Ik kwam er recentelijk achter dat er de afgelopen jaren helaas facturen verstuurd zijn naar bedrijven in de eu waar geen btw is gerekend, maar ook geen 'vat reverse charged' op de factuur is gezet.
Mag ik deze btw zelf betalen voor de klant? Of is het verplicht dat zij dat zelf betalen? Het is niet een groot bedrag, maar om klanten na jaren daar mee lastig te vallen... Betaal het liever zelf, maar weet niet ofdat dat is toegestaan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
timdegroot
timdegroot
Hi,
Ik kwam er recentelijk achter dat er de afgelopen jaren helaas facturen verstuurd zijn naar bedrijven in de eu waar geen btw is gerekend, maar ook geen 'vat reverse charged' op de factuur is gezet.
Mag ik deze btw zelf betalen voor de klant? Of is het verplicht dat zij dat zelf betalen? Het is niet een groot bedrag, maar om klanten na jaren daar mee lastig te vallen... Betaal het liever zelf, maar weet niet ofdat dat is toegestaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58208-reverse-vat-charged-op-factuur-vergeten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag