Jump to content

jajajeroen

Super Senior
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24

Personal info

  • Gender
    Male
  • Country
    Nederland
  • First name
    Jeroen

Company info

  • Location
    -
  1. Voedingssupplementen met vitaminen en mineralen mogen op de markt gebracht worden zonder toestemming vooraf, als ze alleen toegestane bestanddelen bevatten, die zijn opgenomen in Richtlijn 2002/46/EG. Ze moeten ook voldoen aan Warenwetbesluit voedingssupplementen, Warenwetregeling voedingssupplementen en Warenwetregeling vrijstelling voedingssupplementen. Voor vitamine A, D en B6 geldt de Warenwetregeling vrijstelling vitaminepreparaten. Hou er rekening mee dat je moet voldoen aan de Tolerable Upper Intake Levels (UL). Je zult je etikettering hoogstwaarschijnlijk ter controle vooraf moeten overleggen aan de NVWA. Hou er rekening mee dat de regulering in de VS anders (lees slechter) is dan in de EU, dus zorg ervoor dat je zeker weet dat het supplement überhaupt mag worden ingevoerd.
  2. What or who will be your market? Will you sell B2B or B2C? And what kind of product are we talking about? Food, drink, supplement, or something else? The issue is mostly the combination you´re looking for. Finding a food fulfilment provider which handles low quantities isn´t that hard, however you need to find one which is certified to store and transport organic foods (the SKAL certificate). That really limits your choice, as said above, leen menken is a provider which holds the SKAL certificate (as well as postNL), aside from those providers there are a few more: MFFS, Nedcargo, Tielbeke and MCS. Of course these are all rather large providers, which will all have a minimum quantity you have to reach...
  3. Je telefoon raak je nooit kwijt? In hoeverre verschilt jouw app met apps zoals de mobile order app van Lowlands? Persoonlijk heb ik liever de paypal armband dan dat ik mijn telefoon moet gebruiken. Dit heeft meerdere redenen, namelijk: De batterij van een smartphone is nog steeds niet geweldig waardoor ik op festivals altijd rondloop met een telefoon uit de prehistorie (en met mij heel veel anderen), in de drukte laat je je telefoon makkelijker vallen, de WIFI en soms je eigen databundel is niet optimaal en bij slecht weer is een smartphone bedienen ontzettend irritant. Toevoeging: Het voordeel van het muntjes systeem is dat bezoekers betalen aan de hand van hun consumptiegedrag, indien er gezamenlijk ¨gespaard¨ zou worden, kan het dus zijn dat de rekening voor diegene die minder consumeert veel hoger uitvalt, wellicht kan je hierop inspelen door potjes of namen toe te voegen of iets in die richting..
  4. Hier snap ik geen pepernoot van. Vooral omdat je eronder aangeeft dat 70-80% van je voorraad binnen een maand is uitverkocht. Als dat zo zou zijn, en je koopt maand 3 dus weer in, dan krijg je logischerwijs scheefgroei omdat je de 4e maand slechts 15% verkoopt van je originele inkoop, terwijl je 100% op voorraad hebt liggen. Volgens mij zet je inkoopkosten niet op een liquiditeitsbegroting, maar op een exploitatiebegroting.. Ik denk dat je voordat je verder gaat met worstelen eerst even je voorraadbeheer grondig moet nakijken. Werk je bijvoorbeeld met ABC-analyses? Hanteer je een veiligheidsvoorraad? Neem aan dat je je (toekomstige) voorraad baseert op de verwachte verkoop, en niet de verwachte verkoop op basis van je voorraad.
  5. MUD jeans van ondernemer Bert van Son (interview) is ook een leuk concept als het gaat om duurzaamheid en eerlijkheid. Maar, zoals meerdere keren terecht is opgemerkt, zonder ervaring en/of kennis kom je niet heel ver.. althans, dan zou je het jezelf onnodig moeilijk maken.. Wat is de reden dat je geen opleiding kunt doen? Als de reden financieel is ivm studiefinanciering, is het dan geen optie om een BBL opleiding te gaan doen? (mode/maatkleding of iets in die geest?) Je bent slechts 17, volgens mij ben je bij wet nog kwalificatieplichtig (tenzij je tenminste HAVO, VWO of MBO 2 hebt afgerond).. Het voordeel van een BBL opleiding is dat je veel kunt vragen, dat je de mogelijkheid krijgt om je theorie in de praktijk te brengen, indien je een beetje brutaal bent, proefballonnetjes op kunt laten en nog veel meer. Overigens, wat menigeen op dit forum heeft geholpen zijn de 5 A4-tjes van Hans van den Bergh(zie onder):
  6. In het geval van dropshipping en op basis van de informatie die jij geeft, lijkt het mij dat de kritische controle punten heet zwaarst wegen bij de traceerbaarheid en het transport. Het is natuurlijk van belang (zoals hierboven reeds opgemerkt) dat jouw leverancier zijn zaken op orde heeft. Wellicht dat ze hiervoor de benodigde certificaten kunnen overleggen. Voor wat betreft de etikettering kan je hier de relevante informatie vinden onder artikelen 5 t/m 7. Dat geeft je voldoende informatie voor jouw eigen vooronderzoek. In het kader van de traceerbaarheid is het wellicht een goede optie om eens contact op te nemen met bureau Veritas (ik ben op geen enkele manier gelieerd aan deze partij, heb er wel goede ervaringen mee), zij bieden namelijk test-, inspectie- en certificeringsdiensten aan. Tevens bieden ze een traceerbaarheidstool aan.
  7. Nee, je ontkomt niet aan de HACCP, immers ieder bedrijf welke levensmiddelen produceert, verpakt of verhandelt is verplicht een voedselveiligheidsplan te voeren. Dat betekend echter niet dat dit per definitie moeilijk is. HACCP staat voor Hazard Analysis and Critical Control Points wat dus simpelweg inhoudt dat jij je kritische controle punten in kaart brengt. Bij het louter verhandelen van levensmiddelen zijn de kritische controlepunten doorgaans te vinden in het transport, het ontvangst en de opslag (THT, traceerbaarheid etc.).
  8. Let er op dat je niet zomaar een medische claim mag voeren. Een gezondheidsclaim daarentegen zou wel kunnen(mits wetenschappelijk onderbouwd). Verder sluit ik mij aan bij Norbert, even contact opnemen met de NVWA.
  9. Welkom op Higherlevel! Een paar vragen: In je titel heb je het over vleeswaren, in je introductie heb je het over vlees (totaal assortiment neem ik aan?) wat wil je gaan bezorgen? Alleen vleeswaren is een beetje mager ben ik bang.. Hoe werkt het bestelproces (bestel/levertijd) van het bedrijf waarmee je contact hebt gelegd? Dat beïnvloed namelijk je keuzemogelijkheden. Kan je rechtstreeks vanuit het bedrijf leveren? Of moet je tussentijds opslaan? Dat beïnvloed je HACCP. Is het een optie om een dealtje te sluiten met PostNL? De belangrijkste punten voor jou zijn voornamelijk toegespitst op de levering en eventueel opslag. Afhankelijk van je antwoorden op mijn vragen zijn er standaard HACCP´s beschikbaar die je kan gebruiken. De pijnpunten van vlees bezorgen zijn niet zozeer het geconditioneerd transport (PostNL heeft dat redelijk op orde) maar juist de niet-leveringen. Hoe ga je om met klanten die niet thuis zijn? Als tips: Nooit bij de buren laten bezorgen. Bij voorkeur koel je het vlees verder terug (ca. 1 graden) dan de wettelijke norm, hierdoor kan je icm tempex boxen en koelelementen het vlees ca. 48 uur goed houden. Stel Pakketten samen (Paas pakket, luxe pakket, etc.) Hou rekening met de ¨feestdagengekte¨, een bedrijf welke ik goed ken verwerkt in de aanloop naar diverse feestdagen +/- 250 particuliere orders per dag, het bedrijf waar jij gaat afnemen moet hierop berekend zijn. Ga geen kiloknallers aanbieden, ga voor hoge kwaliteit en handhaaf dit.
  10. Oké, ik snap je punt. Het struikelblok zit hem dus een beetje in het 'actief verkopen' dat klinkt behoorlijk subjectief.. Ik ken iemand die internationaal actief verkoopt via o.a. ebay, ik heb de vraag bij hem neergelegd, misschien dat diegene wat duidelijkheid kan verschaffen..
  11. Volgens mij moet je het andersom lezen. Als jij een in NL geregistreerde verkoper ben, heb je niet te maken met plaatsing kosten. Als jij een in het buitenland geregistreerde verkoper bent die verkoopt in Nederland, wel. Daarom worden de kosten wel vermeld. Hier lees ik dat je per land geen apart abonnement nodig hebt (je NL abonnement volstaat), maar dat jij als in Nederland geregistreerde verkoper in het buitenland wel te maken krijgt met plaatsing kosten. Die dus per land verschillen, maar dat lijkt me een kwestie van eenmalig opschrijven en even een schema oid van maken, eventueel kijken of de percentages per succesvolle aankoop verschillen..
  12. Nogmaals, wellicht te simpel gedacht maar ik bedoel meer dat op het moment dat jij je als 'de specialist' profileert in bijvoorbeeld het vastgoed, dat ik ook verwacht dat jij de markt enigszins kent. Waarom maak je bij het ontwikkelen/ontwerpen bepaalde keuzes (los van het technische aspect)? Wat zorgt ervoor dat jij waarde toevoegt? Kan jij mij vertellen welke website mijn klanten willen? Dat is de reden dat ik vraag naar welke onderwerpen je leuk vindt, los van het ontwikkelen en ontwerpen. Daar vindt jij namelijk (een groot deel van) je meerwaarde.
  13. Ik denk dat je in je openingspost zelf het antwoord al geeft.. bouw een niche website, waarop andere ontwikkelaars/designers een niche kunnen vinden! Maar even zonder gekheid, misschien dat ik wat te simpel denk, maar ik zie je niet verder kijken dan het ontwikkelen van websites, apps, etc. Welke onderwerpen spreken je aan, wat kan jij daar extra bij aanbieden wat geen ander doet? Je noemt vastgoed, in hoeverre ben jij bekend met de vastgoed wereld? Welk onderwerp of welke categorie kun jij je in onderscheiden dat ook jij het leuk vindt?
  14. Heb je hier al gekeken? Lijkt me redelijk duidelijk..
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept