Kreeg vorige week een mail van een klant dat zijn DPD pakket niet geleverd kon worden omdat de doos beschadigd was tijdens transport. Omdat de klant hier niet de dupe van kon worden heb ik meteen via PostNl een vervangende doos opgestuurd.
Vandaag kreeg ik de producten terug in een andere doos met een rapport en foto's van de beschadigde doos. Alle producten in goede staat retour dus ik zou graag de (extra) verzendkosten vergoed krijgen.
Bij Sendcloud houdt men er een heel vreemde procedure op na. Het is volgens Bato van de klantenservies niet mogelijk om sec de portikosten vergoed te krijgen zonder een hele procedure te doorlopen waarin je gedwongen wordt om, naar mijn inschatting, meer dan 1-2 uur bezig te zijn met totaal overbodige zaken.
Je moet bijvoorbeeld een geschreven bevestiging van de beoogde ontvanger, een inkoopfactuur van alle goederen, een verkoopfactuur, foto's van binnen en buitenverpakking en een foto van de beschadigde producten uploaden. En waarom? DPD geeft zelf aan middels een schaderapport dat er schade is opgetreden en dat de producten onbeschadigd zijn en retour worden gestuurd.
Mijn vraag, en Bato was daar ook benieuwd naar, is of dit bij alle intermediairs zo geregeld is?
Feitelijk dwingen ze je om af te zien van de claim want wie gaat om te beginnen zijn of haar marge (in-
en verkoopfacturen) openbaar maken? En wie gaat er zoveel tijd in stoppen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans v N
Hans v N
Kreeg vorige week een mail van een klant dat zijn DPD pakket niet geleverd kon worden omdat de doos beschadigd was tijdens transport. Omdat de klant hier niet de dupe van kon worden heb ik meteen via PostNl een vervangende doos opgestuurd.
Vandaag kreeg ik de producten terug in een andere doos met een rapport en foto's van de beschadigde doos. Alle producten in goede staat retour dus ik zou graag de (extra) verzendkosten vergoed krijgen.
Bij Sendcloud houdt men er een heel vreemde procedure op na. Het is volgens Bato van de klantenservies niet mogelijk om sec de portikosten vergoed te krijgen zonder een hele procedure te doorlopen waarin je gedwongen wordt om, naar mijn inschatting, meer dan 1-2 uur bezig te zijn met totaal overbodige zaken.
Je moet bijvoorbeeld een geschreven bevestiging van de beoogde ontvanger, een inkoopfactuur van alle goederen, een verkoopfactuur, foto's van binnen en buitenverpakking en een foto van de beschadigde producten uploaden. En waarom? DPD geeft zelf aan middels een schaderapport dat er schade is opgetreden en dat de producten onbeschadigd zijn en retour worden gestuurd.
Mijn vraag, en Bato was daar ook benieuwd naar, is of dit bij alle intermediairs zo geregeld is?
Feitelijk dwingen ze je om af te zien van de claim want wie gaat om te beginnen zijn of haar marge (in-
en verkoopfacturen) openbaar maken? En wie gaat er zoveel tijd in stoppen?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57799-sendcloud-dpd-beschadigd-tijdens-transport-afhandeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag