Jump to content
ijscoman
Verberg

Van zelfbouw naar uitbesteed werk (website dilemma)

Omschrijving van je concept:

Onze website voor het verhuur van ijskarren bestaat sinds 2010, sinds 2013 is het serieus aangepakt. Voor 2018 wil ik de website weer verbeteren.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

2010 begonnen met een kennis die een website kon maken, zeer matig maar er stond iets online.

 

2013 een design bureau ingeschakeld om een goede vindbare website te laten maken. Resultaten stegen aanzienlijk. Mezelf daarna ook verdiept in seo en kwam er achter dat deze website helemaal niet zo goed vindbaar was als concurrenten. Deze website na een aantal verzoeken aangepast, bij elke verandering door het design bedrijf tikte de meter aardig door dus mij verdiept in het zelf maken van een volledige website.

Dit is gelukt in 2016, vindbaarheid en aantal opdrachten gingen flink voorruit, in 2017 hebben wij 3 keer zoveel omzet behaald dan in 2015.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De website ziet er naar mijn kunnen redelijk uit, maar concurrentie is ook heviger geworden. Heel kritisch, zie ik ook dat deze website door een amateur is gemaakt, wel een met seo kennis. De layout moet wat strakker worden gemaakt. De website heeft een opfrisbeurt nodig.

 

De opzet voor de nieuwe website is inmiddels "klaar" om te zien wat het ongeveer gaat worden. Ik heb het nieuwe design bedrijf even de vrije hand gegeven in overleg met mij, omdat het advies toch luidde om de layout "helemaal" te vernieuwen.

 

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In vergelijking met anderen hebben wij een prima kwaliteit/prijs verhouding.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van de huidige website in vergelijking met het nieuwe ontwerp?

Is er uitdaging om verder te kijken zodra je op de homepage beland?

 

Ook met het oog op een ijskar huren voor een feestje, of een grote markering actie voor je bedrijf.

 

huidige website is https://www.ijstraktatie.nl/

 

Het nieuwe design is

http://ijs.keizerkarelwebdesign.de/ (nog niet op mobiel zichtbaar)

 

Het gaat even om het concept, vormgeving. De details ontbreken nog. Ook de afbeeldingen zijn nog niet heel bepalend, deze kunnen we met 1 klik veranderen. Ik hoor graag de indrukken over beide sites.

 


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

In de mobiele versie krijg ik als Android-gebruiker onderaan een beloptie, mailoptie en FaceBook-verwijzing, maar dan zou ik alsnog het telefoonnummer en e-mailadres op de diverse pagina's ook actief maken.

 

Detail: T 0616634660 is tamelijk ongebruikelijk, zeker als je ook nog een vast nummer vermeldt.

 

In de header lijken de menubalk en USP's omgedraaid te zijn en ontbreken de contactgegevens.

 

Je zou natuurlijk ook eens kunnen testen of je geinteresseerden op de site tot een aankoop kunt verleiden. Niet alleen online offreren, maar dus direct verkopen.

 

Kun je in die gedachte geen opdrachten van bijvoorbeeld 500 EURO of 250 EURO aanbieden, waarbij je de reiskosten in aftrek brengt op het aantal vrij te verstrekken consumpties of nacalculatie aanbiedt?

 

De plaatjes van de ijskarren vind ik kil aandoen (ijskoud ;D) en de kleine en grote antieke ijskar zijn ook niet bepaald professioneel vrij gemaakt. Foto's mét klanten op de rug is veel aantrekkelijker of sfeervoller met gewaarborgde privacy. De impressiefoto's zijn ook al veel aardiger. Een overweging.

 

Locatie Ooshuizen zou ik wel toelichten. Het gaat misschien te ver om dit Amsterdam-Noord te noemen, maar Noord-Holland kun je wel op z'n minst vermelden. Kun je daar ook ijskarren mét ijs huren? Ik zou als klant beginnen te twijfelen o.b.v. de huidige informatie op de website...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

In de mobiele versie krijg ik als Android-gebruiker onderaan een beloptie, mailoptie en FaceBook-verwijzing, maar dan zou ik alsnog het telefoonnummer en e-mailadres op de diverse pagina's ook actief maken.

 

Detail: T 0616634660 is tamelijk ongebruikelijk, zeker als je ook nog een vast nummer vermeldt.

 

In de header lijken de menubalk en USP's omgedraaid te zijn en ontbreken de contactgegevens.

 

Je zou natuurlijk ook eens kunnen testen of je geinteresseerden op de site tot een aankoop kunt verleiden. Niet alleen online offreren, maar dus direct verkopen.

 

Kun je in die gedachte geen opdrachten van bijvoorbeeld 500 EURO of 250 EURO aanbieden, waarbij je de reiskosten in aftrek brengt op het aantal vrij te verstrekken consumpties of nacalculatie aanbiedt?

 

De plaatjes van de ijskarren vind ik kil aandoen (ijskoud ;D) en de kleine en grote antieke ijskar zijn ook niet bepaald professioneel vrij gemaakt. Foto's mét klanten op de rug is veel aantrekkelijker of sfeervoller met gewaarborgde privacy. De impressiefoto's zijn ook al veel aardiger. Een overweging.

 

Locatie Ooshuizen zou ik wel toelichten. Het gaat misschien te ver om dit Amsterdam-Noord te noemen, maar Noord-Holland kun je wel op z'n minst vermelden. Kun je daar ook ijskarren mét ijs huren? Ik zou als klant beginnen te twijfelen o.b.v. de huidige informatie op de website...

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Bedankt voor de reactie, drukke periode dus nog even niet gekeken hier.

 

Ik heb een reden om niet overal onze locatie zichtbaar te maken en daarom ook niet het 024 nummer, dit hebben we nooit gedaan omdat we door het hele land gaan en mensen vaak verbaast staan als ze horen waar we vandaan komen als we eenmaal op locatie arriveren. Mensen die het willen weten kunnen het zien, maar ik denk dat velen zullen afhaken als ze weten dat we soms 150 km moeten rijden. Vandaar ook geen aparte reiskosten, dan huren ze liever een ijskar van een aanbieder die dichterbij gevestigd is.

 

Reserveren via deze site is niet te doen, mensen hebben allerlei wensen en we moeten ook zelf bekijken of we een opdracht kunnen of willen doen. Kunnen we parkeren, kan de ijskar in een lift? Moet het in een half uur uitgedeeld worden of moeten we de hele dag staan? Welke smaken ijs kunnen wij aanbieden deze dag. We hebben al een ijskar deze dag in de omgeving rijden, we kunnen voor een lager tarief langs komen als we zelf wat speling hebben en u voor deze ijskar kiest. etc.

 

Ik vind de site zelf ook een beetje zakelijk en kil aandoen, heb sfeerfoto's overwogen maar denk dat dit heel rommelig zal staan en minder strak. Ook zijn deze wat minder goed genomen en worden het foto's zoals in de impressie afbeeldingen. De ijskar zal minder goed te zien zijn, maar de site zal aan de andere kant wel kleurrijker kunnen worden. Ik overweeg het nog.

 

De kleine antieke ijskar is idd wat minder professioneel weergegeven, toch wordt deze afbeelding al jaren het meest aangevinkt als voorkeur dus heb er niet veel haast mee dit ooit te laten aanpassen.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

De site staat nu een week live.

Waarom het een dilemma betreft is wel duidelijk gebleken. De site scoort momenteel nog maar 30% van de aanvragen tegenover de oude versie. Dit uiteraard in verhouding met de bezoekers aantallen, die zijn nagenoeg gelijk gebleven. Kan ook nog niet verschillen deze korte periode.

 

30% is dusdanig aanzienlijk dat dit geen toeval kan zijn of nog even af moet wachten, het is voor mij duidelijk dat deze strakkere website toch minder aanvragen trekt dan de vorige.

Ik vind het vreemd, maar het kan aan hele onbenullige dingen liggen. Wat precies weet ik nog niet.

 

Grote verschil met de vorige was dat voor elke info een aparte pagina was. (info ,prijzenpagina, pagina met foto's van de ijskarren). Vervolgens moest je doorklikken op de offerte knop om een aanvraag te kunnen doen.

 

Deze site heeft alles in één. Op één pagina zie je de ijskarren met informatie, de prijzen en je kan direct de aanvraag doen. Blijkbaar nodigt dit toch minder uit om deze aanvraag te doen, op een of andere manier. Zien mensen direct te veel info? Bestaat dat uberhaupt?

 

Ik heb een verandering toegepast dat mensen nu toch op de "offerte aanvragen" knop moeten klikken en zo worden doorverwezen naar een apart formulier. Misschien dachten sommigen direct al iets te reserveren het vorige formulier en was er daarom minder conversie.

 

Ik wacht het nog enkele dagen af, vreemd genoeg lijk ik dan toch de oude site er weer op te moeten gaan zetten want zo lopen we veel aanvragen mis.

 

Ik kan de prijzen nog weghalen en hier toch weer een aparte, uitgebreide pagina van maken in de menubalk.

 

Verder kan ik nog impressie foto's gebruiken als weergave van de ijskarren. Toch kan dit nooit de reden zijn, want op de oude versie stonden dezelfde foto's.

 

Staan er misschien iets te veel ijskarren op waardoor het een te lange pagina wordt?

De tijd van het jaar wordt langzaam ook wel iets minder, door dat de vakantie periode er aan staat te komen en de meeste bedrijfsfeesten nu even voorbij zijn.

 

Kenners en specialisten, ik hoor graag jullie mening over deze kwestie.

 

Voor wie wilt zien hoe de vorige site er ongeveer uit zag, www.ijstraktatie.be komt erg in de richting. Dit is een nog simpelere versie van de oude site maar was in grote lijnen een beetje hoe deze er ook uit zag. De .be was voor mij een probeersel toen ik de eerste website online zette en soms wat veranderde. De prijzenpagina staat hier niet op.

 


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Is 30% obv het bezoekersaantal of van het absolute aantal aanvragen? Heeft je site nu minder bezoekers of is dat gelijk?

 

Bestaan je oude URLs nog en worden ze goed doorgelinkt, of heb je die met je nieuwe site om zeep geholpen?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Is het absolute aantal aanvragen dat wordt omgezet in een boeking ook zoveel gedaald (al is dat na een week wellicht moeilijk te zeggen)?

 

Het kan zijn dat je de prijzen nu duidelijker communiceert waardoor veel mensen die vroeger alleen een aanvraag zouden doen om de prijs te weten nu al op de website afhaken. Dat is niet zo'n ramp, want dat betekent alleen dat je geen offertes meer hoeft te maken voor mensen die toch niets bij je afnemen.

 

Dus als je vroeger bijvoorbeeld uit elke 10 aanvragen 1 klant haalde, en je haalt er nu 3 uit elke 10 aanvragen, is het afnemen van het aantal vragen juist positief. Dat betekent dat je website nu duidelijker is dan de vorige.

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Probleem is mij denk ik wel duidelijk hoor, maar meten is weten. En dat vraagt sowieso nog wat meer tijd. Heb je trechters ingesteld in Google Analytics? Ik ben bang van niet, of je weet je statistieken misschien niet helemaal goed te beoordelen.

 

Op de .be-versie staan de ijskarren afgebeeld op de offerteaanvraag; in de nieuwe versie is dat een dropdown list geworden. Dat vraagt om terugkijken en kost daarmee mogelijk conversie.

 

Vanaf de meer informatie & prijzen per ijskar leid je verkeer weer naar het algemene offerte aanvraag/contactformulier. Dat is een stapje terug in het conversieproces. Zet de bekeken ijskar vast.

 

Waarom geen offerte aanvraag-mogelijkheid én een contactformulier?

 

M.i. zijn er teveel onduidelijkheden en zou je klanten veel beter kunnen informeren en sturen (leiden) en veel meer vertrouwen kunnen geven (of wekken) op de website. Het verbeterpotentieel is nog erg groot.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

Is het absolute aantal aanvragen dat wordt omgezet in een boeking ook zoveel gedaald (al is dat na een week wellicht moeilijk te zeggen)?

 

Het kan zijn dat je de prijzen nu duidelijker communiceert waardoor veel mensen die vroeger alleen een aanvraag zouden doen om de prijs te weten nu al op de website afhaken. Dat is niet zo'n ramp, want dat betekent alleen dat je geen offertes meer hoeft te maken voor mensen die toch niets bij je afnemen.

 

Dus als je vroeger bijvoorbeeld uit elke 10 aanvragen 1 klant haalde, en je haalt er nu 3 uit elke 10 aanvragen, is het afnemen van het aantal vragen juist positief. Dat betekent dat je website nu duidelijker is dan de vorige.

 

 

Dat is na een week nog wat vroeg, maar ik denk dat dit wel iets gestegen is. Goed om in de gaten te houden.

Het bounce % is wel veel hoger nu, 68% op deze vergeleken 30% bij de andere. Komt wel doordat alle info nu direct wordt weergegeven dus mensen hebben aan één pagina wel genoeg.

 

Bezoekers blijven wel even lang op de site gemiddeld. Vraag me af wat google er mee doet. Ik wacht het nog maar even af, misschien toch de prijzen een aparte pagina geven dan staat er ook wat minder tekst.

 

het is wel even wennen dat ik nu niet zelf wat dingen kan veranderen zoals voorheen in wordpress waar ik wel in thuis was.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0
het is wel even wennen dat ik nu niet zelf wat dingen kan veranderen zoals voorheen in wordpress waar ik wel in thuis was.
Dat klinkt knap waardeloos. Waarom heb je daarvoor gekozen?
Link to post
Share on other sites
  • 0

Dat is na een week nog wat vroeg, maar ik denk dat dit wel iets gestegen is. Goed om in de gaten te houden.

Het bounce % is wel veel hoger nu, 68% op deze vergeleken 30% bij de andere. Komt wel doordat alle info nu direct wordt weergegeven dus mensen hebben aan één pagina wel genoeg.

 

Dat zou heel wel de oorzaak kunnen zijn. Als je eerst moest doorklikken om de prijs te zien terwijl die nu uitklapt zonder een nieuwe pagina te laden telt iedereen die afhaakt na het zien van de prijs meteen als een bounce.

 

Wat mij een beetje opvalt is dat de prijzen voor alle opties waar de prijs in beeld komt precies hetzelfde zijn. Het lijkt erop alsof het altijd 0.75 per ijsbolletje is plus 100 euro vaste kosten. Ergens kan ik me voorstellen dat het logisch zou zijn dan een luxere optie (met meer smaken etc) wat hogere vaste kosten heeft dan een eenvoudige.

 

Ik heb verder geen kennis van de ijsco-branche, maar naar mijn idee zou het goedkoper moeten zijn een simpele ijsco kar te huren dan een complete bus of bar. Zelf krijg ik er in ieder geval het idee bij dat de 'kleine opties' te duur zijn gezien het blijkbaar geen verschil maakt, maar dat is wellicht puur een persoonlijke kwestie.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Zelf krijg ik er in ieder geval het idee bij dat de 'kleine opties' te duur zijn gezien het blijkbaar geen verschil maakt, maar dat is wellicht puur een persoonlijke kwestie.

 

Zou me niet verbazen als meer mensen zo denken. Misschien toch eens proberen het te verdelen in 3 stappen:

 

stap 1 : selecteer de gewenste ijscowagen

stap 2 : selecteer het aantal personen

stap 3 : zie de prijs

 

Volgens mij maakt de bounce rate overigens niet zoveel uit, mits de time on site maar goed is. Als je een hoge bounce rate hebt omdat mensen binnen 2 seconden weer terug klikken naar de zoekresultaten is dat natuurlijk wel een probleem, maar in dit geval snapt Google wel hoe het zit.

 

het is wel even wennen dat ik nu niet zelf wat dingen kan veranderen zoals voorheen in wordpress waar ik wel in thuis was.
Dat klinkt knap waardeloos. Waarom heb je daarvoor gekozen?

 

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe website in Joomla gebouwd is. Op zich kan hij daar ook veel zelf mee aanpassen, maar het werkt wel heel anders dan WordPress en is dus even wennen.

 

Ik vind het echter ook geen verstandige keuze om van een CMS met 54% marktaandeel te switchen naar een CMS met maar 4% marktaandeel maar goed.

 


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe website in Joomla gebouwd is.

De nieuwe site is inderdaad Joomla CMS.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

De bedoeling was/is dat je bij ons gewoon een ijskar naar keuze kan selecteren, allen voor dezelfde prijs. Met welke ijskar wij komen maakt voor ons qua kosten niks uit. De een is iets meer werk om in te laden dan de ander. Hier in onderscheiden we ons van andere aanbieders.

 

Nooit echt bekeken dat de simpele ijskarren hierdoor duur lijken, of de grotere ijskarren hierdoor goedkoop?

 

De site liep paar dagen redelijk, tot bijna het oude niveau maar is afgelopen dagen weer duidelijk minder qua aanvragen.

 

Er zit iets niet goed, klanten bellen ons dat ze een aanvraag hebben gedaan maar nog geen reactie, terwijl we ook niks ontvangen hebben. Uiteraard zelf op diverse formulieren en apparaten aanvragen gedaan en alles komt juist binnen.

Het is nu in een week 3 keer voorgekomen dat er iets mis is gegaan waardoor een aanvraag niet is binnen gekomen. Erg vervelend waardoor we nu niet weten of er een storing is en daardoor de site minder goed scoort.

 

Mijn idee is nu een thank you page te maken met eigen url zodat ik in analytics kan zien hoe vaak deze is bezocht. Als er dan minder aanvragen binnen zijn gekomen dan deze pagina is weergegeven klopt er iets niet lijkt me.

 

 


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Vraag je ontwikkelaar of webhost en check je spam mail of mailinstellingen.

 

De site liep paar dagen redelijk, tot bijna het oude niveau maar is afgelopen dagen weer duidelijk minder qua aanvragen.

 

Hoeveel waarde of conclusies kan je hier aan verbinden? Het is prachtig weer, het is WK, de Tour is van start gegaan en de zomervakantie staat voor de deur of is juist begonnen. Klanten kunnen gewoon druk zijn met andere zaken...

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0

Vraag je ontwikkelaar of webhost en check je spam mail of mailinstellingen.

 

De site liep paar dagen redelijk, tot bijna het oude niveau maar is afgelopen dagen weer duidelijk minder qua aanvragen.

 

Hoeveel waarde of conclusies kan je hier aan verbinden? Het is prachtig weer, het is WK, de Tour is van start gegaan en de zomervakantie staat voor de deur of is juist begonnen. Klanten kunnen gewoon druk zijn met andere zaken...

 

Groet,

 

Highio

 

 

Veel, zo druk zijn ze niet als ze blijkbaar wel tijd hebben de website te bezoeken. Site wordt (nog) goed bezocht.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

het is wel even wennen dat ik nu niet zelf wat dingen kan veranderen zoals voorheen in wordpress waar ik wel in thuis was.
Dat klinkt knap waardeloos. Waarom heb je daarvoor gekozen?

 

Ja hoe dat tot stand is gekomen, designer zei dat dit wel makkelijk aan te leren was en in het begin alleen "even wennen" is. Zijn voorkeur was echt Joomla, waarom geen idee.

Ik kon de wordpress site ook enkel met drag en drop themes voor elkaar krijgen en soms wat hulp van bob de webbouwer gehad als ik iets echt niet voor elkaar kreeg.

 

Ik baal er nu wel van, maar alles is uiteraard weer terug te draaien. Wel zonde van de kosten, maar weer een beetje wijzer geworden. Als deze nu in wordpress was gemaakt had ik hem al meteen naar wens aangepast. Zou hem weleens in diverse kleuren willen zien, of andere buttons. Vanaf nu gaat bij elke aanpassing de meter lopen en daar heb ik niet heel veel zin in, vooral nu blijkt dat er nog veel getest moet gaan worden voor verbetering.

 

 

 


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

De bedoeling was/is dat je bij ons gewoon een ijskar naar keuze kan selecteren, allen voor dezelfde prijs. Met welke ijskar wij komen maakt voor ons qua kosten niks uit.

Dan wekt je website een compleet verkeerde indruk: die suggereert dat er verschillende mogelijkheden met uiteenlopende prijzen zijn. Iedereen die in dit topic heeft gereageerd, lijkt dat zelfs niet gezien te hebben: je verwacht namelijk, ook door het ontwerp dat vaker wordt gebruikt voor vergelijkingen van pakketten en pakketprijzen, dat een grotere ijskar duurder zal zijn.

Link to post
Share on other sites
  • 0

De bedoeling was/is dat je bij ons gewoon een ijskar naar keuze kan selecteren, allen voor dezelfde prijs. Met welke ijskar wij komen maakt voor ons qua kosten niks uit.

Dan wekt je website een compleet verkeerde indruk: die suggereert dat er verschillende mogelijkheden met uiteenlopende prijzen zijn. Iedereen die in dit topic heeft gereageerd, lijkt dat zelfs niet gezien te hebben: je verwacht namelijk, ook door het ontwerp dat vaker wordt gebruikt voor vergelijkingen van pakketten en pakketprijzen, dat een grotere ijskar duurder zal zijn.

 

Sommige ijskarren zijn pas te huur bij een bepaald aantal ijsjes, een vanaf 1000 gasten. Een andere, de oldtimer is enkel op aanvraag evenals het frozen yoghurt concept. Er zijn dus wel verschillende vanaf mogelijkheden per ijskar. Zullen mensen afhaken omdat de grote ijskar niet duurder is dan de kleine ijskar?

 


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Of omdat een kleine kar niet goedkoper is dan een grote?

 

Ver gezocht denk ik. Vooral omdat er al geen concurrent goedkoper is dan wij met een vergelijkbaar aanbod.

Lijkt me sterk dat door de andere karren duurder te maken er meer aanvragen binnen komen rollen. De kleine nog goedkoper maken is ook niet nodig omdat we al scherp zijn betreft de prijs. Iemand die hier anders over denkt?

Als het toch een issue kan zijn dan haal ik nog beter alle prijzen eraf en komt er weer een aparte prijzen pagina.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik weet niet of dat de reden is voor tegenvallende conversie, het was puur iets dat mij opviel.

 

Als ik 200 bolletjes ijs wil laten serveren kost me dat evenveel als ik een bus bestel met 12 smaken dan een ijskar- of fiets met 6 smaken. Naar mijn idee zit er tussen die opties wel een waardeverschil, maar dat komt niet terug in de prijs.

 

Ook snap ik niet wat je bedoelt met 'aantal personen'. Je benoemt dat aantal wel, maar wat betekent het? Maakt het enig praktisch verschil of je ergens staat met 10.000 mensen of 500, als er pakweg 300 van hen een ijsje bestellen met 1 a 2 bolletjes? Qua kosten lijkt het allemaal hetzelfde.

 

Het minimum aantal lijkt domweg 200 bolletjes te zijn, zonder dat ik het verschil zie tussen 100 man die ieder 2 bolletjes afnemen op een bruiloft of iets dergelijks, tegenover 5000 man waarvan een klein percentage een ijsje koopt (op een festival oid).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik weet niet of dat de reden is voor tegenvallende conversie, het was puur iets dat mij opviel.

 

Als ik 200 bolletjes ijs wil laten serveren kost me dat evenveel als ik een bus bestel met 12 smaken dan een ijskar- of fiets met 6 smaken. Naar mijn idee zit er tussen die opties wel een waardeverschil, maar dat komt niet terug in de prijs.

 

Ook snap ik niet wat je bedoelt met 'aantal personen'. Je benoemt dat aantal wel, maar wat betekent het? Maakt het enig praktisch verschil of je ergens staat met 10.000 mensen of 500, als er pakweg 300 van hen een ijsje bestellen met 1 a 2 bolletjes? Qua kosten lijkt het allemaal hetzelfde.

 

Het minimum aantal lijkt domweg 200 bolletjes te zijn, zonder dat ik het verschil zie tussen 100 man die ieder 2 bolletjes afnemen op een bruiloft of iets dergelijks, tegenover 5000 man waarvan een klein percentage een ijsje koopt (op een festival oid).

 

Aantal personen is het aantal dat je wilt trakteren. Dit roept nooit vragen op bij klanten, was en is altijd wel duidelijk wat we er mee bedoelen.

Het minimum aantal is inderdaad 200 bolletjes, dus dat is blijkbaar goed duidelijk.

Festivals en verkoop doen wij niet via deze site, niemand gaat 300 bolletjes afnemen als er 5000 personen rondlopen. Wij nemen ook altijd contact op zodra er 500+ personen wordt ingevuld wat precies de bedoeling is.

 

De reden dat we met sommige karren meer smaken mee nemen is puur capaciteit. In de kleine kar past dit gewoonweg niet.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Er zit iets niet goed, klanten bellen ons dat ze een aanvraag hebben gedaan maar nog geen reactie, terwijl we ook niks ontvangen hebben. Uiteraard zelf op diverse formulieren en apparaten aanvragen gedaan en alles komt juist binnen.

Meerdere bedrijven kiezen er voor om aanvragen door de site te laten versturen naar twee emailadressen, bijvoorbeeld een @gmail.com als reserve account.

Ik verwacht ook dat je binnen 1 dag met Wordpress zonder hulp van derden een mooie site kunt maken die vergelijkbaar is met datgene wat je nu hebt en het prima doet bij Google. Joomla is niet verkeerd, in dat framewerk zou je zelf ook in de rol van ontwikkelaar kunnen werken aan de site.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Er zit iets niet goed, klanten bellen ons dat ze een aanvraag hebben gedaan maar nog geen reactie, terwijl we ook niks ontvangen hebben. Uiteraard zelf op diverse formulieren en apparaten aanvragen gedaan en alles komt juist binnen.

Meerdere bedrijven kiezen er voor om aanvragen door de site te laten versturen naar twee emailadressen, bijvoorbeeld een @gmail.com als reserve account.

Ik verwacht ook dat je binnen 1 dag met Wordpress zonder hulp van derden een mooie site kunt maken die vergelijkbaar is met datgene wat je nu hebt en het prima doet bij Google. Joomla is niet verkeerd, in dat framewerk zou je zelf ook in de rol van ontwikkelaar kunnen werken aan de site.

 

 

Dat is een slimme, een reserve mail adres erbij waar de offerte naar toe gaan.

De eerste dag dat de site live stond ging alles lekker, veel aanvragen. De offertes kwamen toen "verkeerd" binnen, we konden niet via reply reageren en de naam van de afzender was altijd "ijstraktatie" wat gewoon niet handig was. Toen dit is omgezet naar de juiste instellingen is de duidelijke drop in aanvragen ontstaan, misschien is daarbij iets mis gegaan.

 

Vandaag even wat tijd om het cms van Joomla te verkennen. Wel vervelend, ik zou graag even de kleuren aanpassen etc. maar dat wordt nu lang puzzelen.

De oude wordpress site was ik toch wel maandelijks mee in de weer om af en toe wat te veranderen en te meten of het beter gaat, dat mis ik nu wel.


IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link to post
Share on other sites
  • 0

Welk bezoekersaandeel komt de laatste drie of vier maanden uit Higherlevel? En de afgelopen twee of drie weken?

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 284 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept