Ga naar inhoud

Emigratie en BV in NL aanhouden

Geplaatst:

Ms.E

Ik ben me aan het oriënteren om te emigreren naar een ander Europees land.

(Geen belasting-gerelateerde keuze).

Ik wil mijn Nederlandse BV aanhouden.

Ik zal ieder kwartaal minstens een week in Nederland komen werken.

De BV bedient uitsluitend NL klanten. Onder anderen op locatie. De medewerkers werken (nog) niet vanaf een vast kantoor. Ik zou hier evt wel een klein kantoortje voor in kunnen richten.

Kan ik deze BV in Nederland aan blijven houden, of moet ik dan iets veranderen aan de opzet om dit voor elkaar te krijgen?

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als de BV substance heeft in NL kan dit. Personeel en een kantoor in NL zijn goede indicaties dat de BV niet meeverhuist is met jou.

Verder niet iets om zomaar te doen. Advies van een fiscalist met ervaring op dit gebied raad ik je van harte aan. Check ook de regels in je nieuwe vestigingsland...

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Ms.E

• Auteur

Dank je voor je reactie!

Als iemand een goede fiscalist met ervaring op dit gebied weet, hoor ik het graag!

Je zegt: Verder niet iets om zomaar te doen: Wat zijn punten waar ik rekening mee moet houden?

(Belastingtechnisch, of ook op andere gebieden?)

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Punten zijn met name fiscaal. Hoe gaat je woonland om met een NL BV waar jij bestuurder van bent.

Doorgaans slim om toch advies in te winnen bij een fiscalist in je toekomstige woonland.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Ms.E

• Auteur

Dank je.

Ik zal een fiscalist hier zoeken en in het nieuwe land.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.