• 0

Uitbesteden op provisiebasis?

Hallo allemaal,

 

 

We kennen allemaal de vele bedrijven bij wie je terecht kan als je bepaalde werkzaamheden bijvoorbeeld in de marketinghoek wil uitbesteden. Doorgaans betaal je hier een flink tarief, of is het uurtje factuurtje.

 

Ik ben benieuwd of er ondernemers zijn die heel graag bepaalde werkzaamheden zouden willen uitbesteden, maar dit niet doen, of niet kunnen vanwege de hoge kosten of zijn er andere zaken waar je tegenaan loopt als ondernemer om dit niet te doen?

 

Hoe zou je aankijken als je taken zoals marketing, copywriting etc. kan uitbesteden op provisiebasis, over wat je daadwerkelijk verkoopt?

Zie het als een "No Cure, No Pay" basis.

Kijk je er als ondernemer dan opeens anders tegenaan?

 

Ter info: met ons bedrijf helpen we al een aantal ondernemers op deze basis, maar ik ben benieuwd of hier uberhaupt vraag naar is van meer ondernemers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk je er als ondernemer dan opeens anders tegenaan?

Ja, zie de 44 bestaande topics op Higherlevel over no cure no pay marketing, werken op provisiebasis of beloning op behaalde resultaten.

 

Maar in de praktijk valt het toch weer tegen: gaat de commissie over alle verkopen in plaats van alleen de toename, of is de commissie simpelweg veel te hoog (10% van mijn omzet kan 100% van mijn winst zijn, en dat ga ik niet betalen), of levert het klanten op die veel minder rendabel zijn dan mijn bestaande klanten. Ik wil alleen betalen voor extra rendement.

 

Systeembeheer

Een staffunctie op provisiebasis zegt al genoeg: niet gerelateerd aan rendement maar aan omzet.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op de website "marketing, sales, copywriting, vormgeving, webdevelopment". Doe je daar systeembeheer bij, dan is dat volgens mij voldoende om de opvolger van Google voor me te realiseren. Neem gerust 40% provisie en stuur mij dan elk jaar maar de rest, dan hebben we het verder nergens meer over...

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ligt er toch een beetje aan over welke werkzaamheden het precies gaat.

En misschien nog wat belangrijker. Hoe je dit kan monitoren.

 

Het effect van linkbuilding is bijvoorbeeld goed te monitoren.

Het effect van aanpassingen aan je website (vormgeving) weer wat minder.

 

 

 

 

 

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.