Tariefstelling en concurreren met gratis alternatief?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast lollypop
Gast lollypop
Help, hoe ga ik hiermee om?
Nogmaals, het gaat om een bemiddelingsbureau.
Daarvan zijn er 4 andere zover ik weet.
1 daarvan draait goed en is tevens ook de enige die kosten vraagt voor het inschrijven/bemiddelen.
De andere, ben ik zelf niet zo over te spreken, maar leveren hun diensten gratis.
Wat is nu het probleem.
Naar aanleiding van de vraag die ik gesteld heb: Wat vind jij een redelijk bedrag.
Krijg ik dus iniminie bedragen, maar vooral de opmerking, ja maar bij die en die kost het niks. Of, een uitzendbureau vraagt toch ook geen inschrijfkosten, waarom zou ik bij jou dan wel moeten betalen?
Nu, dat bureau waar wel betaald moet worden, draait toch, dus er zijn in ieder geval bedrijven die van deze dienst gebruik maken.
Anderzijds weet ik dat er toch stiekem vele werkzoekende zich inschrijven, ook al kost het ze een klein bedrag.
Nu zit ik dus met het euvel een bedrijf te willen opstarten waarbij men voor de diensten moet betalen. Ik zal dus op moeten boksen tegen de "bedrijfjes" die ditzelfde gratis aanbieden.
Daarbij zal ik moeten concureren met een bedrijf wat ook kosten in rekening brengt, waardoor ik, tenminste dat lijkt mij, niet al te ver weg kan gaan zitten van de kosten die zij voor hun diensten vragen.
Dus als zij 100 euro vragen, zou ik er dus geen 40 euro voor kunnen vragen. Dat lijkt mij een te groot verschil waar klanten ook weer over kunnen vallen.
Mijn "help" komt voort uit het idee, ik schrijf bedrijven aan om via mij personeel te zoeken, adverteer hier en daar om werkzoekende te trekken, maar wat nou als zij ook denken, tja maar daar en daar kost het niks. Ik zie het dus al helemaal voor me dat ik niemand zo ver krijg om van mijn dienst gebruik te gaan maken.
Kortom, ik zit even met een dipje. Ik wil dit heel graag, maar ben zo bang dat het me niet gaat lukken. Hoe ga ik hiermee om?
// mod-break
ik heb de titel wat duidelijker gemaakt
//
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag