Ga naar inhoud

Mag ik deze domeinnaam gebruiken?

Geplaatst:

vincent_dv

Hallo,

Ik heb een vraag en kan het antwoord zelf lastig vinden op internet omdat het vaak niet mag als er al een handelsnaam bestaat die hetzelfde is als de domeinnaam, maar dat is in dit geval niet zo. Toch twijfel ik.

Ik zou graag de handelsnaam boekendiscounter.com gebruiken, alleen bestaat er al een website boekenldiscount.nl die eigenlijk ongeveer hetzelfde gaat verkopen als ik. Mag ik dan deze domeinnaam gebruiken?

Ik hoor het graag als iemand het antwoord weet.

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Bij het toevoegen van een handelsnaam aan het handelsregister adviseerde een medewerkster van de Kamer van Koophandel me om tegelijk dezelfde naam inclusief .nl bij te laten schrijven.

Ook weer zo'n aardige dimensie: inschrijving bij de KvK (of als domeinnaam) zegt op zich niks. Alleen gebruik telt.

Je moet die handelsnaam e/o domeinnaam dus actief gaan gebruiken. En dan niet in combinatie met je eerdere handelsnaam...

...als ik het goed verstaan heb.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Cosara

Bij het toevoegen van een handelsnaam aan het handelsregister adviseerde een medewerkster van de Kamer van Koophandel me om tegelijk dezelfde naam inclusief .nl bij te laten schrijven.

Ook weer zo'n aardige dimensie: inschrijving bij de KvK (of als domeinnaam) zegt op zich niks. Alleen gebruik telt.

Je moet die handelsnaam e/o domeinnaam dus actief gaan gebruiken. En dan niet in combinatie met je eerdere handelsnaam...

...als ik het goed verstaan heb.

Goed verstaan ... Dat actieve gebruik geldt overigens ook voor een merknaam.

"Als uw merk is geregistreerd, moet u het ook daadwerkelijk gebruiken. En kunnen bewijzen dat u het gebruikt. Als kan worden aangetoond dat u uw merk vijf jaar of langer niet heeft gebruikt, dan kan uw merk (geheel of voor een deel van de producten of diensten) vervallen worden verklaard. Zorg dus dat u voldoende bewijzen verzamelt, bijvoorbeeld facturen met uw merk erop of reclamefolders."

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.