• 0

Data inzetten om klanten te werven/ beter te bedienen

Hallo allemaal,

 

Wij werken al een tijdje voor grote bedrijven op gebied van data en marketing. Bijvoorbeeld om met behulp van data nieuwe klanten te werven. Wij vragen ons af in hoeverre ondernemers hier al gebruik van maken? De kansen zijn eindeloos, vooral als je kijkt naar de hoeveelheid (gratis) externe data die beschikbaar is. Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Waarom gebruik je data wel of niet? Wellicht is het interessant om ervaringen en tips met elkaar te delen.

 

 

 

Succes en groet, Rob http://www.bigdataprofs.nl Wij helpen ondernemers praktisch op weg met Big data

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo allemaal,

 

Wij werken al een tijdje voor grote bedrijven op gebied van data en marketing. Bijvoorbeeld om met behulp van data nieuwe klanten te werven. Wij vragen ons af in hoeverre ondernemers hier al gebruik van maken? De kansen zijn eindeloos, vooral als je kijkt naar de hoeveelheid (gratis) externe data die beschikbaar is. Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Waarom gebruik je data wel of niet? Wellicht is het interessant om ervaringen en tips met elkaar te delen.

 

 

 

 

 

Wat voor soort data heb je dan beschikbaar, en voor wat voor soort bedrijven kunnen deze gegevens relevant zijn? En voor hoeveel verkoop je deze gegevens?

En is dit alleen geschikt voor grotere ict bedrijven of ook voor kleinere webshops?

Ik maak zelf geen gebruik van data om antwoord te geven op je vraag

 

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL. Wat is precies het doel van deze vragen?

 

Hoi Hans, wij denken dat er voor ondernemers veel winst te behalen is als eigen- of externe data gericht wordt ingezet om (commerciële) doelen te realiseren. Bijvoorbeeld om nieuwe klanten te werven of processen te verbeteren. Mijn doel is om ideeën hierover met elkaar uit te wisselen, zodat we inspiratie kunnen opdoen over dit onderwerp. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig of en hoe ondernemers eigen/ externe data inzetten om specifieke doelen te realiseren

 

Groeten,

 

Rob

Succes en groet, Rob http://www.bigdataprofs.nl Wij helpen ondernemers praktisch op weg met Big data

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Wij werken al een tijdje voor grote bedrijven op gebied van data en marketing. Bijvoorbeeld om met behulp van data nieuwe klanten te werven. Wij vragen ons af in hoeverre ondernemers hier al gebruik van maken? De kansen zijn eindeloos, vooral als je kijkt naar de hoeveelheid (gratis) externe data die beschikbaar is. Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? Waarom gebruik je data wel of niet? Wellicht is het interessant om ervaringen en tips met elkaar te delen.

 

 

 

 

 

Wat voor soort data heb je dan beschikbaar, en voor wat voor soort bedrijven kunnen deze gegevens relevant zijn? En voor hoeveel verkoop je deze gegevens?

En is dit alleen geschikt voor grotere ict bedrijven of ook voor kleinere webshops?

Ik maak zelf geen gebruik van data om antwoord te geven op je vraag

 

Hoi,

 

wij hebben geen data te koop, wij concentreren ons op het ontwikkelen van commerciële data toepassingen voor ondernemers (op basis van eigen data en publiekelijk beschikbare data/ open data). Ieder bedrijf heeft namelijk data en er is vaak niet veel voor nodig om deze data commercieel te benutten. Ik wil vooral een discussie opstarten om ideeën met elkaar uit te wisselen hoe je met data je onderneming nog succesvoller kan maken. Mag ik vragen waarom je geen gebruik maakt van je eigen data? Is er wel data beschikbaar? Bijvoorbeeld een administratie/ klantenbestand/ welke aankopen klanten doen?

 

Groet

Succes en groet, Rob http://www.bigdataprofs.nl Wij helpen ondernemers praktisch op weg met Big data

Link naar reactie
  • 0

Met zoveel woorden herhaal je jouw openingspost en lijken jouw vragen veel op marktonderzoek. Probeer eens wat meer te brengen (suggestie van Branco) i.p.v. te halen, jij bent toch ondernemer in dit vakgebied?

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Inspiratie hoe je met eigen data gecombineerd met open data (publiekelijk beschikbare data) je processen kunt verbeteren en meer winst kunt maken.

 

In het planningsproces van een grote taxicentrale worden chauffeurs wekelijks ingepland (op basis van ervaring en onderbuikgevoel). Er is vaak sprake van overcapaciteit (onnodige kosten) en ondercapaciteit (mislopen inkomsten). Doel is om met behulp van data de onder- en overcapaciteit te minimaliseren (het voorspellen van het volume van het aantal taxiritten) en ook te voorspellen waar de vraag naar taxiritten vandaan komt (opstap plaatsen voorspellen) en de waarde van de ritten voorspellen (tbv waarde maximalisatie).

 

Dit hebben we als volgt gedaan:

1) Rit administratie gekoppeld aan externe data zoals weer, verkeer en evenementen in de regio.

2) Aan de hand van deze data diverse voorspelmodellen gemaakt

3) Planning gebaseerd op voorspellingen. Impact gemeten ten opzichte van oude situatie.

4) Na validatie de capaciteitsplanning geautomatiseerd aan de hand van voorspellingen.

 

Resultaten: de bezettingsgraad is met 20%. gestegen. Geen capaciteit meer nodig om wekelijks de capaciteitsplanning te maken, gebeurt nu automatisch.

 

 

 

Succes en groet, Rob http://www.bigdataprofs.nl Wij helpen ondernemers praktisch op weg met Big data

Link naar reactie
  • 0

Dat je bij slecht weer meer taxiritten kunt verwachten en bij grote evenementen extra taxiritten vanaf openbaar vervoerpunten naar het evenemententerrein lijkt mij nu niet iets waarvoor je big data nodig hebt om dat te kunnen voorspellen ... ;)

 

Je zegt dat er geen capaciteit meer nodig is om de capaciteitsplanning te maken, maar ik neem aan dat informatie over weer, verkeer en evenementen ergens vandaan gehaald moet worden en in de modellen ingevoerd moet worden?

 

Wat is de netto winst van de 20% stijging van de bezettingsgraad? En hoe hoog was de investering? Wat kost het (terugkerende) onderhoud van de modellen?

 

Link naar reactie
  • 0

Dat je bij slecht weer meer taxiritten kunt verwachten en bij grote evenementen extra taxiritten vanaf openbaar vervoerpunten naar het evenemententerrein lijkt mij nu niet iets waarvoor je big data nodig hebt om dat te kunnen voorspellen ... ;)

 

Je zegt dat er geen capaciteit meer nodig is om de capaciteitsplanning te maken, maar ik neem aan dat informatie over weer, verkeer en evenementen ergens vandaan gehaald moet worden en in de modellen ingevoerd moet worden?

 

Wat is de netto winst van de 20% stijging van de bezettingsgraad? En hoe hoog was de investering? Wat kost het (terugkerende) onderhoud van de modellen?

 

 

Hoi John, dat zijn inderdaad logische verbanden en dat is juist wat we willen! De toegevoegde waarde van het model zit hem juist in de vele verbanden waarmee het model rekening houdt (interacties). Het model bevat meer dan 120 variabelen, daar is als mens onmogelijk rekening mee te houden. Hierdoor voorspellen de modellen het volume (aantal taxiritten), de opstaplocaties en de waarde van taxiritten significant beter dan de planner. Data ontsluiting, preparatie en het uitscoren van het model is geautomatiseerd, met dien verstande dat er niks aan de oorspronkelijke databronnen mag veranderen (bijvoorbeeld wijziging van kolomnamen in brontabellen), want dan loopt het proces in de soep. Het beheer van de modellen (o.a. het opnieuw valideren en trainen van de modellen) wordt 1x per halfjaar gedaan. Dit kost een aantal dagen aan manuren. Exacte winststijging in percentage durf ik niet te zeggen, wel kan ik zeggen dat we onszelf ruimschoots hebben terug verdient :)

 

 

Succes en groet, Rob http://www.bigdataprofs.nl Wij helpen ondernemers praktisch op weg met Big data

Link naar reactie
  • 0

En welke data worden er in dit topic gegenereerd, waarmee jij meer klanten kunt genereren?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.