Ga naar inhoud

starten met horeca na detailhandel

Geplaatst:

pietpiet50

Beste forumleden,

 

Na heel veel internet raadplegen, kom ik toch voor mijn laatste vraag bij jullie terecht, en hoop dat er mensen zijn die mij dat laatste beetje kunnen helpen

 

Kom zelf uit de detailhandel, 25 jaar alles zelf gedaan mbt inkoop, verkoop, personeel, budgetteren, marges, omzet targets etc etc.

 

Nu wil ik een simpele broodjeszaak beginnen, geen toeters en bellen. Pand en inrichting kan ik zo overnemen. De keuze voor horeca ligt in het feit, dat ik snel kan schakelen mocht iets niet werken, maar ook dat de marges beter zijn dan detailhandel algemeen genomen.

 

En nu dus het grote punt: ik heb geen horeca ervaring volgens een financier.

Dat klopt, maar wel veel detailhandel ervaring.

 

Zijn er specifieke valkuilen of verschillen tussen horeca (zoals ik hierboven heb omschreven) en detailhandel ?

 

Kortom waar dien ik mij op voor te bereiden?

Ik zelf zie dit alles niet alles moeilijk, een broodje of een paar schoenen verkopen moet allebei klantgericht zijn.

 

 

 

OPM: tekst concreter gemaakt voor mijn vraag. overbodige info weggehaald

Featured Replies

Geplaatst:

jajajeroen

70%(!) Marge?

 

Waarop baseer je het aantal gasten?(klanten bestaan niet in de horeca)

Derving? Inkoop?

 

Heb je overigens ook geen apparatuur nodig?

 

De gedachtegang van je financier is niet negatief, slechts realistisch. Eigenlijk mis je alles, behalve een idee.

 

Ik probeer je niet af te schieten of aan te vallen. Maar deze informatie is te summier om inhoudelijk op te kunnen reageren.

Geplaatst:

pietpiet50

  • Auteur

70%(!) Marge?

 

Waarop baseer je het aantal gasten?(klanten bestaan niet in de horeca)

Derving? Inkoop?

 

Heb je overigens ook geen apparatuur nodig?

 

De gedachtegang van je financier is niet negatief, slechts realistisch. Eigenlijk mis je alles, behalve een idee.

 

Ik probeer je niet af te schieten of aan te vallen. Maar deze informatie is te summier om inhoudelijk op te kunnen reageren.

 

Bedankt voor je feedback, heb de vraag concreter gemaakt, en onnodige info eruit gehaald.

 

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Lees deze even..

 

Wat me verder opvalt in je verhaal:

Kom zelf uit de detailhandel, 25 jaar alles zelf gedaan mbt inkoop, verkoop, personeel, budgetteren, marges, omzet targets etc etc. Dus lijkt mij dat ik weet hoe met klanten om te gaan.

 

Dat zijn bij uitstek werkzaamheden zonder eindklant contact. Lees mijn verhaal nog eens en met name wat ik schrijf over klanten in de horeca. Tip: neem een weekend bij hof van Saksen. Ga daar praten met medewerkers en managers over hoe zij klanttevredenheid zien en benaderen (lichtend voorbeeld voor de horeca in NL).

 

Succes

Joost

 

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.