Al enige tijd run ik een soort van conceptstore en sinds 2 jaar verkopen we ook kleding. Nu ben ik eens met de cijfers vd kleding apart aan de slag gegaan maar ik weet niet echt welke conclusies ik hieruit kan trekken, wellicht kan iemand van jullie me hier meer inzicht in verstrekken?? Wanneer is iets rendabel genoeg? Wat zijn betrouwbare maatstaven in deze sector? Ik zit in het middensegment damesmode, broek bijv 70 euro / trui 50 euro / top 30 euro
En dan nog een vraag waar ik al een tijdje mee loop? Wat doe je met kleding die na de sale nog overblijft?? Ik kan natuurlijk niet steeds "oude" sale in mijn zaak laten hangen...
Ik ben heel benieuwd of iemand me hierin wat duidelijkheid kan verschaffen! Tips welkom ;)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Agnetha
Agnetha
Beste lezers!
Al enige tijd run ik een soort van conceptstore en sinds 2 jaar verkopen we ook kleding. Nu ben ik eens met de cijfers vd kleding apart aan de slag gegaan maar ik weet niet echt welke conclusies ik hieruit kan trekken, wellicht kan iemand van jullie me hier meer inzicht in verstrekken?? Wanneer is iets rendabel genoeg? Wat zijn betrouwbare maatstaven in deze sector? Ik zit in het middensegment damesmode, broek bijv 70 euro / trui 50 euro / top 30 euro
En dan nog een vraag waar ik al een tijdje mee loop? Wat doe je met kleding die na de sale nog overblijft?? Ik kan natuurlijk niet steeds "oude" sale in mijn zaak laten hangen...
Ik ben heel benieuwd of iemand me hierin wat duidelijkheid kan verschaffen! Tips welkom ;)
Merk X
IWO
2015 € 9545
2016 € 19275
tm 9-7-2017 € 8141
Omzet (excl btw)
2015 € 14.388
2016 € 31.112
tm 9-7-2017 € 14.487
Voorraad per 9-7-2017 IWO
2015 € 158,00 / 12 stuks
2016 € 1915,00 / 120 stuks
2017 € 4822,00 / 377 stuks
Dankjewel!
Groeten,
Agnetha
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56664-mijn-omzetcijfers-vs-statistieken-kledingmode/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag