door het aanbod. Maar ik ben benieuwd wat er uit jullie onderzoek is gekomen.

 

Dank jullie! Ik ga me nu eerst in die apps verdiepen!

 

Oh jee, je kende die apps niet?

Het marktonderzoek is dus nog erg pril, neem ik aan?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.